SELAMATKAN AQIDAH MUSLIM DARI MURTAD

SELAMATKAN AQIDAH DARI MURTAD(PERKONGSIAN ASAL TARIKH KONGSI 16/1/2021 kemaskini ke blog pada 16/10/2023). Gambar semua di ruang bawah.




Saya nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta menyokong penuh usaha membanteras Gerakan Missionary Kristian yang telah berkembang pesat sebahagiannya melalui bisnes MLM Atomy Gerakan Missionary Kristian. Saya tahu Gerakan itu merbahaya, berusaha murtadkan akidah umat Islam di Malaysia melalui Bisnes MLM produk Korea Selatan daripada penjelasan Koperal, Sarjan dan Special Branch (SB) Polis Di Raja Malaysia (PDRM). Mereka menegaskan Gerakan Missionary Islam merbahaya kepada akidah dan negara. 

Ada ramai yang menyamar, Termasuklah SB, bertujuan korek rahsia dan melengah-lengahkan saya siapkan laporan saya, mereka melengah-lengahkan siasatan dengan alasan ingin berjumpa saya. Alhamdulillah saya tidak ikut kata mereka. Suami saya kata, mereka hanya ingin paw duit  sahaja. Bukan saya tidak biasa anggota polis trafik pernah cuba paw duit saya. SB bila terbongkar mereka penyamar samalah seperti scammer akidah. Mereka block saya. Tahun 2023 saya mengesan SB penyamar, semua saya block terus.

Gerakan Missionary Kristian itu cuma perlukan seorang sahaja Motivator, Konsultan, guru Bisnes, coach dari Malaysia untuk murtadkan secara halus kesemua pengikut pentaksub yang akur kepada ketua mereka berterusan memberhalakan produk Korea Selatan tinggalkan produk sendiri.  


SAYA PASTI RAMAI TIDAK TAHU

Korea Utara telah mengharamkan Gerakan Missionary Kristian masuk ke negara mereka. Presiden Korea Utara, Kim Jong-un anti dengan Kristian. Siapa menyebarkan ajaran Kristian dibunuh terus. Beliau bersikap toleransi dengan Islam. Sebab itu beliau boleh ngam dengan Petahana Vladimir PutinPresiden Rusia. Malangnya, ada kalangan golongan professional menjadi dalang (mind master) kepada kebangkitan Gerakan Missionary di Malaysia. Maka Gerakan Missionary Kristian dari Korea Selatan bertapak dengan kukuhnya di Malaysia melalui program bisnes MLM Atomy. 

Pimpinan Gerakan Missionary Kristian sedar KPop orang tua tidak berminat. Mereka tahu ramai bangsa Melayu perlukan duit, mudah tertarik kepada kata-kata ayat manis Motivator, guru-guru bisnes yang terkenal di Malaysia. Jadi ahli mereka bergabung dengan pakar perniagaan, motivator Indonesia melalui program motivasi, latihan kepimpinan, keusahawanan, Persilatan, perubatan tradisional dan moden, murtadkan bangsa umat Nabi Muhammad terutamanya usahawan. Maka jadilah aliran mujassimah, samakan Allah SWT dengan makhluk dicetuskan oleh wahabi.

Mereka mengkaji umat Islam terutamanya bangsa Melayu kerana ramai bangsa ini mudah terpengaruh, tertarik dengan perniagaan menggunakan ayat 'JOIN PERCUMA'. Maka mereka tarik melalui bisnes. Kerana mereka tahu waktu awal-awal PKP, melayu khususnya ramai berada dalam kesusahan. Mereka sudah pun TARGET bangsa MELAYU yang jelas ICnya ISLAM. Sebab itu masuk Gerakan Missionary Kristian tidak perlu tandatangan. Mereka hanya berikan IC secara online sahaja. Semakin kukuhlah Gerakan Missionary Kristian di Malaysia hasil kemasukan beramai-ramai dikuasai oleh pastor-pastor Malaysia.

Ini bukan perkara kecil dan mainan Tuan puan. Ini perkara besar kerana telah melibatkan AQIDAH, NYAWA, keluarga keturunan saya nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta apabila mula diserang secara berkumpulan dan peribadi laman-laman sosial saya pada tahun 2020 sehingga 2021 oleh Ejen dan pastor Malaysia bersama kumpulan-kumpulan ajaran sesat kalangan guru silat, ahli silat, mantan guru silat semuanya perawat bomoh tradisional dan moden. Sehingga tahun 2023, Gerakan itu tidak lupus kerana ada pentaksub-pentaksub yang memberhalakan produk bisnes MLM Korea Selatan seumur hayat mereka bukan kaleng-kaleng jawatan mereka. Ustaz pun ramai. Guru-guru di dalam Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) pun ramai.

SAYA BATCH KEDUA SUDAH LAMA TINGGALKAN GERAKAN MISSIONARY KRISTIAN. TERJEBAK AKIBAT DI HIPNOSIS (SIHIR PUKAU MODEN).



WOW TAKSUB ‼️ 🥱
Tarikh kongsi : 18/11/2020

Kepada para pentaksub Asmadi samseng mafia biadap, gila isim sakit jiwa, saya memang sudah lama keluar dari Atomy selepas nampak jelas beberapa perkara tidak sepatutnya dilakukan oleh orang yang mengaku Islam, mendakyah saya masuk Gerakan Missionary Kristian, ugut saman saya dan Tengku Asmadi Tengku Mohamad (DTA) komplot fitnah, jenayah cyberbully body shaming, cyberwar, cyber attack akidah saya pada 3/9/2021, hanya sebab dia terkenal di Malaysia, dia fikir saya takut pada dia pastor Malaysia play victim munafiq seumur hayatnya?

Saya juga telah diugut oleh Ahmad Fadzli Yusof, Presiden TAMRIN agar tidak menyebarkan scammer online marketing dan scam akidah telah berlaku. Laporan polis sudah saya buat. Komen saya telah dipadam pada perkongsian di page Ustaz Lariba, scammer memang begitu sikapnya. Telegram dan Facebook saya beliau telah block kerana takut tidak bersebab. Saya sudah serapkan kepada SB. Belum report polis.

Tahun 2021 itu, 31 tahun saya sudah berada dalam bidang perniagaan pelbagai jenis dari Direct Selling, MLM hingga ke trading. Sudah terlebih glamour. Cuma saya tidak tarik crowd dengan cara yang keji, kongsi isu semasa seperti si Lariba, baling batu sembunyi tangan. 

....................................

UPDATED 30/1/2023

Dua kali Tengku Asmadi Tengku Mohamad (DTA) ugut saman saya. Sekali di personal telegram tetapi beliau padam. Sekali lagi ugut saman saya siap seru anak-anak didiknya Amir Shahmi Md. Ali dan Muhd Nuur Fahmy Nuur Masailan (Fahmy Adam), mereka ni bomoh ilmu hitam ahli sihir tradisional dan moden, PDRM maklumkan "

"Jauhi mereka, mereka itu psikik scammer penunggang agama pemberontak kerajaan dan negara". Amir Shahmi Md. Ali dan Muhd Nuur Fahmy Nuur Masailan (Fahmy Adam) sihir pukau hipnosis ritual jadikan saya perantara mereka bertujuh berkomunikasi dengan leluhur jin pada 6/9/2020 di Gunung Ledang. 

Asmadi menghasut saya ajaran sesat Gerakan New Age, Neuro Linguistic Programming (NLP) dan hipnosis saya melalui perbualan peribadi di telegram. Masa tu saya belum tahu hipnosis tu ilmu sihir pukau moden. Ahmad Fadzli Yusoff, asyik Whatsapp saya program sesat Gerakan New Age, Neuro Linguistic Programming (NLP). Saya block terus. Tahun 2023, masih lagi kakitangannya email saya program itu.

"Kalau saman makan tak habis" Antara ayat berlagak nak mati seolah-olahnya dunia ini Tengku Asmadi Tengku Mohamad (DTA) yang punya. Sehingga saat ini sekeping saman pun tidak ada. Nama mereka semua ebaliknya saya laporkan ke Balai polis. Tengku Asmadi Tengku Mohamad (DTA) yang ramai bangga-bangga taksubkan, auta sahaja lebih demi meraih crowd meraih simpati pada 3/9/2021, di komen perkongsian Muhammad Arifin Rizkin (Muhd Arifin) macai kepada Juliana Hussein (Lyana Bajana), Muhammad Anis Hassan (Haniz Zerstoren) dan kawannya Tengku Azrul Hamdi Tuan Zolkapeli (Jalak Lenteng) fitnah, manipulasi perbualan soal-jawab  dengan saya, jenayah cyberbully body shaming akidah, minda, niqab, roh, jiwa, NYAWA, semangat, keluarga keturunan saya, ugut bunuh, ugut sihir sampai saya muntah darah, tularkan saya penyebar ajaran sesat dan fitnah saya fitnah rakan-rakannya, kesemuanya penyebar ajaran amalan sesat ilmu karuuhun (leluhur jin) sudah GILA ISIM SAKIT JIWA.

Akal ada ke tidak? Jika saya fitnah kenapa Bukit Aman panggil Tengku Azrul Hamdi Tuan Zolkapeli (Jalak Lenteng) lahanat bangsat dalang utama fitnah saya pada tahun 2021? Guru latih silat seni Gayong Fatani Putrajaya sesat penunggang agama play victim samseng mafia utama berkomplot sihir ritual, dakyah saya ajaran amalan zikir sirr guna kaedah kebatinan Meditasi sesat Gerakan New Age, dakyah saya memberontak negara dan dakyah saya ilmu tauhid tasawuf berserabut tidak ketentuan hala, SEBENARNYA hanya hendak mencuri rahsia alam jin. Sama sahaja modus operandinya seperti Amir Shahmi Md. Ali, guru silat Seni Gayong Makrifat sesat, perawat bomoh ilmu hitam ahli sihir dan Muhammad Anis Hassan (Haniz Zerstoren) dalang kedua ritual (jadikan saya perantara berinteraksi dengan leluhur jin dan dakyah saya menjadi pemberontak negara. Conversation sudah saya videokan sebahagiannya. 

Tahun 2021 hasutan Amir Shahmi Md. Ali dan Tengku Azrul Hamdi Tuan Zolkapeli (Jalak Lenteng), ramai puak silat sesat jenayah cyberbully body shaming, cyberwar cyber attack AQIDAH, mind torture, provoke saya rupanya sudah lama kuncu-kuncu dajjal ini aim saya. 

Fikir logiklah Kenapa SB IPD Ampang panggil saya beri keterangan berkaitan Gerakan Missionary Kristian? Polis maklumkan Gerakan pemesong akidah ini merbahayakan akidah dan negara? Kenapa hingga saat ini, PDRM, JAIS dan MAIS tidak angkut saya ke mana-mana? Saya masih elok bahagia di residensi saya bersama suami dan anak-anak tercinta.

