MEMBUAT BLOG ADALAH SANGAT-SANGAT MUDAH

Salam semua...

Saya ni bukanlah orang yang pandai dalam bab2 blog ni. Tapi sebab ada rakan google dan rakan facebook saya yang meminta saya ajarkan cara nak buat blog, maka di sini saya beritahulah serba ringkas caranya ya. Selebihnya, anda boleh rujuk dalam blog bloggers yang lebih hebat daripada saya. Sila scroll ke bawah dalam blog saya ni, di sebelah kiri, ada tabber widget dan lihat tajuk BLOGGER HEBAT...


Anda boleh klik pada mana-mana ikon blogger yang hebat tu untuk belajar lebih lanjut tentang dunia blog. Anda juga boleh buat seperti saya dengan klik di ikon JOINT THIS SITE untuk  menjadi followers mereka.

Untuk maklumat anda, anda boleh buat blog percuma sahaja tanpa sebarang bayaran menggunakan blogspot. Pertama sekali, untuk mencipta blog anda yang tersendiri, anda mestilah telah mempunyai akaun email samada dengan hotmail, gmail ataupun yahoo. Saya lebih suka menggunakan gmail  kerana :-

1. Spacenya besar daripada yahoo dan hotmail
2. Ianya Google =) 

Jika belum mempunyai akaun email, sila daftar dahulu. Sila klik www.gmail.com untuk mendaftar. Sesudah mendaftar, barulah anda boleh ikuti cara untuk membuat blog percuma versi blogspot. Atau lebih mudah... tak payah saya taip satu-satu... hehe... sila belek video di bawah ini

 
ataupun video di bawah ini

Dua video di atas, saya import dari mr. you tube. Zaman sekarang adalah zaman yang mudah. Anda boleh taip apa sahaja di ruangan google segala maklumat yang anda inginkan pasti akan diperolehi. Maaf ye... tak punya banyak masa untuk menaip. Sebentar lagi, nak mengemas rumah... hehe...

Sekian, ini sahaja yang termampu saya lakukan untuk anda. Maaf ya. Seadanya sahaja. Terima kasih sudi membaca dan menjadi rakan saya samada di dalam facebook, google, twitter atau di mana-mana sahaja. Anda memang hebat kerana sudi menyokong saya walau siapapun saya....

Nota kaki : Berhati-hati ketika memandu, jangan suka potong que.  Bukannya dengan potong que tu, boleh kereta awak laju... Tak baik tau....tak pasal2 kena sumpahan melulu dari pemandu yang awak potong que tu... Walhalnya depan kereta awak tu cuma ada kereta satu... Sabar tu kan lebih baik dari potong2 que...

8 comments:

  1. buat blog mudah..cuma nak update blog tu yg malas..huhu

    ReplyDelete
  2. Memang mudah buat blog asalkan rajin google2 & blog walking ke blog blogger lain. Cari idea2 baru ataupun penampilan blog yg baru. Saya pun tak rajin gak nak update blog sbb jarang dapat dok dpn PC lama2.. tapi kalau sekali update ada la 2, 3 entry nak buat. Kadang2 ngarut2 je... hehe...

    ReplyDelete
  3. betul tu Puan..sekarang ni hampir semua benda boleh belajar dari youtube...sampaikan nak masak pun boleh cari je video terus..hehe mmg beruntung generasi zaman sekarang ni...sampaikan budak2 yg umur 10-12 tahun pun dah mula ada blog sendiri...

    ReplyDelete
  4. Zaman sudah semakin maju tak macam dulu... sebab tu kanak2 pun dah semakin expert dgn dunia IT dan web. Kadang2 parents tak tahu tapi ank2 lebih expert dari parentsnya. tqvm

    ReplyDelete
  5. Tq cikgu ita...for info...😊

    ReplyDelete
  6. Tq cikgu ieta ats perkongsian ini...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN  [ Sambungan dari SINI ] Bukan boleh bawa ke mati pun keturunan yang ada. Jadi usah banggal...