SIAPA BLOGGER Puteri Nur Cahaya Cikgu iEta?

SIAPA BLOGGER Puteri Nur Cahaya Cikgu iEta? Updated 12/8/2023, 5/9/2023.


Assalamu'alaikum. 

Pada yang baru follow saya, nama pena saya Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta. Salam perkenalan pada yang baru kenal saya. Artikel (entri) ini sebenarnya sudah lama saya tulis. Baru dapat kemaskini pada 17 April 2022 jam 10:51 pagi. Asalnya ringkas sahaja entri auto publish ni tapi jadi panjang pula. Boleh scroll ke bawah atau pun klik laman Utama untuk baca artikel (entri) saya yang lain ya. 


SIAPA BLOGGER Puteri Nur Cahaya Cikgu iEta?, Anti ajaran sesat
Banner ke dua buat sendiri selepas tahu siapa diri.


SIAPA BLOGGER Puteri Nur Cahaya Cikgu iEta? Anti ajaran sesat
Banner pertama buat sendiri sahaja ni. Jadi sebab bukan designer begitulah rupanya. 🙈


SIAPA Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta?

Selengkapnya lagi boleh baca di sini 👉 Siapa saya? Artikel tu saya buat sebelum saya tahu darah keturunan saya siapa.

PAGE RASMI :

Page dan laman sosial saya banyak. Antara page saya,  

  1. puteri.nurcahaya page terbuat baru.
  2. Wujudnya Allah Zahir Pada Manusia.
  3. Kisah Cikgu iEta (Page lama).


RINGKASAN PENGENALAN DIRI

Kepada yang sudah lama dan baru kenal saya, salam perkenalan. 🌹


✅ Nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta. Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing.

✅ 14/9/2017 nekad meletakkan jawatan sebagai Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) akibat sakit kronik Slipped Disc (intervertebral disc @ Back Pain) L4 L5.


KELULUSAN

✅ Graduan pondok Madrasah Irsyadiyyah Al-Ashraf Al-Wataniyyah (Penang). 

Al-Ribatut Ta'lim Wat Tarbiyyah Islamiyyah (Kuala Selangor).

✅ SMA Al-Ulum As-Sharieyyah (Bagan Datoh).

✅ Graduan Institute of Information Technology Cosmopoint kini KLMU. Jurusan Komputer dan Pengurusan.

✅ Graduan Universiti Teknologi Malaysia (UTM Space), jurusan Sains serta Pendidikan (Pengajian) Islam.

✅ Pengajian & Pengijazahan Sanad 40 Hadis Keistimewaan Nabi Muhammad bersama Maulana Hussein Abdul Kadir Al-Yusufi (Tokoh Hadis Se-Malaysia).


KERJAYA

✅ Penulis Lifestyle Blogger.
✅ Speaker Digital Marketing.
✅ Social Media Marketing Coach.
✅ Mantan Penolong Guru Besar di sebuah sekolah swasta meletakkan jawatan untuk sambung belajar.
✅ Mantan Guru Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Subjek teras, Khat dan Sirah. Meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan.
✅ Mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) selama 10 tahun. Subjek teras Tauhid, Jawi, Bahasa Arab dan Tajwid meletakkan jawatan sebab sakit kronik slipped disc.
✅ Mantan Pengurus Tadika swasta bos parti politik korupsi penyokong ko mu nis.
✅ Mantan Personal Assistant bos korupsi, scammer gila isim sakit jiwa.


PENCAPAIAN

✅ Naib Johan Syarahan Bahasa Arab antara firqah di pondok.
✅ Naib johan syair peringkat Kawasan Ampang Jaya.
✅ Aktivis Parti politik sebagai Ketua, Bendahari dan Setiausaha dari peringkat cawangan hingga ke peringkat Negeri Selangor.
✅ Menerajui Jambori Unit Amal Nisak Wal Banat Negeri Selangor.
✅ Menerima Ringkasan Pengajaran Harian (RPH) Terbaik di peringkat sekolah tiga (3) tahun berturut-turut.
✅ Penceramah Kursus Menangani Stress di Peringkat Sekolah.
✅Menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) dari Ketua Setiausaha Negara (KSU) tahun 2016 (Hasil kerja 2007 sehingga 2015).
✅Fasilitator Kem Rakan Quran (KRQ) Tahfiz Darul Hafidzhin dan menerajui Hiwar Bahasa Arab.
✅ Penceramah jemputan Kursus Zero Cost Marketing anjuran MPAJ, JKP Zon 3, Negeri Selangor.
✅ Penceramah jemputan motivasi Sekolah Rendah dan Sekolah Menengah.