Jika itu pun anda semua tidak boleh berfikir gunakan akal selama ini telah dibohongi oleh  penunggang-penunggang agama, bertaubatlah akibat taksub kepada perosak akidah. Hingga ada yang berani menulis seolahnya tidak kisah langsung untuk menjaga aqidah apabila memberhalakan Gerakan Missionary Kristian melalui produk bisnes MLMnya. Sanggup murtad daripada menjaga Iman masing-masing. Tapi, saya kisah apa? Biarlah. Yang penting, akidah saya, saya sendiri jaga. Sudah melepasi zaman terjebak dengan kumpulan ajaran sesat. Mereka semuanya tidak ada kaitan dengan saya. Semuanya sudah saya block terus dari laman sosial saya. Saya hanya akan berterusan menulis dedah dan bongkarkan siapa pengkhianat agama, bangsa dan negara yang sebenarnya.

....................................

Saya hanya berpegang kepada perkara berikut :

1) Dalam ILMU MANTIQ saya belajar dan bab muamalat di pondok, logiknya ialah, 

Halal + haram = HARAM. 
= Produk halal + haram = HARAM. 

Jadi logiknya anda fikirlah sendiri. Boleh ke ikut jetua yang tidak hairan pada patuh syariah dalam perniagaan dan hal halal haram, Sudah ada sijil patuh syariah? Gembira? Sorak sakan? Eh, usah menipulah. Belum tentu produk halal tiada unsur syubahah sepenuhnya. Sijil pun boleh dibelilah. Sedangkan sijil halal Kartel pun boleh dibeli inikan pulalah sijil patuh syariah. Sedangkan dari awal penglibatan pun sudah asyik menipu, seumur hayatlah memang menipu sehinggalah meninggal. Play victim munafiq tetap munafik berbohong meraih simpati kononnya difitnah sebagai pastor seumur hidupnya. Bukti banyak. Engkau menipu di dunia, di akhirat seluruh jasad engkau menjadi saksi penipuan kemunafikan engkau lakukan Tengku Asmadi Tengku Mohamad, bagaimana ketua Begitulah munafiqnya semua anak-anak didiknya. Makanlah duit harom jadi darah daging sekeluarga seumur hayat tiada keberkatan mengugut saya hendak saman. Phuiiii! Temberang sudah semak ke seluruh pelusuk alam dunia alam maya rupanya agenda licik MURTADKAN usahawan sedunia. Lepas tu play victim seolahnya saya yang fitnah engkau. Padahal, gang Lariba, asatizah-asatizah Dan seluruh warga Facebook sudah siap membongkarkan engkau memang pastor Malaysia. Haram jadah lahanat sungguh play victim munafiq ni!

Eh suka hati sayalah nak maki diorang samseng mafia pura-pura alim ni.

2) Saya berpegang pada HADITH ini

دَعْ مَا يَرِيْبُكَ إِلَى مَا لَا يَرِيْبُكَ

DA’ MAA YARIIBUKA ILAA MAA LAA YARIIBUKA

Artinya:

"Tinggalkanlah yang meragukanmu lalu ambillah yang tidak meragukanmu." (Hadith Riwayat Tirmidzi)

Sedangkan yang syubahah pun disuruh tinggalkan. Inikan pula yang haram. Hendak ikut lagi Tengku Asmadi Tengku Mohamad, anak-anak didiknya yang samseng mafia acah-acah lembutmemnag lembik pun, pastor Malaysia yang tidak kisahkan halal haram tu? 

3) LARANGAN BEKERJASAMA DENGAN ORANG-ORANG KAFIR.

Berkaitan kecoh Gerakan Missionary Kristian yang jelas terpapar di portal company MLM Atomy itu, mohon kalian renungkanlah sedalam-dalamnya firman Allah SWT ini. 

وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah Itulah petunjuk (yang benar)". dan Sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, Maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. (QS. Al Baqarah 120).

Adakah anda lebih rela ikut ALLAH DAN RASULULLAH SAW ATAU rela ikut BOMOH tradisional moden, pemesong aqidah, penyebar AJARAN SESAT NEW AGE, ESQ 165 (ILMU KARUUHUN), EJEN GERAKAN MISSIONARY KRISTIAN DAN PASTOR MALAYSIA, PLAY VICTIM PSIKIK SCAMMER PENUNGGANG AGAMA? 

3.2) SURAH AL KAFIRUUN.

But mata hati pada yang menafikan ayat Quran ini. Termasuklah Muhd Nuur Fahmy Nuur Masailan yang sanggup berkomplot dengan Tengku Asmadi Tengku Mohamad mendakyah ramai masuk Gerakan Missionary Kristian itu.

Firman Allah SWT di dalam Surah AL KAFIRUN yang bermaksud,

[1] Katakanlah (wahai Muhammad): “Hai orang-orang kafir!
[2] “Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah.
[3] “Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah.
[4] “Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat.
[5] “Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat.
[6] “Bagi kamu ugama kamu, dan bagiku ugamaku”

Jadi, takkanlah kita Islam taksub dengan duit dan terlalu mengejar PV hingga SANGGUP  JUAL AGAMA? Takkanlah prung-prang prung prang kepada kami yang tidak berminat tetapi Tengku Asmadi Tengku Mohammad dan semua influencer TAMRIN terkenal di Malaysia ni TIDAK SEMAK DAN TIDAK MENGKAJI SYARIKAT itu memang visi dan visinya adalah mengembangkan GERAKAN  MISSIONARY KRISTIAN? Di mana tanda keislaman si figura dan semua makhluk tersohor Malaysia ni hingga RELA menggadai agama kerana tamak dan halobakan wang sanggup menjadi Ejen penyebar ajaran amalan sesat Gerakan New Age pula? 
 

4) KENAPA SAYA TIDAK BERHENTI MENULIS? 

4.1) Saya Penulis Lifestyle Blogger, Social Media Marketing Coach, Speaker Digital Marketing. Memanglah saya ni orang Marketing. Belajar sekolah Pondok Bab Tauhif dan UTMSpace Sains Pendidikan serta Pengajian Islam. Juga belajar di Institute of Information Technology Cosmopoint (Kini KLMU) bahagian Komputer dan Pengurusan. 

4.2) Jadi, saya ni orang yang faham bab collection database, bab muamalat dan hukum-hakam perniagaan. Itu semua memang antara subjek Pensyarah saya siap minta saya buat kajian dan assignment. Maka usah nak syarah dan auta kepada saya berkaitan Atomy lagi. Saya sudah left semua dan ada soalan tidak dapat dijawab oleh kedua ketua bisnes MLM ni. Hingga diugut lagi oleh Mohd Fazli Yusoff Al-Basuti NLP Malaysia supaya tidak bersuara.

4.3) Sudah lama saya perhatikan, mereka cuba sedaya-upaya mereka tarik dan murtadkan saya secara halus melalui kaedah hipnosis, sihir pukau moden dan WALLAHI, saya tetap akan sebarkan mereka adalah Ejen Gerakan Missionary Kristian dan pastor Malaysia. Moga Allah memberi Taufiq dan hidayah kepada sesiapa sahaja yang membaca perkongsian saya hingga sanggup menghina kredibiliti orang lain dalam berbelanja harian hanya sebab tidak menyertai Gerakan Missionary Kristian melalui MLM Atomy Korea Selatan, memaki-hamun bila saya beri penjelasan. Islam lagikah perangai iblis begitu? Memang iblis sahaja yang suka sesatkan aqidah manusia. 🙄

4.4) JAGA ADAB, JANGAN TAKSUB, JAUHI SYIRIK.

Pentaksub, tulisan anda pada perkongsian di page gang Lariba (Komen saya telah dipadam), telegram dan Facebook saya  telah disekat kerana takut tidak bersebab. Menzahirkan anda telah terpesong aqidah akibat taksub. Taksub, terlalu percaya. Bila terlalu percaya dan terlalu gembira selain kerana daripada Allah, itulah yang membawa kepada Syirik. Syirik ni, jaga-jaga, boleh bawa kepada murtad. Sila rujuk kitab Tauhid perkara membatalkan akidah. 

4.5) Mereka yang menyerang ni kan, nak taksub pun agak-agaklah kan? Usahlah sampai tergadai agama di sebalik tulisan anda. But sungguh mata hati anda semua. Saya memang sudah whatsapp dengan Asmadi dan rakannya Mohd Ali Sulutan, terdiam terus tidak mampu jawab. Bercakap berdolak-dalik. Itula sahabat baik 30 tahun Asmadi. Putar selagi boleh putar.

Report polis sudah dibuat. 

4.6) 16/11 baru saya tahu syarikat MLM Atomy ini funder kepada Gerakan Missionary Kristian. Selama ini Asmadi auta katanya sudah mengkaji. Kaji apa bendanya? Sudah tidak berfikir? Tidak membaca al-quran surah Al-Kafiruun? 

4.7) Pentaksub, pasti tidak membaca dan menghayati urah Al-Kafiruun. Saya harap mereka pergilah belajar balik bab agama. Sanggup Asmadi auta ahli semua. Tiada siapa pun sedar. Yang taksub dan terus bersekongkol dengan Gerakan Missionary Kristian rela agama tergadai, berjawablah dengan Allah kelak. 

4.8) Mereka yang tidak tahu marketing. Tidak faham, sebaiknya diam. Sebab saya DIFITNAH, JENAYAH CYBERBULLY BODY SHAMING, CYBERWAR, CYBER ATTACK OLEH TENGKU ASMADI TENGKU MOHAMAD DAN ANAK-ANAK DIDIKNYA SAMSENG MAFIA kerana mendedahkan mereka penyebar ajaran sesat, saya tahu apa sudah terjadi dan saya tidak mahu gadai akidah dan maruah sayalah saya berani berkata menegakkan kebenaran. Apa anda tahu tentang AQIDAH, NYAWA DAN KELUARGA KETURUNAN SAYA? Undang-undang sivil dan syariah pun anda bodoh lagi nak anggap iblis itu semua mulia.

4.8) Hati-hati bila menjadi influencer ramai pengikut. Anda antara pahala dan dosa viral, amat genting. Ibarat harta yang boleh membunuh.

5) USAH AUTA PUTAR-BELIT BERCAKAP. 

Saya Aamiin kan pada yang tulis "Semoga kita tidak tergolong kepada golongan Munafiq" Amiin. 

5.1) Golongan Munafiquun ialah mereka yang terpesong dari ajaran Islam akibat bercakap dan berjanji tetapi dusta. 

5.2) Contohnya Leader yang menyatakan,

5.2.1) Ini bukan bisnes MLM. Tiba-tiba pakar kewangan, Afyan Mat Rawi tulis ini bisnes MLM, dia senyap. 

5.2.2) Awal-awal lagi sudah ajar Marketing menipu kepada student U.

"Tu nombor saya, Dr Tengku Asmadi suh letak nama dia if nk cari dowline. If dah 6 ke 7 bulan dah beratus dowline baru saya guna nama saya."

Ajar cara Marketing yang hanya menaikkan nama dia sahaja. Ini auta. Dan walhalnya selama ini, dia beritahu tidak boleh letak nombor whatsapp nanti Atomy banned? Terfikir tak Motivator tersohor Malaysia ni didik student U yang masih beliawan itu menipu... Ya Allah... Cukup-cukuplah dia aniaya ahli lain yang buta database, marketing dan sistem. Kesian student Universiti tu. 

