Pekerja Kaunter Pos Malaysia Jalan Gurney kaunter 5 biadap

Pekerja Kaunter Pos Malaysia biadap
Pekerja Kaunter Pos Malaysia biadap, Kerani kaunter Pos Malaysia biadap, Kerani Pos Malaysia Kaunter 5 biadap, Pos Malaysia, sikap biadap, kurang ajar, DIALOG PEKERJA KAUNTER POS MALAYSIA JALAN GURNEY KAUNTER 5 YANG BIADAP, Pos Malaysia, Isu Semasa, Sikap, Attitude, Pos Malaysia Jalan Gurney, kerani Kaunter Pos Malaysia Jalan Gurney Kaunter 5 biadap, biadap,
Bukti saya pos pada 22/9/2015. Dah siap maklumkan kepada pelanggan pun.
Kejadian pekerja Kaunter Pos Malaysia Jalan Gurney Kaunter 5 biadap ni berlaku pada hari Selasa. Ingat nak buat report terus kepada pihak atasan. Tetapi memandangkan saya sudah keletihan setengah hari deliver barang bisnis, angkut lagi ke pos malaysia tu dan keesokan pula ada customer datang collect beliannya di rumah saya, diikuti cuti raya maka saya tangguh dahulu. Walaupun ramai menyarankan supaya saya membuat aduan, saya tidak mahu membuat aduan dalam keadaan hati yang sedang panas membara.

Begini ceritanya... Hari Selasa, 22/9/2015. Jam  hampir pukul 5 petang, saya telah ke pos Malaysia di Jalan Gurney kebetulan balik dari hantar barang kepada customer saya di LGM Properties Corporation. Seorang pekerja Pos Malaysia yang bertugas di kaunter nombor 5 telah berlaku biadap terhadap saya. Bahasa kesatnya, KURANG AJAR!

Budak tak budaklah, nampak dah 39 umurnya tu. Tapi perangai seperti orang tak cukup akal. Dia asyik membebel-bebel kepada saya. Memang angin hati ni.. Sudahlah saya keletihan menghantar 5 kilo kerepek dan sekilo (1000 gram) Chezzy Sauce pada hari itu. Berat tu... Dia pula biadap dengan saya. Panas betul hati masa tu. Memang melampau.

DIALOG PEKERJA KAUNTER POS MALAYSIA JALAN GURNEY KAUNTER 5 YANG BIADAP

Saya "Encik, saya nak pos Chocoletto ni kaca, 10 balang. Nak guna kotak mana ya?".

Pekerja Pos Malaysia "Kami tak bertanggungjawab kalau pecah!" dengan muka serius! Macam tak nak kerja je lagaknya tu.

Saya "Ya, tu saya tahu la, saya dah biasa pos".

Pekerja Pos Malaysia terus tinggikan suara, "Ha kalau tahu tunjuklah kat saya kotak yang mana satu?" Sambil menuding ke arah kotak yang berlambak di belakangnya. Kurang hajar betul!

Saya "Yang Encik ni nak membebel tak tentu arah pada saya, argue dan tinggi-tinggi suara ni kenapa?".

Pekerja Pos Malaysia masih membebel lagi. Kemudian dia berdiri dan meninggikan suara kepada saya "Bila masa saya tinggikan suara? Ha sekarang baru saya betul² tinggikan suara ni!".

Saya "Maksud saya, saya dah biasa pos produk saya ni. Kan ada fragile boleh tampal? Biasa orang post office yang suggest kotak mana boleh saya guna bukannya argue saya macam-macam".

Pekerja Pos Malaysia tu masih membebel lagi. Saya bengang dan sound "Dah, Stop! Stop! Jangan membebel lagi! Diam!". Peduli apa saya di hadapan orang ramai? Kalau dah biadap macam tu, memang la kena tengking dek saya.

Kemudian dia terdiam tetapi asyik tergelak-gelak. Kurang ajar dan seperti orang tak siuman pula saya lihat kelakuannya. Memang biadap. Ini kali ke 7 saya jumpa manusia sebegini biadapnya. Tapi saya tak pernah kongsikan dalam blog saya ni. Orang kalau dah salah memang tak mengaku salah. Besar kemungkinan, sebab sudah termalu dan tak mahu mengaku salah maka dia menengking saya.