PROGRAM KEUSAHAWANAN

Personal and group coaching.
1️⃣ Advanced Blogging and Business via SocMed.
2️⃣ Marketing and Branding
3️⃣ Personal Life Coaching.
⏯️ Lifetime Solution and solving problem.
♥️1/3/2022 suami sarankan hentikan berniaga, program keusahawanan untuk fokus hantar ambil anak² bersekolah dan beliau kerja sahaja. Semua group coaching dan kursus online marketing sudah saya bubarkan.

.
HOBI

♥️ Menulis, berkongsi tips, pengalaman dan panduan hidup sebagai hobi sambilan isi masa lapang saya.

.
DECLARATION

✅ Saya nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta manusia tulen, Islam berAKIDAH Ashariyyah Ahlissunnah Wal-Jamaah.
✅ Almarhum Abah saya ahli silat Seni Gayong Malaysia ADMAR jadi saya PERNAH MINAT seni bela diri silat. Almarhum Abah Bilal di surau perumahannya. Kami Ahlis Sunnah Waljama'ah selalu solat berjemaah.
✅ Darah keturunan saya, Mix Arab Banjar. Datuk nenek moyang saya, Raja Arab Banjar. Almarhumah emak, Almarhum abah saya Islam. 2/6/2023 adik Almarhumah Emak saya, Mak Ngah maklumkan, "Tok Nenek Moyang Raja Arab Banjar dan kita keturunan Rasulullah SAW".
✅ Nenek Moyang, susur-galur terus kepada Saidina Hassan dan Hussein cucu Baginda Rasulullah SAW junjungan yang mulia Nabi Muhammad bin Abdullah bin Abdul Muttalib bin Hashim, pemimpin agama, sosial dan politik Arab serta pengasas agama Islam terkemuka dunia.

Tak perlu dan tak minta dihamparkan karpet merah. Belajar hormat saya pasti saya hormat anda. Jika anda tidak hormat saya sehingga meninggal saya tidak akan hormatkan anda.

.
PENAFIAN :

Saya nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta
❎ BUKAN Bunian.
❎ BUKAN guru silat.
❎ BUKAN guru kerohanian kebatinan.
❎ BUKAN PERAWAT.
❎ BUKAN PERAWAT JIN.
❎ BUKAN Motivator.
❎ BUKAN Konsultan kerajaan atau swasta.
❎ BUKAN anti atau pro vaksin.
❎ TIDAK PERNAH mengaku sebagai Dewataraya atau apa sahaja pengakuan seperti perbualan soal-jawab saya yang telah dimanipulasikan oleh individu, kumpulan ajaran sesat, psikik scammer penunggang agama pemberontak kerajaan dan negara, guru-guru silat guru latih silat, perawat bomoh ilmu hitam ahli sihir tradisional dan moden (bertali leher berbaju coat motivator, konsultan, coach business marketing) pentaksub leluhur jin, harta dunia, akhir zaman (fitan estakologi) teori konspirasi gila isim sakit jiwa semuanya bermasalah mental.
❎ TIDAK PERNAH pinjam duit atau minta transfer duit online melainkan urusan peserta program coaching dan produk niaga online sebelum 1/3/2022 suami sarankan rehatkan diri dari semua program sambilan isi masa lapang saya.
❎ TIDAK PERNAH minta sedekah atau scam duit online. Peserta seminar dan coaching yang tidak beradab saya refund terus duit mereka
❎ TIDAK PERNAH minta sesen pun dari sesiapa. Orang berhutang lari dari bayar hutang, saya tuntut sampai dapat dengan cara gangster.

.
BUKAN SALAH SAYA

Jadi, bukan salah sayalah mempertahankan akidah saya dan mempertahankan maruah keluarga keturunan saya. Sudah memang darah keturunan saya, Almarhumah Emak, Almarhum Abah saya, datuk nenek, moyang saya Raja Arab Banjar, waliyullah dan susur galur kami sampai kepada Rasulullah SAW.

Tidak salah saya sebarkan siapa penyebar ajaran sesat. Menolak semua ajaran-amalan sesat mereka, saya difitnah, perbualan soal-jawab mereka dengan saya dimanipulasi seolah-olahnya saya mengaku perkara tidak masuk akal Mukmin Muslim, jenayah cyberbully body shaming, cyberwar, cyber attack dan saya diugut pelbagai ugutan lagi termasuk ugut bunuh. Ternyata, kumpulan penyebar, pengamal ajaran amalan sesat ni bukan sahaja gila isim sakit jiwa. Malahan bermasalah mental bipolar disorder mood. Mereka ingat tidak ada siapa yang tahu siapa play victim sebenarnya.