5.2.3) "Apa yang korang tengok pada skrin korang, itulah susunan kiri dan kanan korang yang sebenarnya" Walhalnya di kanan yang kita nampak itu sebenarnya adalah di kanan sebelah kiri juga.

5.2.4) Mula-mula cakap, 
"Maaf puan. Selama saya tengok line puan, puan memang tak pernah buka kaki kanan puan." Walhal dia dan sahabat 30 tahun dia tak pernah langsung beritahu, nak pair dapat income mesti buka line kanan guna ID sendiri... Cakapnya pun berdolak dalih.

Lepas tu cakap macam ni 👇pula? 🤦‍♂
"Puan, semua tu bukan saya yang buat." 

UPDATED : 2022 KELUAR SUGGESTED DI TIKTOK, SAYA BARU TAHU RUPANYA BELIAU ITU PEMBANTU @ ORANG SURUHAN DTA. PATUTLAH BERCAKAPNYA PELIK DAN POLIS PUN PELIK.

5.2.5) "Saya siap kaji. Baru join." kata Tengku Asmadi setiap kali fb live. Mustahillah tak nampak jelas lagi nyata Funder Gerakan Missionary Kristian? Rujuk ke tidak Surah Al-Kafiruun entahlah dia tu. 🤔

Semua screenshot saya ada dan sebahagiannya sudah saya serahkan kepada PDRM. 

5.2.6) Begitulah baru betul dikatakan Munafiq. Cakapnya banyak auta dan amat berbelit-belit. Begitu Leader dan figura tersohor kalian hendak follow? 😄

6) TAK PERLU JUMPA ORANG? 🤔

6.1) Yang ini bukan orang? Ada yang DM mengadu kepada saya mereka dipaksa join dan dipaksa beri IC. Amenda semua tu? Islam tiada paksaan. Kenapa terdesak sangat sehingga memaksa-maksa, hina dan perli-perli orang lain? Kalian Tuhankah? Pemberi rezeki ya? 😁

6.1.2) Taksub ajak orang dalam posting itu join bisnes MLM tu, itu bukan ajak orangkah? Habis tu ajak alien yeh? 😆🤦‍♂

Alhamdulillah. Lepas sudah tanggungjawab saya ya. Di akhirat nanti moga tidak mencari saya kata saya tidak beritahu ya. Hilang aqidah lebih dahsyat dari tidak punya wang. 

NOTA : 
Ini posting pada 14/1/2021.
15 minggu lalu :
Memang scammer pun Asmadi ni. 6 penipuan dah saya trace. Penipuan lain, influencer besar dah tangkap. 

Masih edit report ke pejabat mufti selepas 2 minggu on off nazak, asma dan sengal sakit badan. Dugaan. 😄


UPDATED 29/1/2023 @ 6:31 : LAPORAN ADUAN


Laporan aduan sepatutnya terus kepada,

1) PDRM
2) Jabatan Agama Islam Negeri
3) MCMC

Lambat saya terima prosuder lapor laporan polis untuk melupuskan fitnah ke atas akidah AGENDA BUNUH SAYA diviralkan bermula di facebook. Saya juga telah dilengah-lengahkan oleh penyebar ajaran sesat dan SB penyamar. 


KETUA KUMPULAN AJARAN SESAT 

Mereka bergabung dengan bomoh tradisional dan moden, ejen pastor MALAYSIA KOMPLOT FITNAH, jenayah siber, sihir dan BUNUH BETA. 

30/5/2021
Report sudah send email pada 26/2/2021 dan hantar aduan kepada web mereka juga DM mereka semua. Fatwa tak keluar pun lagi. JABATAN AGAMA telah diSENYAPKAN.

Saya juga telah diugut oleh Haji Ahmad Fadzli Yusof, Presiden TAMRIN agar tidak menyebarkan kebenaran ini. Laporan polis sudah saya buat. 

Komen saya telah dipadam pada satu posting dalam page Ustaz Lariba yang memang begitu sikapnya. Telegram dan Facebook saya beliau telah block kerana takut tidak bersebab. Its ok. Saya berhak sambung menulis pada posting saya yang sudah lama saya tuliskan.

31 tahun saya sudah berada dalam bidang pelbagai jenis perniagaan. Sudah terlebih glamour sudah. Cuma saya tidak tarik crowd dengan cara tidak berfaedah. Lontar isu seperti Ustaz Lariba scammer, baling batu sembunyi tangan. 


BONGKAR : BISNES MLM ATOMY DAN GERAKAN MISSIONARY KRISTIAN. 

Rajin-rajinlah membaca. Baca perkongsian ini hingga selesai.

TARIKH KONGSI, 6/1/2021 (VIRAL 372 SHARES).
Ramai ahli Atomy pernah berdebat dengan saya nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta berkaitan hal Atomy ni. Maaf cakap, sepertinya telah tertutup terus sudah mata hati mereka akibat taksub yang melampau. Buka surah Al-Kafiruun baca ya. Baca terjemahannya sekali ya.

.
Atas apa saya telah lalui, saya memang anti Bisnes MLM terutama Atomy dan semua pentaksubnya. Rupanya ada juga terlepas pentaksub Atomy sebagai friendlist saya ni. Amat biadap apabila tidak membaca posting saya ini dan terus menerus share tentang Atomy. Hello, saya ni Ex-Distributor Atomy batch ke 2 tau. Produk pun ada lagi. Tak berusik pun. 😩

Pentaksub ni, tidak perlu kita berdebat. Block terus. Atas arahan Tuan Suami, saya memang block terus manusia pentaksub sanggup menggadaikan aqidah sebegitu. Ya Allah. Ampunilah saya. Aamiin.

.
Bila ada yang bertanya DM, whatsapp, mesej telegram saya, maka saya akan TERUSKAN menulis dan kongsikan lagi sebagai memenuhi tanggungjawab saya seorang Muslim, menerangkan perkara sebenar yang berlaku. Ini adalah kali yang ke tiga saya beri penelasan di facebook peribadi saya ni berkaitan hal Atomy dan penipuan (scammer) Online Marketing yang dilakukan oleh Pengerusi Tamrin, Doktor Tengku Asmadi Tengku Mohammad (DTA). 

.
Maaf, adakah pentaksub Atomy faham apa maksud aqidah dan faham apa maksud Gerakan Missionary Kristian? Fahamkah kita Muslim wajib mempertahankan aqidah kita lebih dari gelap mata akibat mengejar wang ringgit?

.
Ada pentaksub DTA dan Atomy yang pelik dan memandang sinis kepada saya kenapa saya ke sana dan ke mari memberi penerangan?

Besarlah harapan saya, moga kita semua terhindar dari pemesongan aqidah secara halus melalui Bisnes MLM Atomy ini. Terhindar daripada penipuan online marketing dan saya jelaskan saya tidak pernah rela berkompromi dengan Gerakan Missionary Kristian. (Lihat ruang komen juga ada gambar dan penerangan yang berkaitan saya kongsikan sedikit demi sedikit).

.
Saya tidak sentuh hal produk. Walau saya tahu ingridientnya apa. Halal dan haram bercampur. Fahamkan bab aqidah dan marketing dahulu bukan sibuk DM saya dan berbalah dengan saya termasuklah DM saya untuk mengumpat hal orang lain. Harap jelas ya? 

Cikgu Mohd Fadhli Salleh telah mengeluarkan kenyataan Vitamin C Atomy haram. Saya terjumpa lagi pada 30/11/2022. Terus saya kemaskini perkongsian ini lagi.

.
-----------------------------------------------------------------------
6 PENIPUAN JELAS DAN NYATA OLEH DTA. 
-----------------------------------------------------------------------

Ada banyak. Saya lebih fokuskan kepada ugutan yang saya terima dan penipuan (scammer) Online Marketing kerana itu pengalaman saya sendiri. Jika kalian bijak, pasti kalian tahu bahawasanya Gerakan Missionary Kristian itu merbahayakan keselamatan Aqidah kita dan keselamatan Negara.

Sebab itu PDRM prihatin report polis berkaitan ugutan terhadap saya oleh oleh Presiden TAMRIN, Haji Ahmad Fadzli Yuso, sekutu Tengku Asmadi Tengku Mohammad (DTA), Pengerusi Tamrin selepas saya buat report polis dan maklumkan pautan yang diberi terus oleh Ustaz Lariba dan Captain_Dsy iaitu Dato Seri Che Yusri (konon namanya), melalui Telegram mereka berdua.

Gerakan Missionary Kristian saya tahu terus dari Ustaz Lariba secara peribadi di Telegram beliau. Manakala gambar posting beliau diberi kepada saya melalui whatsapp oleh downline saya dalam Atomy. (Rujuk gambar Lariba kongsikan pautan laman web Dreamy foundation. Ada di ruang komen) saya sudah serahkan kepada pihak pegawai PDRM incharge.

Komen saya pada posting mereka, adminnya beritahu dihide. Saya juga pernah dibanned dari page beliau. Alasan tidak mahu pergaduhan berlaku. Alasan tidak munasabah. Membiarkan yang lain bertelagah dan promote lagi bisnes Gerakan Missionary Kristian ini tetapi saya yang diugut, dibenamkan. 😪

Gang muamalat, Ustaz Lariba dan rakan sekutunya nama di telegram Captain_Dsy iaitu Dato Seri Che Yusri kononnya Pesuruhjaya Pertubuhan Pencegahan Penjenayah Kebangsaan Negeri Terengganu (Koperal IPD Ampang maklumkan TIADA NAMA SEDEMIKIAN), sekadar muat naik perkongsian sahaja. Selepas itu arah saya itu dan ini. Kemudian mereka bersembang berdegar-degar tentang Atomy dalam group mereka. Jumpa PDRM pun pengecut. Konon akan buat hingga Atomy tutup. Tapi, kedua-dua block Telegram saya dan padam semua perbualan mereka dengan saya. Dasar gang muamalat ini SCAMMER PENGECUT! 

Sekadar muat naik perkongsian berkaitan Atomy sahajalah... Ditegur kenapa tidak bertemu PDRM sendiri? Terus sentap. Lelaki apa ini? 

Selepas report polis saya buat, PDRM telah menjemput saya untuk beri keterangan berkaitan Gerakan Missionary Kristian. PDRM memang berminat dengan isu begini maklum seorang polis dari sana. Pegawai IPD yang terima laporan saya baru maklumkan kuasa mereka menangkap puak pemesong akidah ajaran sesat telah ditarik balik.

Alhamdulillah. Dengan izin Allah jua saya diberi semangat luar biasa oleh Allah untuk membanteras penipuan (scammer) online Gerakan Missionary Kristian yang halus dan licik ini. Saya akan tetap berkongsi demi agama, bangsa dan tanah air tercinta.

Penipuan yang lain, biarlah orang lain sahaja yang bongkarkan. Saya fokus perihal akidah. Pautan perkongsian mereka pun banyak telah dipadam. Penakut atau apakah Allah SWT sahaja maha mengetahui.

UPDATE 7/5/2021

Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan, dari 26/2/2021 saya emailkan laporan seperti Pegawai kontrak mereka Abdul Hakim minta, sehingga ke hari ini satu fatwa pun tidak dikeluarkan oleh mereka. Silap saya, ikut pendapat Pensyarah UTM saya terus laporkan kepada Pejabat Mufti. 

