JANGAN TERTIPU DENGAN PERKATAAN FREE!

JANGAN TERTIPU DENGAN PERKATAAN FREE!
Perkataan Free mengabui mata ramai orang.
Ayat Free mengaburi ramai orang. Berhati-hatilah.
PERKATAAN FREE TARIKAN UTAMA.
Tertarik dengan ayat manis seorang ahli Pemasaran Online di timeline facebooknya, dan nampak ramai yang respond, saya pun respond lah "Ala, dah habis ke ilmu FREE? Saya baru online".

PERJALANAN WEBINAR ONLINE.
Kemudian saya dimasukkan ke dalam fb chatting grup kononnya yang disebutkan sebagai Webinar Life tu.

Dimulai dengan pertanyaan "Siapa boleh beritahu berniaga guna apa?".

Bila saya jawab "Saya Blogger, sudah pastilah saya menggunakan blogshop saya sebagai salah satu medium perniagaan saya, dia kata, "Kita fokus pada fb. Blog tu susah!" Siap cakap pengiklanan di blog lambat dan susah. Huh! Melampau tu...

SUKU MASA SAHAJA DAH DAPAT KESAN.
Hampir suku masa saya dah dapat agak dah. Nak suruh membeli e-book rupanya... Saya layankan sahaja. Saya memang jarang online di facebook, nampak beliau marah dan gertak kononnya akan pilih hanya beberapa orang yang benar-benar berminat sahaja akan dimasukkan ke dalam grup yang lain.

Acah-acah sahaja rupanya... Tak pun. Bertambah orang lagi ada dalam grup facebook webinar life tu. Oh ya, ini merupakan kali ke 3 saya hampir tertipu dengan manusia sebegini. Alhamdulillah sentiasa cepat sedar ^__^

RASA PELIK...
Di situ satu rasa pelik timbul. Kata blog-blognya walaupun tak ramai follower tapi PV sentiasa bertambah. Dah tu, mana yang lambat dan susahnya menggunakan blog?

Satu lagi kepelikan terasa ialah bila beria² cakap nak fokus pada perniagaan di facebook, tup-tup sembang juga tentang blog?

Kata pakar dalam Pemasaran Online, tapi kenapa marah bila saya beritahu saya blogger dan salah satu medium perniagaan saya ialah blog?

BUKAN PEMILIK E-BOOK RUPANYA...
Yang saya ni, mati-matianlah saya ingatkan E-Book itu beliaulah pemiliknya.  Rupanya orang lain yang empunya. Dah, hari-hari pula dapat email dari owner ebook suruh beli e-book kononnya esok 11:59 malam last date harga promo.

Maaflah ya. Itu bukan cara yang Profesional dalam berniaga. Pada saya, itu kaedah menipu.
Ha, ni pun salah satu juga penipuan. Dah diisytiharkan sebagai pemenang, terus padam entri blog. Nak dapat benda FREE ingat mudah ke? Saya semak dulu tau...
PENYELESAIAN : Pada hari ini, 25 Januari 2016, jam 1:00 pagi saya left grup dan block semua yang berkaitan. E-mail, pula saya kategorikan sebagai SPAM (Tak teringat nak screenshoot perbualan daam webinar group sebelum left group).

HIKMAH : Faham dahlah ragam yang kononnya Pakar Pemasaran Online...

KESIMPULAN : Dalam kegawatan ekonomi sekarang ni, tiada 1 pun yang PERCUMA...

10 comments:

  1. biasalah tu kak...

    mana ada benda bagi free, siap ada terms lagi. samalah macam telco yg kita pakai sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Yeop...? T**E PENIPU... Dah buat dah entri. Dah email dah kpd Mr. M****n tu tapi tak jawab pun... Kecut perut kot... Takpun tak reti nak jawab :D

      Delete
  2. Replies
    1. Ya Yan Ty, idak keluarlah ayat tak professional akak, mencarut memaki hamun. Sebab bersabarlah maka siap entri segera ni tanpa maki hamun dan carut marut hehe... Tq Ty sudi singgah :)

      Delete
  3. Replies
    1. Betul³... Betul tu Sifu. Penipu memang ramai. Nak² lagi ekonomi tgh gawat ni, pukau org pun ada yang sanggup:D

      Terima kasih Sifu sudi komen. Happy rasa hehe

      Delete
    2. Betul³... Betul tu Sifu. Penipu memang ramai. Nak² lagi ekonomi tgh gawat ni, pukau org pun ada yang sanggup:D

      Terima kasih Sifu sudi komen. Happy rasa hehe

      Delete
  4. Ingatkan pasal free BPA ke apa.. hihi.
    Orang sekarang memang kretif bab tipu2 nak dapatkan duit..kena hati2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah,penipu ni macam² Fyda. Ada yg nak makan free, pun sanggup menipu pun ada. Bila dah tak ingat dosa pahala, macam tu lah :)

      Delete
  5. kononnya baikla ni ya, baik ada makna tu

    ReplyDelete

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN  [ Sambungan dari SINI ] Bukan boleh bawa ke mati pun keturunan yang ada. Jadi usah banggal...