KEPERCAYAAN SYIRIK DAN KHURAFAT

Disebarkan oleh motivator, konsultan, coach business marketing networking branding (bomoh moden) bersekutu dengan guru silat Seni Gayong Makrifat doktor perawat bomoh ilmu hitam ahli sihir tradisional dan semua pemfitnah bangsa Melayu ada jin ada saka dan syaithon.

Walau pun kita tak ada kena mengena pun dengan mereka, tak pernah minta dirawat pun oleh mereka, mereka tetap gatai tebiang nak scan (menelek) akhirnya fitnah kita ada jin, ada saka dan syaithon.

Padahalnya sebenarnya mereka kesemuanya lah yang berkhodam jin. Semua makhluk disebutkan ditempelkan kepada bangsa Melayu khususnya yang taksubkan alam mistik, misteri, Nusantara, Majapahit, keris berdiri, leluhur jin dianggap moyang. Sudah jadi syirik menduakan Allah SWT.


RASULULLAH SAW BERSABDA:

مَنْ أَتَى عَرَّافًا فَسَأَلَهُ عَنْ شَىْءٍ لَمْ تُقْبَلْ لَهُ صَلاَةٌ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً

Maksudnya : "Sesiapa yang mendatangi tukang ramal (dukun) dan bertanya kepadanya tentang sesuatu, maka tidak diterima solatnya selama empat puluh malam." Riwayat Muslim (5957).


INFO PDRM

Mereka adalan perawat bomoh ilmu hitam ahli sihir tradisional dan moden, PDRM maklumkan mereka adalah psikik scammer penunggang agama pemberontak kerajaan dan negara. Yang maki, hamun carutkan saya adalah bipolar disorder mood @ gila isim sakit jiwa.


INGAT, ADA ORANG

Dia dah tahu tapi dia buat tak tahu.

Dia tak faham sebab tu dia tak nak ambil tahu

Dia tak kisah sebab diri, anak, pasangan dia tak pernah kena dan rasa apa yang kita dah kena dan rasa.

Dia diamkan dia membisu sebab dia tak suka apa yang kita cerita walau dulu dia sangat baik dengan kita.

Dia banya kawan dengan kita sebab dia nak tunjuk kehebatan dirinya sahaja.

Dialah play victim yang sebenarnya, berkawan kerna kita ada sesuatu untuk dipergunakannya.

Munafiq play victim selalu buat sesuatu,ada udang di sebalik batu.


PESAN SAYA KEPADA NETIZEN,


1) Anda jumpa dan berguru dengan golongan batiniyyah puak musyrikin, doktor² perawat bomoh ilmu hitam ahli sihir tradisional dan moden gila isim sakit jiwa taksub leluhur jin dan sekutu-sekutunya saya sudah share info report polis berulang-kali di Facebook saya, sama jugalah anda dengan mereka. Lainlah anda kafir, sudah murtad, lantaklah nak sesat dan bodoh ikut penyembah-penyembah iblis tu. Apa² hal jangan cari saya dan jangan tanya saya.

2) Senang je kan anda cakap? Move onlah, maafkanlah, berdamailah. Sedangkan anda tak pernah pun mengalami merasai apa yang aku rasa. Roh, jiwa, nyawa dan semangat terperangkap di antara dua alam (alam ghaib dan alam nyata), hampir mati nyaris hilang nyawa, nazak, pengsan tanpa sebab berulang-kali akibat didakyah ajaran sesat, disihir dan diritual hingga maruah, akidah, minda difitnah, keluarga keturunan pun difitnah. Jenayah cyberbully body shaming, cyberwar, cyber attack di seluruh alam maya dan alam nyata. Jadi lebih baik anda diam dari anda bercakap sebelum anda saya lempang jarak jauh. 🤭😌


PESAN SUAMI SAYA, 

Jangan percayakan mereka lagi.