Sepatutnya perkara berkaitan pemesongan akidah, ugutan dan cyberbully body shaming ada seksyennya dan salurkan kepada pihak berkaitan. 

STEPNYA BEGINI

1) Selepas laporkan kepada polis, 
2) Terus laporkan dahulu kepada Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI).
3) Laporkan kepada MCMC.

Saya pun baru tahu daripada ayah anak murid saya Pegawai JAKIM. Saya hubungi Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS), berkaitan fitnah jenayah cyberbully body shaming akidah saya, mereka minta saya buat laporan segera ke JAIS. 

UGUT DAN FITNAH ADALAH JENAYAH ya. Bukan perkara main masak-masak. Laporan sepatutnya berperingkat.

.
-----------------------------------------------------------------------
PENIPUAN DTA 1 : ATOMY BUKAN BISNES MLM
-----------------------------------------------------------------------
.
1) Diawal PKP, Pengerusi Tamrin, Tengku Asmadi Tengku Mohammad (DTA) mencanangkan di fb live beliau, Atomy bukan MLM. Tiba-tiba Afyan Mat Rawi lantang memberitahu Atomy adalah MLM. Seorang pun tidak berani bersuara. Angguk sahaja terima apa sahaja dinyatakan oleh mereka berdua.

1.1) Saya join dulu sebab saya tanya DTA dah. Ni MLM ke tidak? Dia kata bukan MLM. Itu sebab saya join. Saya siap beritahu Asmadi, jika MLM saya tak mau join. Rupanya si Asmadi ni penipu besar. Baca selanjutnya. Lihat juga ruang komen. Baca dengan mata hati terbuka bukan ikut nafsu hendakkan dan fikirkan wang ringgit sahaja.

.
-------------------------------------------------------------------------
PENIPUAN DTA KE 2: TIPU TEKNIK MARKETING
-------------------------------------------------------------------------
.
2) Tengku Asmadi telah menipu teknik Marketing. Beliau memperalatkan kenaifan pelajar University. Saya sudah muatkan ke dalam blog. Di channel telegram saya sudah padam.

.
-------------------------------------------------------------------------
PENIPUAN DTA KE 3 : TIPU SISTEM HIERARKI
-------------------------------------------------------------------------
.
3) Tipu sistem hierarki ahli. 

3.1) Tengku Asmadi telah menyatakan semasa meeting Zoom, apa yang korang nampak, itulah kiri dan kanan korang. 

3.2) Tidak pernah langsung Tengku Asmadi atau kawan baik 30 tahun beliau memberitahu saya cara sebenar untuk kembangkan line kanan. Sekian lama saya tanya mereka berdua kenapa line kanan saya tidak berkembang pada point? Tidak dijawab keduasebetulnya. 

3.3) Pada hari saya mengetahui kenapa line kanan tidak pair, barulah Asmadi beritahu perkara sebenar. Yang kawan dia Mohd Sulutan asyik minta nombor ID saya. Macam selenga sahaja sudah beri banyak kali tapi asyik minta lagi. Bukan saya tidak pernah memberitahu line kiri saya sudah ramai. Masih suruh isi lagi di kanan yang rupanya masih line kiri saya lagi. Mohd Sulutan menipu! Asmadi cakap, saya yang tak faham. 32 tahun saya dalam MLM, saya kesan penipuan terus menggelabah play victim munafiq ni.

3.3) Punya hendak kembangkan line mereka, sanggup DTA minta saya just lupakan silap kawannya tu? Bayangkan? Setelah puas saya berusaha, sepatutnya telah dapat income. Tetapi  penipuan hierarki telah berlaku yang menyebabkan tidak pair hingga menyebabkan saya tidak dapat income. Mereka di atas termasuk Afyan Mat Rawi berpuluh ribu pendapatan mereka perolehi.

3.4) TETAPI SAYA BERSYUKUR TIDAK PAIR DAN TIDAK DAPAT INCOME SELEPAS SAYA tahu Atomy merupakan Founder of Dreamy Gerakan Missionary Kristian. Saya rela tidak dapat duit dari dapat duit rupanya hasil duit saya itu disumbangkan kepada gerakan yang jika Tuan Puan perhalusi, itu penyumbang kepada mengukuhkan Gerakan Missionary Kristian. Buta mata hatinya yang reda masuk Gerakan Missionary Kristian. 

.
--------------------------------------------------------------------------
PENIPUAN DTA KE 4 : ISI FORM MEMBERSHIP DAHULU BARU ISI FORM DISTRIBUTOR.  
--------------------------------------------------------------------------
.
4) Kata DTA, isi form keahlian sebagai membership dahulu kemudian semua dipaksa beri salinan IC kepada Atomy atau melalui Leader masing-masing. 

4.1) Kalian tahu tidak bahawasanya boleh sahaja register keahlian terus sebagai Distributor? Tidak perlu hendak buat KERJA PAK PANDIR dua (2) kali isi form. Tetapi DTA memomokkan ahli semata-mata untuk memudahkan pihak beliau kumpul salinan IC. Inilah namanya pengumpulan database.

4.1.1) Kali pertama Leader isikan semua maklumat ahli yang mana sponsor pun tidak dikenali siapa. Kali ke dua ahli isi sendiri tetapi perlu beri salinan IC emailkan kepada management Atomy. Dah jadi satu kerja pula semua ahli MEMAKSA setiap orang mereka rekrutkan beri salinan IC. 

4.2) Yang belajar Database dan orang Marketing sahaja faham bab ini. Yang tidak faham tidak ada ilmu memang percaya kepada dakyah Tengku Asmadi dan Menteenya Fahmy Adam yang fitnah saya ni tidak faham sistem. 

4.2.1) Eh hello... Saya berkecimpung dalam pelbagai jenis perniagaan termasuk, Direct Selling, MLM dan Trading lebih daripada 30 tahun ok. 2020 tahun ke 32 saya dalam bidang perniagaan. Cuma, tahun ini saya bebas dari sebarang jenis bisnes sistem sedemikan itu.

4.2.2) Hanya sebab termakan dakyah Tengku Asmadi saya TERjoin Atomy. (Ini silap sayalah). Tetapi tidak mengapa kerana saya rasa, sayalah orang pertama buat REPORT POLIS yang tahu Marketing dan tahu bab aqidah yang TERsedar adanya penipuan dalam MLM ini daripada beribu orang yang terkena tetapi tidak tahu bagaimana cara untuk menjelaskannya. 

.
-------------------------------------------------------------------
PENIPUAN DTA KE 5 : TIDAK PERLU CARI ORANG. 
-------------------------------------------------------------------
.
5) Tidak perlu cari orang? Ini kelakar.

5.1) Asmadi minta orang join meeting zoom dan para pentaksub Asmadi minta orang-orang dia masuk ke dalam pelbagai group iklankan tentang Atomy tu apa? Malahan sibuk pula ahli-ahli yang taksub mempromosikan dalam posting mereka yang menerangkan dakyah Gerakan Missionary Kristian di sebalik Atomy. Bukan cari orangkah? Cari monkey ya? 😄 

5.2) Asmadi siap perguna video rakan-rakannya yang hebat-hebat, mengaku sudah menyertai Atomy dan mereka itulah yang dipergunakan untuk menjemput dan menarik orang ramai ke dalam Atomy. Contoh ayat, "Jom jadi ahli atomy bersama Tok Abah" nampak tidak liciknya Asmadi memperguna dan memperbodohkan kalian semua wahai pengikut-pengikut dan warga Atomy Malaysia? 

Demi pangkat, kuasa dan wang ringgit. Sanggup leburkan aqidah, gadai maruah. Pergunakan isteri untuk kemasukan keahlian. Isteri pertama beliau selalu whatsapp saya minta attend meeting zoom yang membuang masa dengan auta si Asmadi.

.
-------------------------------------------------------------------
PENIPUAN DTA KE 6 : ATOMY MALAYSIA TIADA KAITAN DENGAN ATOMY KOREA
-------------------------------------------------------------------

Siapa Tengku Asmadi Tengku Mohammad (DTA)? Beliau ni PENIPU TERBESAR ONLINE MARKETING, berjawatan Sharon Rose Master pertama dalam Atomy Malaysia pada 30/9/2020. Beliau ni sanggup angkut semua followersnya berkompromi dalam Gerakan Missionary Kristian melalui Bisnes MLM Atomy. Sanggupnya menggadai maruah dan agama demi kerana duit dengan minta semua ahli email kepada CEO Atomy Han Gill Park supaya MENURUNKAN VISI MISI Founder of Dreamy Gerakan Missionary Kristian. Muslimkah jika sanggup bersyubahah sedemikian rupa?🤦‍♂😪

Jika faham matlamat saya menulis posting *Bongkar : Bisnes MLM Atomy dan Gerakan Missionary Kristian,* Balachi dan Pentaksub tidak akan mengganggu urusan saya membongkar kegiatan keji DTA. Tetapi sudah namanya pentaksub memang taufiq dan hidayah makin menjauh. Biarlah mereka. Kisah kenapakan? Sudah itu pilihan mereka.

Selama ini DTA TIPU saya dan semua ahli Atomy Malaysia dengan menyatakan telah buat kajian. 

Berulangkali beliau sebut masa fb live dan dalam zoom meeting. Hah! Akhirnya terbongkar juga!

Kenapa Asmadi tidak maklumkan awal-awal Atomy  adalah Funder of Dreamy Gerakan Missionary Kristian?

Kata dah buat kajian? Asmadi tidak mengkajikah Atomy ada kaitan dengan Gerakan Missionary Kristian? Rela beliau pesongkan terus aqidah Muslim followersnya demi pangkat, harta dan wang untuk bersekongkol dengan Gerakan Missionary Kristian? 

Akhirnya Firdaus Wong tanya beliau "Bro you tahu tak Atomy ni Gerakan Missionary Kristian?" dalam video di you tube beliau. Asmadi jawab "Yes, I know". Kan kurang ajar tu? 

Hasil ahli yang terkumpul, pada 30/9/2020 beliau telah dinaikkan pangkat kepada Sharon Rose Master. (Gambarnya dari group whatsapp  Atomy Skincare - Group 2, Group Whatsapp yang ke 19 dan 21 sebelum saya left kesemua group whatsapp Asmadi berkaitan Atomy ada tetapi tidak dapat saya kongsikan di dalam posting saya ni). Saya kongsikan di dalam Channel Telegram saya t.me/WujudnyaAllahZahirPadaManusia

Penipuan yang lainnya telah dijelaskan oleh Cikgu Korea. Sila baca di wall beliau. Terima kasih Cikgu Mohd Fadli Salleh yang berani mendedahkan penipuan Asmadi berkaitan Atomy Malaysia tiada kaitan dengan Atomy Korea di wall beliau. 

.
--------------------------------------------------------------------------
SALAH GUNA KUASA SEBAGAI JK TERTINGGI TAMRIN
--------------------------------------------------------------------------
.
Tolong buka mata hati kalian. 