Sebagai makluman, sebelum ini, sudah beberapa kali saya berurusan di tempat yang sama. Tiada masalah. Di pos laju Jelatek juga tiada masalah. Salute dengan staff pos laju Jelatek dan staff lain di Pos Malaysia Jalan Gurney kecuali dia ni. Baru pertama kali berurusan sudah berkelakuan biadap macam tu.
Pekerja Kaunter Pos Malaysia biadap, Kerani kaunter Pos Malaysia biadap, Kerani Pos Malaysia Kaunter 5 biadap, Pos Malaysia, sikap biadap, kurang ajar, DIALOG PEKERJA KAUNTER POS MALAYSIA JALAN GURNEY KAUNTER 5 YANG BIADAP, Pos Malaysia, Isu Semasa, Sikap, Attitude, Pos Malaysia Jalan Gurney, kerani Kaunter Pos Malaysia Jalan Gurney Kaunter 5 biadap, biadap,
Ini minggu sebelumnya saya pos. Tapi yang ni di Pos Laju Jelatek. Tiada masalah pun... Walaupun saya meminta pandangan pekerja kaunter di situ, bersopan sahaja mereka.
Pekerja Kaunter Pos Malaysia biadap, Kerani kaunter Pos Malaysia biadap, Kerani Pos Malaysia Kaunter 5 biadap, Pos Malaysia, sikap biadap, kurang ajar, DIALOG PEKERJA KAUNTER POS MALAYSIA JALAN GURNEY KAUNTER 5 YANG BIADAP, Pos Malaysia, Isu Semasa, Sikap, Attitude, Pos Malaysia Jalan Gurney, kerani Kaunter Pos Malaysia Jalan Gurney Kaunter 5 biadap, biadap,
Yang ini saya pos di Pos Malaysia Jalan Gurney minggu sebelum di atas tu. Pekerja Pos Malaysia tu yang cadangkan dengan bersopan berbudi bahasa beliau menerangkan kepada saya. Sememangnya, setiap minggu saya ke Pejabat Pos. Permintaan pelanggan saya banyak...
Tangan saya menggigil menahan kemarahan berhadapan dengan manusia biadap kurang ajar macam pekerja Pos Malaysia ni sambil mengisi borang hingga tersilap, nak guna kotak untuk Chezzy Sauce, terminta plastik. Oleh sebab itu saya terpaksa memulangkan baki wang kepada pelanggan saya.

Dek sebab saya mengisi borang  3 produk yang nak saya poskan tu lama, orang lain telah berurusan di kaunter dia. Minta borang pun bukan mainlah susahnya dia nak berikan kepada saya. Jadi saya terus berurusan dengan pekerja di kaunter sebelah kanan dia bernama Shazila.

Dalam kereta, baru teringat nak bertanyakan nama pekerja Pos Malaysia tu. Tengok kaunternya penuh dengan barang, jadi saya tanya sahaja kepada staff yang berada di depan pintu masuk yang sedang berbual dengan seorang supplier baju dan helmet.

Saya “Maaf Encik, tumpang tanya ya, budak di kaunter 5 tu nama apa ya?".

"Na**riq" jawabnya.

Saya "Ok. Terima kasih Encik" sambil senyum. Dalam hati, "Siap kau! Biadap sangatkan...". Bukanlah saya nak mengaibkan dia ya. Saya ni pelupa, bila ada sesuatu perkara saya akan tulis terus ke dalam blog saya supaya mudah saya rujuk waktu membuat aduan nanti.

Update :
Pekerja Kaunter Pos Malaysia biadap, Kerani kaunter Pos Malaysia biadap, Kerani Pos Malaysia Kaunter 5 biadap, Pos Malaysia, sikap biadap, kurang ajar, DIALOG PEKERJA KAUNTER POS MALAYSIA JALAN GURNEY KAUNTER 5 YANG BIADAP, Pos Malaysia, Isu Semasa, Sikap, Attitude, Pos Malaysia Jalan Gurney, kerani Kaunter Pos Malaysia Jalan Gurney Kaunter 5 biadap, biadap,
Aduan telah dibuat ke fanpage Pos Malaysia
Pekerja Kaunter Pos Malaysia biadap, Kerani kaunter Pos Malaysia biadap, Kerani Pos Malaysia Kaunter 5 biadap, Pos Malaysia, sikap biadap, kurang ajar, DIALOG PEKERJA KAUNTER POS MALAYSIA JALAN GURNEY KAUNTER 5 YANG BIADAP, Pos Malaysia, Isu Semasa, Sikap, Attitude, Pos Malaysia Jalan Gurney, kerani Kaunter Pos Malaysia Jalan Gurney Kaunter 5 biadap, biadap,
Aduan ke 2, email kepada Pos Malaysia Care Centre
Pekerja Kaunter Pos Malaysia biadap, Kerani kaunter Pos Malaysia biadap, Kerani Pos Malaysia Kaunter 5 biadap, Pos Malaysia, sikap biadap, kurang ajar, DIALOG PEKERJA KAUNTER POS MALAYSIA JALAN GURNEY KAUNTER 5 YANG BIADAP, Pos Malaysia, Isu Semasa, Sikap, Attitude, Pos Malaysia Jalan Gurney, kerani Kaunter Pos Malaysia Jalan Gurney Kaunter 5 biadap, biadap,
Jawapan dari mesin Care Centre Pos Malaysia. Tunggu... :)
Pekerja Kaunter Pos Malaysia biadap bukanlah pertama kali saya dengar. Dah banyak kali dah. Cuma kali ni berlaku kepada saya. Benda boleh siap dengan cepat, jadi lambat disebabkan sikap biadap pekerja Pos Malaysia ni. Jika anda di tempat sayalah kan, apa yang anda lakukan?