Saya nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, BONGKAR PENYEBAR AJARAN SESAT BOMOH, GURU SILAT, GOLONGAN PROFESSIONAL SAMSENG SCAMMER bermasalah mental gila isim sakit jiwa (bipolar disorder mood) 🤭😌🤣 Kuat maki-hamun, carutkan saya tapi pondan lembik taksub leluhur jin di Malaysia. 🤢🤮🤭🥱 [ARTIKEL BLOG DI SINI - Klik baca]



PENGSAN DAN KRONIK SLIPPED DISC


1) Saya kerap pengsan tanpa sebab semasa di sekolah Menengah pondok lagi. Sakit pinggang sudah lama, biarkan sahaja ingatkan sakit pinggang biasa. Tahun 2016 menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) dari Ketua Setiausaha Negara. 17/4/2017 saya disahkan slipped disc (back pain @ intervertebral disc) L4 L5 oleh pakar Ortopedik HKL. Bermulalah episod rawatan mingguan fisioterapi di HKL dan cheragem.


2) Setiap minggu berulang-alik ke HKL dan klinik. Setiap kali sakit pinggang rasa terbakar hingga tidak boleh bangun. Merangkak ke dapur dan bilik air, bertongkat bila hendak ke sana ke sini. Ke klinik, disuntik steroid dan voltaren. Penat dan jerih berulang-alik ke klinik dan hospital, dimarahi, dipulau rakan sekerja, duit habis, slipped disc tidak juga sembuh malahan semakin sakit dan pengsan tanpa sebab semakin kerap. 14/9/2017 nekad meletakkan jawatan sebagai Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI).


3) Pengsan dan sakit slipped disc berulang lagi sebanyak dua kali. Kali ke dua pada tahun 2020 selepas seminggu mengikuti kursus motivator guru silat doktor perawat bomoh pendakyah ajaran sesat gila isim sakit jiwa. Masa tu jahil alam ghaib dan belum tahu lagi apa dia ajaran sesat. Tak kenal bomoh. Hanya tahu syirik menduakan Allah sahaja.


4) 18/11/2021 saya dijemput bapa saudara suami pesara askar pemain tekpi di Johor berguru silat online, slipped disc berulang lagi kali ke tiga (3) pada tahun 2022 kesan saya didakyah ajaran amalan sesat, disihir, khodam jin syaithonnya diserapkan kepada saya. Dia scam akidah dan duit saya, dia rawat dan train ajaran amalan sesat, sihir, syirik dan khurafat kaedah militan. Sakitnya tu lebih azab daripada sakit difitnah pada tahun 2021, disuntik dadah steroid dan voltaren sakit slipped disc. 


5) 13/11/2022, fahamlah perbuatan jadikan saya perantara berkomunikasi dengan leluhur jin jin tu sebenarnya ritual. Akibat itu roh, jiwa, nyawa dan semangat saya terperangkap di antara dua alam (alam ghaib dan alam nyata). Hampir mati nyaris hilang nyawa, nazak dan pengsan berkali-kali. Keliru terima khabar, cerita, berita dan info dari alam ghaib.


6) 9/10/2022 diputuskan perguruan bila saya tegur dia tentang adab. Lega rasanya. Seperti ada beban keluar dari kepala saya. Rupa-rupanya dia pun sama juga, penyebar ajaran sesat bomoh tradisional. 


7) 13/1/2023 baru tahu mereka tu semuanya bukan sahaja pendakyah ajaran amalan sesat sudah gila isim sakit jiwa tapi sebenarnya bomoh ilmu hitam ahli sihir tradisional dan moden. Bersepah guru² bisnes, Motivator, fasilitator, konsultan, coach, trainer, lawyer, pesara askar, nampak elok, pakai kopiah, tudung labuh, berniqab, berjubah, bertanjak, pakai baju coat bertali leher smart bijak bercakap bukan main tapi semuanya di fb dan Instagram dok sebar ajaran sesat. 


8) 11/3/2023, Ustaz suami saya yang amat kenal dua (2) daripada bomoh-bomoh itu mengesahkan yang bomoh tradisional ketua komplot bunuh saya tahun 2021 itu terkenal di kalangan perawat sebab berlambak jin dan mengaku Puteri Gunung Ledang. Manakala bomoh tradisional itu, tahun 2021 wanted sebab JUAL SIJIL VAKSIN PALSU, dia dan semua sekutu-sekutunya sudah isim. Sekutunya bomoh moden jual ivermictim sepapan RM100.  


9) 18/3/2023 Ustaz suami saya minta saya doa, "Ya Allah kembalikan semula roh, jiwa, nyawa dan semangat saya ke jasad aku". Masa ni barulah saya faham apa sudah berlaku kepada saya. Alhamdulillah pengsan tanpa sebab,  kronik slipped disc, auto gerak silat dan tari pun hilang. Baru saya faham perbuatan jadikan saya perantara berkomunikasi dengan leluhur jin  itu adalah ritual dan saya telah disihir sudah lama.