Kepada Motivator, Trainer, Coach, para pentaksub, followers Pengerusi Tamrin, Tengku Asmadi Tengku Mohammad (DTA) dan Presiden Tamrin, Haji Ahmad Fadzli Yusof (Fadzli Al-Basuti) yang telah mengugut saya. Kepada warga Atomy yang ICnya jelas tertera agamanya ISLAM,

Atas alasan apa empat orang AJK tertinggi TAMRIN salah guna kuasa ajak semua followers mereka dan ahli-ahli TAMRIN masuk bisnes MLM Atomy melalui whatsapp, page, kumpulan dan channel-channel Telegram mereka? (Abdul Hakim, Pegawai Kontrak di Pejabat Mufti Wilayah Persekutan pernah memberitahu saya, banyak juga posting telah diturunkan).

Di mana letaknya kewibawaan TAMRIN yang sepatutnya membawa ramai memeluk Islam dan sokong produk keluaran Muslim, tetapi TAMRIN telah salah guna kuasa mengajak semua orang menyertai Bisnes MLM Atomy malahan jelas nyata mereka mengagung-agungkan produk Korea Selatan itu melalui Bisnes MLM Atomy. Sedangkan Asmadi sendiri memiliki produk beliau sendiri. Mengapa mengagung-agungkan produk jelas Atomy visi misinya menggerakkan kelas bible dan salur dana untuk Gerakan Missionary Kristian?

Sudah jelas terang lagi nyata di dalam portal Atomy sendiri, Atomy menjelaskan mereka memang menyalurkan dana melalui Dreamy Foundation kepada Gerakan Missionary Kristian?

Maaf cakap, 🙏

Ada kalangan Motivator dan Trainer yang anti Ustaz retis dan PU? Mereka umpat keji mengatakan Ustaz retis dan PU sebagai penunggang agama. Kini siapa tunggang agama sebenarnya?

Takkanlah demi duit kalian semua sanggup gadai agama, aqidah dan maruah kalian? Runtah sungguh tidak beradab mengkhianati agama, bangsa dan negara. 😪

.
-------------------------------------
SEKADAR MAKLUMAN
-------------------------------------

Sekadar makluman kepada Tuan Puan pembaca, semua pentaksub Atomy dan pentaksub Pengerusi Tamrin Tengku Asmadi Tengku Mohammad (DTA) ni,

.
Pada 25 dan 27 November 2020 saya sudah  telegram Tengku Asmadi disebabkan Asmadi telah nyatakan, (Rujuk gambar).

"Saya akan kemukakan saman" kemudian beliau padam perbualan kami selama ini di Telegram. Selepas itu saya terus block beliau atas arahan Tuan Suami saya yang juga pakar Marketing dan Sales. 

Pada 2 January 20121 saya telah menasihati  Afyan Mat Rawi di Telegram beliau. (Rujuk gambar).

Antara yang saya nasihatkan, kembali ke pangkal jalan. Jika tidak, saya publish ke fb saranan saya kepada beliau, beliau hanya tulis, 

"Silakan."

Saya sudah nasihat elok-elok tetapi bila tertutupnya mata hati. Begitulah jadinya. Minta maaf cakap 🙏 seolahnya mereka ini sanggup menggadai aqidah demi wang ringgit dan kedudukan. 

Saya pernah dikecam teruk oleh pentaksub Asmadi. Ralat jugalah sebab semuanya, minta maaf cakap, sepertinya telah dibutakan mata hati menerima kenyataan mereka sedang bersekongkol dengan mempertahankan Ketua Besar mereka dan Gerakan Missionary Kristian. 😩🤦‍♂

Mereka seperti langsung tidak sedar apa yang mereka tulis itu, telah membuatkan terpesong aqidah mereka akibat terlalu taksub. Sudah lama saya bercakap kepada mereka bab ini di dalam posting Ustaz Lariba yang pernah adminnya hidekan komen penjelasan ringkas saya itu. 

Haji Ahmad Fadzli Yusof, Presiden Tamrin juga pernah UGUT saya. Rujuk laporan polis di pautan di bawah dalam posting ini

"You ada duit rm30k nak bayar saman? You tahu tak kes Doktor dengan Dougla? Doktor yang bijak pun kalah dengan Dougla tu tau? I ni lawyer tau?" Begitukah adab dan akhlak Presiden Tamrin bila saya menyatakan rakan sekutu beliau, Pengerusi Tamrin, Tengku Asmadi Tengku Mohammad (DTA) menipu online marketing? Tak apa, saya sudah buat report polis berkaitan ugutan ini pada 17/11/2020.

Wal'IyaDzubillah Min Dzalik. Saya tetap dengan pendirian saya. Kekal aqidah Islam saya dan tidak berkompromi dengan sebarang penipuan dan terlibat sama pembelian menaikkan dan jelas nyata menyumbang kepada Gerakan Missionary Kristian. Bahaya beb. Jika anda tahu apa yang saya tahu, pasti anda tidak akan berkompromi dengan Gerakan Missionary Kristian itu. 

Bila ramai telah menasihati, hanya satu sahaja. Tanggunglah Asmadi (DTA) atas apa telah dilakukan ke atas semua followers, para motivator dan trainer yang beliau menipu selama ini. Menipu dalam perniagaan terutamanya markerting. Saya keluar Atomy kerana saya sedar jaga aqidah saya lebih penting dari duduk dalam penipuan marketing dan bersekongkol dengan Gerakan Missionary Kristian secara halus.

Penipuan marketing sudahlah satu hal. Saya ni diugut hal kedua. Pentaksub Atomy dan Tengku Asmadi sedar tidak? Ini melibatkan AQIDAH?

UPDATE :
Selepas posting ini saya publish, semalam 7/1/2021, saya dimaklumkan, Afyan Mat Rawi telah bertindak hentikan aktiviti Atomy serta-merta. (Saya upload gambar di ruang komen beserta gambar dari Pejabat Mufti Selangor akan hukum perniagaan Atomy).

UPDATE 7/5/2021 :
Rakan saya kakitangan peguambela peguamcara Sivil whatsapp saya jawaban dari Pejabat Mufti Negeri Kelantan berkaitan Atomy dan Pensyarah saya mesej di Telegram, posting Afyan Mat Rawi beliau telah dijemput oleh pihak berautoriti berkaitan Atomy.

"Siapa yang jemput dan mana bukti?". Saya tanya Afyan.

"Minta dirahsiakan". Jawab beliau 

Bila saya mendesak dan syarah beliau bahayanya Gerakan Missionary Kristian, akhirnya beliau hanya jawab "K". Akhirnya curi screenshot posting saya dibuat bahan mengumpat dengan tolollwersnya diarah pentaksubnya share postingnya tu. Padan muka facebook personalnya hilang! Aniaya umpat saya lagi? MENIPU orang ramai lagi? Perunding kewangan hebat konon. Walhalnya scammer (penipu).

Apa barang sekadar buat posting untuk tarik crowd sahaja? Takut menyatakan kebenaran takut untuk bertindak seterusnya. Samalah seperti gang muamalat Ustaz Lariba. 

Tahun 2022, saya dapat tahu Ustaz Lariba pun scammer. Sama seperti Afyan Mat Rawi buat posting sekadar untuk tarik crowd ke page masing-masing. 

Siakap senohong gelama ikan duri, bercakap bohong lama-lama mencuri. Mazmumahnya berbohong dan mencuri. 🤭

.
--------------------------------------------------------------------
KENAPA BAHAYA GERAKAN MISSIONARY KRISTIAN?
--------------------------------------------------------------------

Kerana

1) POLIS maklumkan kepada saya ianya kumpulan pemberontak negara jadi mestilah bahaya memgancam keselamatan negara. 
2) Demi kerana wang ringgit dan kesusahan kesempitan dilalui, ramai yang terjebak SANGGUP MENGGADAI AQIDAH mereka.
3) Hanya MELALUI TULISAN dan AYAT mereka yang terlalu TAKSUB hingga berlaku syirik khafiyy tanpa mereka sedar. 
4) Terlalu taksub ialah terlalu percaya atau terlalu takut. Ianya memberi kesan buruk kepada aqidah Muslim. Hati-hatilah ya. Saya pernah kongsikan pada posting pertama dan posting ke dua saya terdahulu bab ini. Rujuk pautan di bawah.

Usah buat sesuatu kerana dendam dan benci. Usah cepat menghukum. Usah menipu. Ada bukti baru tulis. Saya menulis apa yang terjadi dan pengalaman saya sendiri. 

Apa pun, taufiq dan hidayah itu hak dan milik Allah SWT. Kita ni makhluk. Tiada daya dan upaya. Kita hanya boleh berusaha dan berikhtiar sahaja. Minta Allah jauhkan diri dari bolak-balikkan hati kita ni. 

Saya tidak suka orang mengumpat hal orang lain kepada saya. Hang nak, hang pi cakap sendiri kepada dia sendiri. Tetapi jika sudah dinasihat, sudah ditegur personally masih lagi tidak insaf dan tidak kembali kepada Islam saya terpaksa sebarkan dengan cara saya sendiri. 

Menulis sebagai salah satu usaha dakwah saya. Tugas saya hanya kongsi bab penipuan online. Secara tidak langsung beri info pengaruh Gerakan Missionary Kristian kalangan Muslim. Biadap namanya tu jika Islam beriya bersungguh mengagung-agungkan Gerakan Missionary Kristian dan mendakyah ramai masuk Gerakan Missionary Kristian. Rujuk surah Al-Kaafiruun.

Saya tidak membenci mereka yang berkepercayaan lain. Kawan-kawan saya juga ramai kalangan penganut kepercayaan Budha, Hindu dan Kristian. Tetapi kita hendaklah mengelakkan kepercayaan itu berada dalam kalangan Muslim atau berkompromi dengan gerakan mubaligh mereka.

Sila rujuk Surah Al-Kafiruun ayat 1 hingga 6 dan surah At-Taubah.

Maaflah yang DM saya memburukkan sesiapa yang saya kongsikan link posting mereka pada posting saya ni. Saya tidak berminat membaca semua dakyah tiada kaitan dengan posting saya ni ya. Saya adalah Muslim. Berkawan boleh dengan non muslim. Tidak menjadi masalah. Tetapi ikut dan kompromi dengan Agama atau kepercayaan lain saya tolak tepi. 

Bagiku agamaku dan bagimu agamamu. Begitu juga urusan bisnes, bagimu bisnesmu dan bagiku bisnesku. Lebih molek saya yang waras ni, support produk Muslim daripada support urus niaga jual beli yang confirm jelas dan nyata penyumbang kepada Gerakan Missionary Kristian. 

Semoga Tengku Asmadi Tengku Mohammad dan gangnya yang ugut saman dan fitnah saya itu, kembali ke jalan Allah. Aamiin. 

Sekali lagi saya tegaskan, TOLONG rujuk Surah Al-Kafiruun pada gambar awal posting saya ini. MUKTAMAD.