14 comments:

  1. alahai..biadapp2 ni apa yg dpt..stress kat diri sendiri je tu

    ReplyDelete
  2. Saya pun pernah terkena sis. Dorang tak hantar barang kat rumah, juz letak slip cakap saya tak de kat rumah. Pada hal dia langsung tak naik flat rumah saya. Letak slip kat peti je. Dah ar kat slip tulis salah tarikh. Bila saya gi sound kat pejabat penghantara. Boleh lak sengih2 cakap setiap org de wat silap. Ayah saya sound ar balik. Orang lain pun tension gak dengan keje. Tapi masih mampu nak layan baik2.. Sakit ati nya baca entry sis ni.. Jangan lupa buat aduan sis..

    ReplyDelete
  3. hyeeee...Selamat Hari Raya Aidiladha !
    dpt juga lepas rindu nak blogwalking..sabar sis

    ReplyDelete
  4. eee saya pon pernah berhadapan dengan orang biadap macam tu,sakit hati sangat...memang biadap..memang patut akak buat aduan..bagi dia pengajaran sikit..

    ReplyDelete
  5. memang angin satu badan kena camtu

    ReplyDelete
  6. kak ieta dah ada nama staf tue kan? kak ieta wat je report. sebab fyna pun pernah kena macam tue juga. tapi fyna kena dgn servis utk delivery makanan. fyna minta id dan nama staf yg kurang ajar tue. bila fyna minta staf tue macam xnak bagi tapi fyna ugut je. sebab fyna tau panggilan tue direcord. fyna cakap xpelah. kalau xnak bg xpelah. sbb fyna boleh dapat dgn cara lain. baru nak say sory.

    kalau kita layan cara baik tapi dapat balasan kurang ajar, memang org tue dapat blk dengan cara kurang ajar kan. hehehe...

    ReplyDelete
  7. CF yang baca ni pon sakit hati pulak rasanya.
    mungkin budak tu stress tak dapat cuti raya kot. haha
    setakat ni belum pernah lagi kena macam ni. kalau la terkena mmg angin jugak kat situ.

    ReplyDelete
  8. MassyaAllah,Beliau tak sayang kerja ke?orang lain semua nak dapatkan pekerjaan,bila dah dapat nak tak nak pula kan,macam tak ikhlas buat kerja,kita sokong akk buat laporang pada pihak atasan,staff yang begini boleh mencemarkan imej perkhidmata,dan beliau harus di kenakan tindakan atas perilakunya terhadap pelanggan,.

    ReplyDelete
  9. Kalau my pn hangin gak. Die ni frontline pnye org patut tahu how to entertain customer. Bkn mcm ni caranye bile anda duduk di hdapan as customer svc.

    ReplyDelete
  10. sabar kak.. manusia memang macam tu.

    ReplyDelete
  11. Kesiannya... moga Allah berikan sifat sopan santun pada pekerja pos kaunter 5 tu, utk berurusan dgn org ramai...

    ReplyDelete
  12. memang kurang ajar bahasanya..siap nak berlawan cakap lagi tu...memang patut pun kena report..

    ReplyDelete
  13. Eee. Sakitnya hati ni baca. Pernah jg jmp org pos laju yg kurang adab ni. Rs nk cekik2. Haha

    ReplyDelete
  14. tak profesional langsung kan kak..sabar yer kak.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN Sibuk kalutkan keturunan orang, tak sedar diri itu lebih dahsyat, penyebar tukang fitnah, g...