10) BARULAH SAYA SEDAR, Saya mula disihir oleh biras saya dari tahun 2000. Saya disihir lagi bertimpa-timpa daripada tahun 2015, 2017, 2018, dirual pada 2020, 2021 dan 2022 oleh guru-guru saya sendiri dan sekor bekas client personal life coaching saya taksub alam ghaib dan jin. Jin, saka dan setan tu semua diorang punya. Memang dulu saya tak percayakan sihir.


12) 18/6/2023 fahamlah saya slipped disc saya berpunca hasil dari ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) guru-guru dan bekas client saya sendiri penyebar pendakyah ajaran amalan sesat gila isim sakit jiwa berlambak khodam jin, leluhur ditaksubkan moyang mereka.


PERKARA PALING TAK BEST

1) Roh, jiwa, nyawa dan semangat terperangkap di antara dua alam iaitu alam ghaib dan alam nyata. Tapi tidak tahu hendak jelaskan bagaimana kepada yang bertanya. 

2) Yang tanya dan cuba korek rahsia semuanya blur lembam faham dan pendakyah ajaran amalan sesat yang gila isim sakit jiwa.  


Senang je kan kau cakap? Move on lah, maafkanlah, berdamailah. Sedangkan kau tak pernah pun mengalami merasai apa yang aku rasa. Roh, jiwa, nyawa dan semangat terperangkap di antara dua alam (alam ghaib dan alam nyata), hampir mati nyaris hilang nyawa, nazak, pengsan tanpa sebab berulang-kali akibat didakyah ajaran sesat, disihir dan diritual. Jadi lebih baik kau diam dari kau bercakap sebelum kau aku lempang jarak jauh. 🤭😌


SAKIT

Ada tiga (3) jenis sakit iaitu :  

1) Sakit hasil rela serah diri kepada perawat BOMOH ilmu hitam ahli sihir, kronik gila isim sakit jiwa berkhodam jin setan.

2) Sakit hasil DIGANGGU, DISIHIR perawat BOMOH ilmu hitam ahli sihir, kronik gila isim sakit jiwa berkhodam jin setan.

3) Sakit buatan sendiri. Senghaja cari penyakit. 


Jadi, usah pukul rata semua orang tu sama jika tidak pernah mengalami rasa bagaimana hampir mati nyaris hilang nyawa (nazak) dan pengsan berkali-kali akibat sihir ritual manusia-manusia sarungan syaithon, bomoh ilmu hitam gila isim sakit jiwa penyebar fitnah, ugut bunuh, play victim pentaksub leluhur jin alam ghaib bersepah di alam maya. 


DISIHIR BERULANGKALI BONGKAR AJARAN SESAT


1) Selama ni saya tidak percayakan sihir wujud. Saya sedar diri saya disihir oleh siapa pemulanya pada tahun 2023. Bermula tahun 2000 saya telah disihir dan didakyah ajaran amalan sesat. 


2) Pada tahun 2015, 2017, 2018 dan 2020 saya telah disihir lagi. Saya mula dedah dan bongkarkan kegiatan ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) di Malaysia ni pada tahun 2020 selepas saya dianiaya, dizalimi, dijadikan perantara guru-guru silat, guru-guru bisnes marketing Ejen Gerakan Missionary Kristian berkomunikasi dengan leluhur jin (ritual) ditaksubkan sebagai moyang hingga roh, jiwa, nyawa dan semangat saya terperangkap di antara dua alam (alam ghaib dan alam nyata), hampir mati nyaris hilang nyawa (nazak) dan pengsan berkali-kali. Akhirnya samseng ni fitnah saya dan hasur ramai pulau saya.


3) Seterusnya saya terima khabar, berita, cerita, maklumat setiap hari dari alam ghaib dan menjadi keliru, merata saya tanya soalan hingga terjebak lagi dengan individu influencer dan kumpulan ajaran sesat lain lagi, bertanya soalan akhirnya saya difitnah lagi berulang-ulang kali.


4) Kemuncaknya bekas client personal life coaching saya dan sekutu-sekutunya pada tahun 2021, jenayah cyberbully body shaming cyber war cyber attack lagi oleh individu, pempengaruh kumpulan pendakyah ajaran amalan sesat memesongkan akidah SAMSENG. Mereka semuanya adalah bomoh ilmu hitam ahli sihir tradisional dan moden pendakyah ajaran amalan kerohanian kebatinan sesat, pentaksub leluhur jin, gila pangkat, harta dunia, gila isim ilmu fitan estakologi dan alam ghaib.