Play victim munafiq seumur hayat : http://www.blogieta.com/2021/09/ghibah-dan-fitnah-amat-lazat.html

Adab akidah bukan ilmu tin kosong : 
http://www.blogieta.com/2022/11/adab-akidah-bukan-ilmu-tin-kosong.html

.
----------------------------------------------------------------------
PENJELASAN BERKAITAN ATOMY oleh Jabatan Mufti Negeri Selangor.
----------------------------------------------------------------------

Mari bersama berlapang dada terima guna pakai Penjelasan Mufti Selangor berkaitan ATOMY. Rujuk pautannya nombor 10 di bawah. (Gambar di ruang komen).
.
---------------------------------------------------------------
PDF PENDEDAHAN AGENDA KRISTIAN
---------------------------------------------------------------

BUKU PENDEDAHAN AGENDA KRISTIAN ini dikeluarkan oleh Majlis Agama Islam Selangor. Sila lakukan carian sendiri. 

.
-----------------------------
MOHON MAAF 🙏
-----------------------------
.
Maaflah saya sekali lagi maklumkan kepada semua. Seperti makluman di atas, saya telahpun diugut oleh Motivator tersohor Big Leader Atomy Malaysia, Pengerusi Tamrin, Tengku Asmadi Tengku Muhamad (DTA) dan Pengerusi Tamrin, Haji Ahmad Fadzli Yusof berkaitan hal penipuan online di dalam Atomy.

Sekali lagi saya ulang. Pada masa saya menulis ini saya adalah orang Marketing, Freelance Blogger, Social Media Coach dan Speaker Digital Marketing. Saya juga Ex Distributor Atomy Batch ke 2 dalam rangkaian Tengku Asmadi Tengku Mohamad (DTA) tetapi telah didaftarkan di bawah isteri pertama beliau. Dia ni PENIPU BESAR licik dalam scam orang, dia peralatkan individu lain menyamar sebagai dia untuk berkomunikasi dengan saya berkaitan lineage.

Saya menyertai Atomy dahulu sebab saya tanya Asmadi. Ni MLM ke tidak? Dia kata bukan MLM. Itu sebab saya masuk. Rupanya beliau penipu besar. Ada sembilan penipuan beliau telah lakukan. Saya nyatakan enam (6) sahaja di dalam posting ini.

SEKALI sahaja saya dapat kesan penipuan, memang saya bangkang dan ambil tindakan tinggalkan terus. 

KENAPA SAYA MARAH SANGAT DENGAN DTA NI?

Selepas saya tahu penipuan online marketing yang beliau buat, saya memang bangkang beliau habis-habisan melalui whatsapp tempoh hari. Hingga tidak terjawab. Melampau sungguh menipunya tu. NLP lah sangat? PENIPU hendak diikut? Sekali kau menipu dan fitnah saya, seumur hidup kau tidak layak saya hormat walau siapa pun engkau. 🙄

.
Mana dia berani hendak call saya dah. Pengecut. Setakat mesej "Saya akan kemukakan saman" dan padam semua coversation peribadinya dengan saya mendakyah ajaran sesat New Age, NLP cabang keilmuannya hipnosis di Telegram dengan saya, hasut ramai pulau saya, dakyah pengikut dan pentaksubnya masuk Gerakan Missionary Kristian dia beranilah. Sama sahaja dia dengan anak-anak didiknya, Amir Shahmi Md. Ali perawat bomoh ilmu hitam ahli sihir guru silat seni gayung makrifat, pendakyah ajaran amalan sesat New Age, ESQ165, (Ilmu karuuhun leluhur jin), PERITUAL ruqyah sihir syirikiyyah. Bukan  perawat Islam pun dan Muhd Nuur Fahmy Nuur Masailan (Fahmy Adam), Ex Pegawai MAIWP resign sebelum berusia 30 tahu , coach business marketing networking branding, bomoh moden PERITUAL saya tahun 2020 kedua-duanya. Semuanya scammer (PENIPU) play victim munafiq berkhadam jin silat. Sudah jelas menipu dan memesongkan akidah fitnah saya seumur hidup mereka ada Jin saka keturunan. 

Bacalah sudah lama saya tulis komplot mereka menjatuhkan saya DI SINI.


.
Report polis berkaitan ugutan terhadap saya oleh Presiden Tamrin telah saya buat pada 17/11/2020. PDRM cawangan khas sudah pun menjemput saya beri keterangan berkaitan. Dahulu tidak sangkalah pula berkaitan dengan Gerakan Missionary Kristian.  Bila pergi sendiri ke HQnya dapat merasai suasananya. Allahuakbar. Alhamdulillah saya tinggalkan terus bisnes MLM ini pada mulanya atas sebab penipuan online marketing Tengku Asmadi.

Pegawai bahagian isu agama bukan Islam dari IPP Bukit Aman juga telah menghubungi saya untuk berjumpa tetapi secara unofficial. Saya menolak untuk berjumpa unofficial. Baru hendak mengkaji dan menyiasat katanya. Mungkin pegawai baru. Kurang arif buat kerja. Jadi saya sekadar whatsapp share semua link posting saya sahaja. Selamat mengkaji. Saya sudah lama beri info, dia baru hendak mengkaji? Sampai ke sudahlah sempat beramai-ramai murtad. Hihi. Kasihan akidah ramai terpesong tanpa pemantauan mereka yang pakar. 

Saya bukan pakar. Cuma saya dulu, di bawah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) Tauhid antara silibus saya mengajar semasa menjadi Pegawai Perkhidmatan Pendidikan mereka daripada tahun 2007 sehingga tahun 2017. Dengan Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) saya belajar dan mengajar di bawah sekolah milik Jabatan ini. Buku bab akidah ذاد المتعلم itulah buku saya berpegang hingga ke hari ini. عقيدة النجين masa di sekolah pondok, kitab kuning orang panggil. Itulah kitab saya menadah ilmu berkaitan Akidah.

.
RUJUK SENARAI ARTIKEL BLOG https://bit.ly/3gpbg6T kenapa saya left Atomy. Tekan semua link yang ada dan rajinkanlah diri membaca ya .

Untuk makluman, saya juga pernah berhubung dengan Ahmad Iqram Mohamad Noor berkaitan Gerakan Missionary Kristian dan beliau  minta dari saya nombor report polis sebelum video beliau bertarikh 2/1/2021 disiarkan tetapi saya tidak berani beri masa tu terus sebab Bukit Aman belum berjumpa saya lagi. 

Memandangkan ini perkara yang serius, pada 6/1/2021 saya telah berikan nombor aduan Polis saya kepada Ahmad Iqram Mohammad Noor. Saya memang suka ada lebih banyak hasil kajian cendekiawan dan influencer yang lain sebagai pengukuhan tambahan maklumat yang saya ada. Saya bukan reseller bukunya lagi.

Saya sedar apa saya buat ini berisiko tinggi malahan nyawa saya dikatakan adalah dalam bahaya. Tetapi demi aqidah, saya tidak kisah.  Berani berhadapan. Berani buat laporan polis sebab penipuan online marketing, penipuan akidah dan ugutan saman ke atas saya. Atas faktor keselamatan diri, keluarga dan harta-benda saya, aduan polis telah saya buat. 

Semoga semua urusan saya ini Allah permudahkan. Saya pasti PDRM tidak akan panggil ambil cakna report saya jika ianya tidak berkaitan Gerakan Missionary Kristian. Doakan saya sebab Gerakan Missionary Kristian (GMK) ni sangat kuat. Ditambah pula dengan ramainya pentaksub yang ibarat orang-orang suruhan DTA, kekal bekongsi AJAK orang join meeting zoom mereka dengan ayat JOIN PERCUMA melalui group-group iklan. Semua group iklan di telegram saya sudah keluar. Ada juga gang mereka yang keluarkan saya. Saya ada apa hal? Bermula bulan Mac, 2022 sudah tidak berniaga jadi tiada keperluan saya di mana-mana kumpulan iklan lagi. Saya akan terus menulis beri kesedaran kepada ramai.

Sedarlah. Hargailah aqidah nikmatnya iman dan Islam yang kita yang ada. Ia lebih berharga dari segala wang ringgit, takhta, harta dan kerajaan yang ada. 

Usah gadai aqidah kita demi kerana wang dan usahlah taksub terlampau hingga menyebabkan terpesong aqidah hasil penulisan seolah-olahnya Atomylah segalanya. Seolahnya kalian bertuhankan Asmadi dan Atomy pula akibat terdesak, kesempitan kewangan dan dalam kesusahan. 

"Takkan Melayu hilang di dunia andai aqidah Islam kita, kita jaga." Pesanan ini saya jaga.

Sekali lagi, rujuk Surah Al-Kafiruun. Jelas larangan Allah berkompromi dengan orang kafir lagi-lagi mereka yang jelas Gerakan Missionary Kristian. Ada akal pakai. Bukan letak dilantai. 😩

.
Andai saya pergi, ketahuilah kalian, ini sedikit cuma dakwah saya bermula tahun 2019 lagi. Saya sudah  diugut dan dikecam. Saya tidak peduli apa kecaman  ancaman lagi. Saya lebih fikirkan akidah sahaja. Sayang akidah agama Islam ni. Allah jua maha mengetahui. Nama pena #PuteriNurCahaya @ #CikguiEta tidak berkompromi dengan scammer (penipuan) dan anti ajaran sesat (sihir dan dosa besar syirik menduakan Allah).


PENJENAYAH CYBERBULLY BODY SHAMING 

Kahkahkahkah! Gang bomoh akhir zaman teori konspirasi. Scammer Gerakan Akhir Zaman Teori Konspirasi. Ramai tidak nampak itulah scammer. Kena ulang lagi, PDRM maklumkan kepada saya, mereka adalah 'psikik scammer penunggang agama pemberontak negara'. 🤭 

19/4/2021 kongsikan, 28/6/2021 barulah tahu mereka ni bomoh. Tapi biasalah, pentaksub pun gila isim sakit jiwa mana faham apa yang berlaku. Terlampau taksub hingga sembahlah mereka ni, ikut mengkhinzir buta komplot tuduh, tohmah, fitnah jenayah cyberbully body shaming, cyberwar, cyber attack akidah, nyawa, niqab, keluarga keturunan beta. Ugut beta macam-macam. Pentaksub kalau boleh jilat, mereka jilat secukup rasa puak munafiqin musyrikin moden, manusia sarungan syaithon penyembah iblis (leluhur jin) munafiq durjana penyebar ajaran sesat gila isim sakit jiwa fitnah beta Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta nenek moyang beta Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW ni ada jin ada saka. Beta tidak mahu ikut telunjuk iblis mereka, komplot berjemaah meroyan siap ugut beta bertahun lamanya. Elok je ha beta ni hidup aman bahagia dengan suami dan anak-anak beta tidak diangkut kemana-mana pun. 🙄

Ingatkan Islam betul rupa-rupanya play victim ni golongan penyembah leluhur jin iblis laknatullah kumpulan bomoh. Phuilah! Nak muntah! 🤢🤮

Kumpulan ajaran sesat online komplot fitnah, jenayah cyberbully body shaming, cyberwar, cyber attack akidah, jiwa, minda, ugut bunuh beta Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, nenek moyang beta Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW, akhirnya terbongkar mereka kumpulan penyebar ajaran amalan sesat bergabung dengan kumpulan bomoh ilmu hitam ahli sihir.