5) Sudahlah SAMSENG KURANG AJAR ini dakyah saya ajaran amalan sesat, sihir saya pula, ritual saya, Kacau SSM saya, fitnah jenayah cyberbully body shaming cyber war cyber attack pula AKIDAH, NYAWA, NIQAB dan fitnah KELUARGA KETURUNAN DATUK NENEK MOYANG saya. Mereka ini SAMSENG SCAMMER KURANG AJAR.


6) Mereka ni nampak smart, bijak bercakap tapi hakikatnya mereka penunggang agama, pendakyah ajaran amalan sesat Ilmu tin kosong. 


7) Saya memang anti syirik. Anti ajaran sesat (sihir, syirik, khurafat) dan anti play vicitim munafiq pemesong akidah  Semuanya pendakyah ajaran sesat gila isim sakit jiwa. Saya hadap mereka sendirian sahaja. Sehingga saat ini perkongsian fitnah, jenayah cyberbully body shaming cyber war cyber attack, UGUT BUNUH ke atas saya nama pena Puteri Nur Cahaya @  Cikgu ieta masih disebarkan  lagi oleh psikik scammer penunggang agama pmberontak kerajaan dan negara, pengkhianat agama, bangsa dan negara. 


8) Alhamdulillah suami saya penguat dan supporter utama saya. Hendak buat buku suami tidak izin. Jadi, saya kongsikan kepada umum SECARA online sahajalah berkaitan ajaran sesat yang sudah lama sebenarnya bertapak di Malaysia ini pengalaman saya sendiri.



AJARAN SESAT PESAT BERKEMBANG


1) Ajaran sesat giat berkembang pesat kerana tidak ada keseriusan dari pihak berautoriti menangani dengan lebih teliti, laporan sudah diberi tapi tiada kesepakatan pihak berautoriti menangani perkara melibatkan pemesongan akidah ini. 


2) Ada ramai lagi yang terjebak, tidak berani buat laporan polis dan laporkanan kepada pihak berautoriti. Polis maklumkan mereka telah ditangkap balik kuasa menangkap kumpulan ajaran sesat. Sampai suami saya sebut "Jika hal sajat dan artis lajulah diorang buat kerja". 


3) Bayangkan, laporan saya  dianggap setengah masak oleh Pegawai kontrak di Pejabat Mufti, BARU NAK SIASAT. Sedangkan sudah ramai yang buat perkongsian berkaitan Bisnes MLM Gerakan Missionary Kristian.


4) Inilah antara yang menjatuhkan kredibiliti dan hilang kepercayaan saya dan suami terhadap Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan. Ustaz perawat bomoh ketua Imam lantikan Jabatan Agama Islam Selangor, saya tanya soalan pun tidak pandai menjawab soalan. Sesuka hati dia sahaja menjatuhkan hukum. 


5) Nyata Ilmu mereka berkaitan adab, akidah, nyawa dan undang-undang berkaitan pun sangat kurang. Sebab itulah yang sesat semakin sesat dan yang murtad bertambah ramai murtad. 


6) Bagaimana pun sendirilah yang perlu bijak tahu menilai kumpulan apa disertai. Usah jadi bodoh sangat ikut serupa lembu dicucuk hidung ikut sahaja tanpa berfikir. Salah sendirilah semua yang mengadu-domba kepada saya jika tidak buat seperti saya telah buat ini. Ada stepnya. Bukan main hentam keromo sahaja. Saya pun 23 tahun barulah faham dan tahun 2023 inilah saya baru kemaskini semua perkongsian saya semula. Sebab baru sahaja faham dengan lebih TELITI.


7) Cover report police, semua himpunan scammer. Mereka yang telah terpesong akidah takkan percaya mereka bodoh sebab mereka memang bomoh. Yang percayakan mereka lebih bodoh dari segala bodoh yang ada. Pendek cerita semuanya sudah sesat-menyesatkan lagi teruk sudah murtad kerana memberhalakan ajaran sesat leluhur jin jadi pengikut Iblis. Yang ikut mereka pun sama bodoh tersesat sudah tidak boleh berfikir antara haq dengan yang batil. Sampai jadi gila isim sakit jiwa semuanya hasil kebodohan abadi taksub bomoh sesat sudah murtad.