UPDATE 29/5/2021 : KENAPA SAYA KELUAR DARI ATOMY? 

Simple. Sebab saya tidak akan berkompromi dengan AJARAN SESAT termasuklah GERAKAN MUBALIGH KRISTIAN.

Laporan saya kepada Jabatan Agama Islam Negeri sedang kemaskini lagi kerana melibatkan Pengerusi TAMRIN, Tengku Asmadi Tengku Mohamad (DTA) ugut saman saya kali ke dua pada perkongsian Muhd Arifin Rizkin (Muhd Arifin) fitnah, jenayah cyberbully body shaming cyberwar cyber attack terhadap AKIDAH, minda, jiwa, roh, NYAWA, semangat keluarga keturunan saya, UGUT bunuh, sihir, santau, jurus hingga saya muntah darah, PDRM, JAIS, MAIS memantau, menyerbu, angkut saya KOMPLOT secara besar-besaran pada 3/9/2021. Bermula agenda membunuh saya secara halus itu, pada 13/9/2020 sehingga 3/9/2021.


FREEMASON. UPDATED 16/10/2023

17/09/2023 jam 8:47 pm, Encik J Dari  perniagaan minuman pada tahun 2021 pernah beri saya senarai ahli-ahli Wahabi maklumkan,

"Sape dapat jadi ahli freemason ... Automatik usd 3 juta di masukkan dlm akaun. Selepas tu hanya boleh bergaul dgn ahli saja". Wah, lumayan.

Saya jawab, 

Sebab tu mereka gelap mata. Saya bukan senghaja masuk ajaran sesat tu. Saya Penulis Lifestyle Blogger berpengalaman Social Media Marketing Coach, Speaker Digital Marketing, terjebak dengan diorang. Diorang sihir pukau moden hipnosis saya. Tapi saya tak tahu saya disihir. 11/3/2023 baru tahu saya disihir. Gang sesat Gerakan Missionary kumpulan freemason ni memang itulah kerja mereka.  Sihir tu orang-orang alim pun terkena. Nabi pun disihir. Yang masuk freemason lebih teruk. Terang-terangan sudah murtad. Tidak guna solat tapi sudah murtad, rela gadai akidah kerana duit". Terdiam terus. Itulah, korek rahsia, melobi saya masuk bisnesnya, pura-pura bijak sebenarnya jahil lagi bodoh.

---------------------------------
SUMBER RUJUKAN
---------------------------------

Antara Rujukan, boleh baca dan bukalah mata hati.

1) AL-QURAN SURAH AL-KAAFIRUUN. 

2) KENAPA Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta KELUAR ATOMY? https://bit.ly/3gpbg6T

3) APA KAITAN ATOMY DENGAN KRISTIANISASI? Ahmad Iqram Mohamad Noor
[Content not found].

4) ATOMY DAN KRISTIANISASI Aiman Banna : 
 [Content Not Found]

5) DISKUSI DENGAN TENGKU ASMADI Cikgu Mohd Fadli Salleh. [Content not found].

6) PENDEDAHAN TIDAK EKSKELUSIF ATOMY! Firdaus Wong Wai Hung - Official :
[Posting Telah hilang].

7) HUKUM MENIPU DALAM MARKETING, Portal Pejabat Mufti WP : https://bit.ly/3vQiGWu

8) tiada kaitan dengan saya.

9) ATOMY MALAYSIA TIADA KAITAN DENGAN ATOMY KOREA?
(Content not found)

10) PENJELASAN HUKUM BERKAITAN ATOMY, Portal Jabatan Mufti Negeri Selangor : 
https://bit.ly/3eXEU1P

12) MARI BERSAMA BANTU AHLI ATOMY :
https://bit.ly/3weiXUb

13) HATI-HATI TIME PKP :
https://bit.ly/3fmlzJh

14) MUALLAF PUN FAHAM ATOMY :
https://bit.ly/3sAHJeY

15) HUJAH ATOMY HALAL, Doktor Abdel Rahmanov :
https://bit.ly/3fmlzsL

16) INI REPORT POLIS YANG RAMAI INGIN TAHU. https://bit.ly/3ctJRj2

17) KITA BUKAN ANTI KRISTIAN
https://bit.ly/3vT4rjD

18) MEREKA RELA BERKOMPROMI DENGAN  GERAKAN MISSIONARY KRISTIAN https://bit.ly/3oGkcrL

SELAMATKAN AQIDAH MUSLIM (16/1/2021) 
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1406409123466835&id=1228493878&mibextid=Nif5oz

RINGKASAN DIRI (27/1/2023)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10224360632743269&set=a.1419813215191&type=3&mibextid=Nif5oz

SUMPAH LAKNAT (7/10/2023)
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10225036091749322&id=1228493878&mibextid=Nif5oz


Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta
Ex-Distributor Atomy Batch 2


RUJUKAN :

1) AL-QURAN SURAH AL-KAAFIRUUN AYAT 1-6.
2) AL-QURAN SURAH AT-BAQORAH AYAT 120.
3) HADITH TINGGALKAN YANG MERAGUKAN.
4) 
5) BISNES MLM ATOMY DAN GERAKAN MISSIONARY KRISTIAN.
https://bit.ly/3w2eiV3
6) AQIDAH BUKAN PERKARA MAINAN
https://bit.ly/3wHo3HN (Telah berpindah ke Blog Wujudnya Allah Zahir Pada Manusia . Blogspot .com pautannya tidak diminati oleh team Mark Zukerbergh).
.
.
#psikik
#scammer
#penunggangama
#pemberontakkerajaan
#pemberontaknegara
#kumpulanajaransesat
#NewAge
#taksub
#Leluhurjin
#Akhirzaman
#teorikonspirasi
#komplot
#jenayahcyberbully
#bodyshaming
#cyberwar
#cyberattack
#puterinurcahaya
#cikguieta
#akidah
#nyawa
#niqab
#keluargaketurunan
#RasulullahSAW
#AhlulBayt
#WujudnyaAllahZahirPadaManusia 
#bongkarpenipuan 
#bongkarscammer 
#penipuanonline
#scammeronline

.
.

 


Sakit itu nyata, dendam itu ada, kaffarah Allah itu nyata. Seorang Mukmin takkan biarkan dirinya dipatuk ular lebih dua kali. 



Menjadi sumber inspirasi ramai. Selepas komplot oleh kumpulan SCAMMER SAMSENG MAFIA penunggang agama perawat bomoh guru silat, ahli silat, mantan guru silat, golongan professional, PENYEBAR AJARAN AMALAN SESAT, ramai beta sudah tidak kenal, malas nak kenal. Beta sudah hilang feel untuk kongsikan motivasi. Motivator, konsultan, coach, guru bisnes di bawah pastor Malaysia Ejen Gerakan Missionary Kristian pun ramai penyebar ajaran amalan sesat. Tak perlu hipokritlah. Phuiii!

Beta sudah tidap percaya langsung pada mereka semua. Musuh aqidah, peritual sihir nyawa, perbuatan biadap tidak berakhlaq gang silat perawat bomoh ilmu hitam ahli sihir tradisional moden, Ustaz, doktor, motivator, konsultan, coach, semuanya berkhadam jin penjenayah cyberbully body shaming, cyberwar, cyber attack, sihir ruqyah syirkiyyah, fitnah ada jin saka keturunan. Nenek moyang beta Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW! Kurang ajar semuanya fitnah keluarga keturunan beta! Mereka semua tetap musuh beta sehingga qiamat. Ejen pastor Malaysia scammer online marketing dan akidah cuba murtadkan beta.

Kini bahagia sebagai suri rumah sepenuh masa. Taat perintah suami sahaja. Walau dighibah, difitnah, ditohmah, dihina, dipulau ramai oleh kumpulan ajaran amalan sesat, netizen macai cybertrooper, keyboard warrior di malaysia kuat tuduh tohmah tanpa usul periksa memekak sahaja 🗣️ Rasa nak jawab ku jawab, tidak, ku diam tak pun, block terus mereka. Mengantuk, daku tidur. Takde masa nak pening kepala. Bongkar dedah tetap diteruskan. Padan muka hangpa semua barua! 🤭

Selain machine gun, senjata ampuh ialah memaki. Maki pengkhianat, penunggang agama, manusia sarungan syaithon laknatullah memperalatkan NYAWA. Abaikan penyibuk toksid yang ada. 🥱🤭 Kau jaga adab, jangan biadap, jangan taksub, jauhi syirik, jangan mulakan mencarut, jangan mula biadap, terjagalah akidah akidah kau, beta hormat kau.


EJEN GERAKAN MISSIONARY KRISTIAN

"Gerakan Missionary Kristian dah lama dah". Whatsapp seseorang kepada saya waktu beliau kongsikan video ini. 

PENAMA berikut ini adalah Ejen Gerakan Missionary Kristian bomoh ilmu hitam ahli sihir moden yang kurang ajar ke atas akidah saya.

16) Ahmad Fadzli Yusof presiden Pertubuhan Perunding Latihan dan Motivasi Muslim Malaysia (TAMRIN) ejen Gerakan Missionary Kristian ini pemula UGUT diamkan penipuan online marketing Tengku Asmadi Tengku Mohamad (DTA).

17) Tengku Asmadi Tengku Mohamad (DTA) perunding motivasi, pengerusi Pertubuhan Perunding Latihan dan Motivasi Muslim Malaysia (TAMRIN). SUDAH DUA KALI UGUT SAMAN dan terlibat dalam KOMPLOT jenayah cyberbully body shaming cyber war cyber attack saya pada 3/9/2021. Semua screenshot dan perbualan di whatsapp masih wujud. 

Si biadap ini mentor kepada BOMOH ILMU HITAM AHLI SIHIR PUKAU RITUAL saya pada tahun 2020 iaitu Muhd Nuur Fahmy Nuur Masailan (Fahmy Adam) pun ejen Gerakan Missionary Kristian dan Amir Shahmi Md. Ali penyebar ajaran amalan memesongkan akidah Gerakan New Age, Neuro Lisguistic Programming (NLP) dengan DTA. 

18/8/2020 dan 17/11/2020 saya buat laporan polis saya masih belum faham sangat. Ini himpunan laporan polis saya kongsikan pada 14/2/2023 https://bit.ly/46QZjjf . Perkongsian asal sudah dibanned oleh team Mark.

.............................

Pada 25/10/2020

IPD Ampang, seorang Inspektor call. Dia bagitau ini kes Jenayah. PDRM berminat isu Gerakan Missionary Kristian sahaja. Statement telah dihantar kepada Ketua Cawangan Khas. Jadi kena hubungi Balai yang buat report haritu tanya IO (Pegawai Penyiasat), dapatkan makluman lanjut berkaitan kes (nyatakan no report) samada NSA atau masih dalam siasatan? 

Saya lambat faham, lambat bertindak disebabkan PKP, semua prosuder saya baru tahu pada tahun 2023 ini dan sakit kronik slipped disc saya pun baru sembuh pada 18/3/2023. 

..........................

Tahun 2023 ini saya betul-betul faham, teringat hendak bertanya kepada pegawai Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police ) yang menerima laporan saya dan Polis berkaitan maklumkan mereka psikik scammer penunggang agama pemberontak kerajaan dan negara juga kumpulan Gerakan Missionary Kristian. Saya masih siapkan laporan kepada Jabatan Agama Islam Selangor - Rasmi . Tapi gegak gempitanya kumpulan-kumpulan ajaran sesat takut mereka didedahkan, mereka komplot fitnah saya bertalu-talu malahan hasut ramai pulau saya. Maaf cakap, manusia sarungan syaithon kurang ajar itulah disanjung, diangkat (diberhalakan) oleh ramai   para netizen macai cybertrooper keyboard warrior kumpulan ajaran sesat akhir zaman teori konspirasi 313 SURVIVAL Malaysia, Potensi Genetik Leluhur Jin (PGL), semuanya yakin ahli syurga tetapi tidak beradab tidak berakhlaq KOMPLOT fitnah AKIDAH, minda, niqab, jiwa saya, keluarga keturunan saya dengan pelbagai tuduhan tohmahan, mereka team penyebar ajaran sesat UGUT BUNUH NYAWA saya.

TAHUKAH tidak Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur(JAWI) sudah saya maklumkan, kepada Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan pun sudah saya maklumkan. Laporan diminta Pegawai kontrak juga pernah saya hantar kepada Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan ATAU sudah tahu, buat-buat tidak tahu atau memang buat-buat tidak nampak walau telah saya maklumkan berkali-kali melalui perkongsian saya yang berkaitan? Serah kepada Allah SWT kaffarah Allah ke atas mereka. Sumpahan laknat sudah saya sebarkan serata alam dunia maya.

ARTIKEL BLOG (Tarikh kongsi : 31/12/2023)
ieta-myblog.blogspot.com/2022/12/tidak-jaga-adab-tidak-dapat-jaga-akidah.html

KETERANGAN Video (18/7/2023)
t.me/wujudnyaAllahZahirPadaManusia/2239

.........................
..
SUMPAHAN LAKNAT 
[7/10/2023 jam 9:38 am]

1) DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG, MAHA MEMBERI BALASAN, WALLAHI, WABILLAHI, WATALLAHI, beta tidak mahu sesiapa pun terus menjamah fitnah ke atas beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta. 

2) DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG, MAHA MEMBERI BALASAN, WALLAHI, WABILLAHI, WATALLAHI, DEMI MEMBERSIHKAN NAMA beta, nama Almarhum Ayahanda dan Almarhumah bonda beta, BETA BERSUMPAH LAKNAT DAN HARAMKAN semua tuduhan, tohmahan, fitnah ke atas beta sebagai penyebar ajaran sesat, penyebar Tauhid tiga, wahabi, syiah, iman daun pisang, Puteri bunian, perawat jin guna ilmu sarungan, ada jin saka keturunan, kuncu-kuncu dajjal, iblis, bipolar dan pelbagai lagi tuduhan, tohmahan, fitnah beserta ugutan bunuh, sihir, santau, jurus sampai muntah darah dan pelbagai lagi UGUTAN MELIBATKAN AQIDAH, MINDA, ROH, JIWA, NYAWA, SEMANGAT, MARUAH, NIQAB, KELUARGA KETURUNAN BETA nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta.

3) DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG, MAHA MEMBERI BALASAN, WALLAHI, WABILLAHI, WATALLAHI, BETA BERSUMPAH LAKNAT DAN HARAMKAN kuncu-kuncu dajjal psikik scammer penunggang agama pemberontak kerajaan dan negara terdiri daripada ejen-ejen Gerakan Missionary Kristian, penyebar-penyebar ajaran amalan sesat di Malaysia terdiri daripada ustaz, ustazah, penceramah bebas, guru SRA, perunding motivasi Pengerusi dan Presiden Pertubuhan Perunding Latihan dan Motivasi Muslim Malaysia (TAMRIN), doktor, motivator², konsultan², fasilitator² Kumpulan Motivator Konsultan (KKM) dan Pertubuhan Motivator Fasilitator (MoFast) Malaysia, coach² business marketing networking branding di bawah Pertubuhan Perunding Latihan dan Motivasi Muslim Malaysia (TAMRIN), guru-guru silat, ahli silat, mantan guru silat PERAWAT BOMOH ilmu hitam ahli sihir tradisional dan moden, penyembah memberhalakan leluhur jin bangsa iblis laknatullah ditaksubkan moyang, pentaksub harta, pangkat, nama gelaran dan sanjugan, penyebar ajaran amalan kebatinan kerohanian sesat (sihir dan dosa besar syirik menduakan Allah) ESQ 165, New Age, akhir zaman teori konspirasi 313 preppering, survival Malaysia, Potensi Genetik Leluhur (jin) ilmu karuuhun TELAH MELAKUKAN dosa besar syirik menduakan Allah, SIHIR, PUKAU, RITUAL RUQYAH SYIRIKIYYAH ke atas roh, jiwa, nyawa, jasad dan semangat beta perkongsian fitnah telah tersebar ke atas gambar-gambar beta yang dicuri untuk aibkan dan berbohong berkaitan AQIDAH, MINDA, MARUAH, NIQAB, KELUARGA KETURUNAN BETA selagimana mereka tidak mengaku semua perbuatan mereka terhadap beta di laman sosial, media massa, semua group whatsapp dan group telegram.

4) DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG, MAHA MEMBERI BALASAN, WALLAHI, WABILLAHI, WATALLAHI, BETA BERSUMPAH LAKNAT DAN HARAMKAN PERBUATAN aniaya, dengki, khianat, zalim tuduh, tohmah, fitnah, manipulasi perbualan soal-jawab dengan beta, jenayah cyberbully body shaming, cyberwar, cyber attack, UGUT BUNUH, sihir, santau, jurus hingga muntah darah, saman, lapor pada polis, PDRM, JAIS, MAIS akan angkut, pantau, sumbat ke lokap MELIBATKAN AQIDAH, MINDA, ROH, JIWA, NYAWA, SEMANGAT, MARUAH, NIQAB dan KELUARGA KETURUNAN BETA SEMUA YANG TERLIBAT bermula daripada tahun 4/8/2021 sehingga 2/9/2021 melarat hingga ke tahun 2023.

5) DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG, MAHA MEMBERI BALASAN, WALLAHI, WABILLAHI, WATALLAHI, BETA BERSUMPAH LAKNAT DAN HARAMKAN PERBUATAN fake account untuk aktiviti penyelewengan akidah dan scam duit atas menggunakan nama penuh beta, nama pena beta, gambar beta, nama program-program beta dan laman-laman sosial beta.

6) DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG, MAHA MEMBERI BALASAN, WALLAHI, WABILLAHI, WATALLAHI, BETA BERSUMPAH LAKNAT DAN HARAMKAN PERBUATAN PERANG SALIB, ugutan-ugutan ke atas beta oleh ejen-ejen Gerakan Missionary Kristianznpastor Malaysia, BOMOH MODEN samseng mafia penyebar ajaran amalan sesat New Age, Ejen Gerakan Missionary Kristian berkomplot dengan bomoh TRADISIONAL guru silat Seni Gayong Makrifat termasuk UGUTAN, "You ada duit rm30k nak bayar saman? You tahu tak kes Doktor dengan Dougla? Doktor yang bijak pun kalah dengan Dougla tu tau? I ni lawyer tau?"  Ahmad Fadzli Yusof Presiden Pertubuhan Perunding Latihan dan Motivasi Muslim Malaysia (TAMRIN) kepada beta di hadapan Bank Islam Taman Melawati dengan suara bergetar tanpa melihat mata beta bila beta maklumkan kepada beliau Tengku Asmadi Tengku Mohamad (DTA) scammer online marketing, 

7) DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG, MAHA MEMBERI BALASAN, WALLAHI, WABILLAHI, WATALLAHI, BETA BERSUMPAH LAKNAT DAN BETA HARAMKAN PERBUATAN Pastor Malaysia perunding motivasi, pengerusi Pertubuhan Perunding Latihan dan Motivasi Muslim Malaysia (TAMRIN), penunggang agama biadap kurang ajar, berkomplot dengan bomoh tradisional penyebar ajaran sesat Ilmu karuuhun leluhur jin lain pada 3/9/2021 fitnah, jenayah cyberbully body shaming, cyberwar, cyber attack akidah, minda, jiwa, roh, nyawa, semangat, fitnah keluarga keturunan beta ada jin saka keturunan dan pelbagai lagi tuduhan, fitnah, tohmahan tidak masuk akal Mukmin muslim, sekali lagi ugut saman beta 

8) DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG, MAHA MEMBERI BALASAN, WALLAHI, WABILLAHI, WATALLAHI, BETA BERSUMPAH LAKNAT DAN BETA HARAMKAN PERBUATAN tidak berakhlaq, guru latih silat Seni Gayong Fatani Putrajaya, bekas client personal life coaching, perawat-perawat bomoh, manipulasi perbualan soal-jawab lima (5) ekor dalang utama dengan beta, diputar-belitkan seolah-olahnya beta mengaku bukan-bukan dalam komplot fitnah, jenayah cyberbully body shaming, cyberwar, cyber attack, UGUT BUNUH, SIHIR, SANTAU, JURUS SAMPAI BETA MATI, SAMAN, UGUT LAPOR PADA POLIS, UGUT JAIS, MAIS, AKAN ANGKUT, SUMBAT BETA KE DALAM LOKAP. 

9) DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG, MAHA MEMBERI BALASAN, WALLAHI, WABILLAHI, WATALLAHI, BETA BERSUMPAH LAKNAT, balasan setimpal dari Allah SWT ke atas mereka dan seluruh keluarga keturunan mereka. Mereka sakit semakin sakit, gila isim semakin gila isim sakit jiwa, Allah SWT zahirkan melalui tulisan, perkataan dan perbuatan mereka semua PLAY VICTIM nampak alim, baik, bijak dan professional, HAQIQATNYA semuanya penyebar ajaran sesat, gila isim sakit jiwa bermasalah mental berKOMPLOT MURTADKAN dan bunuh beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta darah Raja Bugis, Raja Majapahit, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW secara halus penakut bersemuka. Cover laporan polis PDRM minta sebarkan. Suami pun setuju. Sekian. Harap maklum.

.

Nama pena
Puteri Nur Cahaya Cikgu ieta  
Nenek moyang beta Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW.

Page utama : Kisah Cikgu ieta
Backup page : puteri.nurcahaya

FB UTAMA : 
http://www.fb.com/cikguieta
LIFESTYLE BLOG : 
http://www.ieta-myblog.blogspot.com
INFO SCAMMER : 
http://www.WujudnyaAllahZahirPadaManusia.Blogspot.com
TELEGRAM INFO SCAMMER : 
http://www.T.me/WujudnyaAllahZahirPadaManusia
INFO TIPS LAMAN SOSIAL : 
http://www.T.me/BloggerSocialMediaCoach
YOU TUBE :
htttp://www.youtube.com/@PuteriNurCahayaCikguieta
TIKTOK :
https://www.tiktok.com/@puteri.nurcahaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN  [ Sambungan dari SINI ] Bukan boleh bawa ke mati pun keturunan yang ada. Jadi usah banggal...