8) Moga tenang yang fitnah saya tak sempat minta ampun dari saya sudah meninggal dunia. Sekadar berkongsi. Jadilah seperti saya cuba dibunuh oleh mereka daripada 2000 mula disihir, terjebak dengan kumpulan individu ajaran sesat, 2020 disihir lagi hingga 2022. Tidak pendam. Emak Abah sudah tiada, suamilah penyokong saya dari Mula saya sakit kronik slipped disc hinggalah sembuh pada 18/3/2023. Penyebar ajaran sesat fitnah saya hingga KOMPLOT bunuh saya. Tak dapat cara nyata, cara halus depa buat demi senyapkan saya bongkar siapa mereka. 


9) Play victim munafik mereka ni, fitnah saya pula penyebar ajaran sesat. Fitnah keluarga datok nenek moyang saya ada jin ada saka buat perjanjian dengan syaithon. Memang saya makilah semuanya. Alhamdulillah saya report polis, sebarkan di fb, buat Artikel blog, wajib maklumkan kepada suami. 2023 terbongkar semua satu persatu siapa mereka semuanya yang komplot murtadkan saya dan cubaan bunuh saya cara halus. Lawan. Jangan senyap. Akidah, nyawa, niqab dan keluarga keturunan saya bukan bahan mainan. 


10) Tak pernah sangka semua yang saya kenal dari tahun 2000, 2020, 2021 sehingga tahun 2022 dan pada bulan enam tahun 2023 acah-acah alim itu semuanya perawat bomoh ilmu hitam ahli sihir yang sentiasa cari peluang untuk jadikan saya perantara berkomunikasi dengan jin. Bila saya sudah tahu, dari dahulu lagi semuanya saya terus block. Sekolahkan adab pakej maki free. Siapa suruh mulakan dulu kacau saya. Padan muka semua kena report polis.


Lapor polis tu wajib. Mana boleh beri muka mereka ni. Mana saya sudah malas lapor polis, saya lapor ke Jabatan Agama Islam terus.



Rasulullah SAW bersabda:


مَنْ أَتَى عَرَّافًا فَسَأَلَهُ عَنْ شَىْءٍ لَمْ تُقْبَلْ لَهُ صَلاَةٌ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً

Maksudnya: "Sesiapa yang mendatangi tukang ramal (dukun) dan bertanya kepadanya tentang sesuatu, maka tidak diterima solatnya selama empat puluh malam." Riwayat Muslim (5957)

-----------------------------


PUNCA TERGENDALA REPORT KE JABATAN AGAMA ISLAM.


1) Lepas report tahun 2020, saya kerap pengsan tak bersebab dan sakit slipped disc saya berulang lagi.


2) Selepas report Tahun 2021, terus PKPD. Selepas itu slipped disc saya berulang lagi hingga 3 kali dan lutut saya injured setahun 3 bulan. Bertongkat tak boleh jalan jauh. 


3) Masa report kali ke tiga, 24/6/2022 polis IPD baru bagitau kepada saya proses prosuder report yang sepatutnya.

 

4) Lepas report polis kumpulan ajaran sesat lain pada 1/3/2023 barulah saya faham diorang tu bomoh.


5) Mereka yang fitnah akidah saya, fitnah akidah keluarga keturunan saya, caci, maki-hamun saya keluarga saya (jenayah cyberbully body shaming, cyber war, cyber attack) ugut saya tu semuanya pendakyah ajaran sesat bomoh tradisional dan moden gila isim sakit jiwa. 


6) 5/1/2021, scammer mengaku SB dari bahagian mengkaji isu agama bukan islam IPP Bukit Aman cuba menipu saya. Asyik mendesak nak jumpa Kes saya tak selesai juga. ada 05/08, 9:43 am bila saya minta kad kuasanya, 


"Betul ke Tuan ni dari Bukit Aman? Atau menyamar? Mai tunjuk bukti Tuan betul dari sini". dia terus block saya. 


Tapi saya siap screenshot Facebooknya. Hingga ke Instagram dia intai saya. Semua saya block terus. Kurang ajar betul SB SB Bukit Aman ni.


"Polis betul takkan mesej-mesej. Dia call atau tangkap terus". Recioptionist Bukit Aman.


7) Saya call cawangan khas, Pegawai berkaitan cakap, 


"Abaikan yang whatsapp tahun 2020 tu. Tak boleh pakai tu. Kalau betul dia nak tolong dah lama kes Puan ni selesai". Beliau beri nombor fhone bahagian Pengaduan etika. Saya sudah call. 


Tapi suami saya pesan, biarlah. Serah semuanya kepada Allah. Allah akan balas semua perbuatan mereka. 


Banyak perkongsian saya telah dibenamkan. Maka dengan ini tanggungjawab saya sebagai seorang Islam telah lepas. Semua tuduhan, tohmahan dan fitnah ke atas saya ALLAH SWT kembalikan kesemuanya kembali kepada mereka. Aamiin Yaa Robbal 'Aalamiin. Berdoalah moga anda tidak disihir ahli sihir dan bomoh-bomoh ini. Moga Allah SWT kurniakan kefahaman. Terima kasih. 🌹✌️



FACEBOOK DIHACK DAN RESTRICTED


1) Akaun utama laman sosial Facebook saya asyik direstricted berkali-kali sehingga shadowbanned dan sudah banyak kali dihack. Banyak friendlist hilang. Segan dahlah nak add sesiapa. Jahat hackers kurang ajar tu. Agaknya dia sedut friendlist saya sebab nampak mereka dalam kumpulan pendakyah ajaran sesat bomoh gila isim sakit jiwa tahun 2020 hingga tahun 2021. 🤭


2) Saya remove terus pengikut pendakyah ajaran sesat. Yang sudah meninngal dunia, saya tidaj pernah jadi rakan alam Maya mereka, Inna Lillahi Wa Inna Ilaihi Rooji'uun.


3) Friendlist saya pun dah tak nampak  perkongsian saya, bila facebook saya ristricted (disekat) hampir dua (2) tahun rasanya. Shadowbanned terus. Facebook pun dah sendu. Saya pergilah ke Social Media lain.  


4) Hujung bulan tujuh (7), semak account log in Facebook, tertera di Facebook hacker dari kedah. Dia tukar ayat cover report polis yang PDRM minta share. Terus saya tukar password. Blog tiada masalah shadowbanned. Pernah cubaan hack tapi Alhamdulillah dapat diatasi. Ada yang saya tahu punca. Ada yang saya tidak tahu punca. Saya tetap teruskan juga berkongsi sebab teringatkan ayat, 


"Barangsiapa ada ilmu jika tidak disebarkan nanti dikekang kekangan api neraka". Jadi saya tetap teruskan berkongsi apa sahaja terlintas di fikiran saya.


Terima kasih semua yang sudi support dan sudi beri semangat kepada pada selama ini.



FREELANCE LIFESTYLE BLOGGER


Sebagai Freelance Lifestyle Blogger, Social Media Marketing Coach dan speaker Digital Marketing, saya minat belajar ilmu business marketing. 


Walau pun sudah tidak aktif ke program blogger, disebabkan masa program melibatkan waktu ambil anak-anak bersekolah, saya tetap teruskan menulis di blog. Buat video bila perlu. Inilah sahajalah antara sumbangan saya untuk masyarakat. Kebetulan hobi saya menulis dan berkongsi. Idea saya sangat banyak. Jadi saya perlu berkongsi. Sebagai Lifestyle Blogger biasanya saya berkongsi apa sahaja tidak terikat dengan sebarang niche. 


Cuma, banyak perkongsian saya bermula tahun 2020 lebih fokus tentang bab adab, apa dia ajaran sesat dan pengalaman saya terjebak dengan individu, kumpulan ajaran sesat, disihir dan difitnah sebab saya banyak pengalaman berkaitan. Sesekali ada juga saya kongsikan tips panduan kehidupan, blogging dan Social Media. Alhamdulillah hasil perkongsian saya, meningkat menurun followers yang saya tidak kejar, menjadi penyumbang semangat untuk saya terus berkongsi.



BLOG BAHAN RUJUKAN RAMAI


Blog dan perkongsian saya di laman sosial sudah lama menjadi bahan rujukan ramai. Hakikatnya dari dahulu hingga kini, memang saya sentiasa dirujuki. Mungkinlah disebabkan Almarhum Abah dan Almarhum Tok Wan saya dirujuki ramai, lebih-lebih lagi bab agama, maka turunlah kepada saya. Tanyalah bab blogging, laman sosial, marketing dan copy writing tidak mengapa. Itu memang bidang saya. 



TUJUAN BERKONGSI CERITA


"Alim Ulamak bercerita hal dirinya untuk ramai mencontohinya". Ustaz Zakaria pesan dalam kuliah Dhuhanya. 


"Tak salah up diri sendiri kalau dah jadi istimewa asbab difitnah untuk menzahirkan siapa diri yang sebenar. Orang bodoh sahaja membiarkan akidah, nyawa dan keluarga keturunannya difitnah dan nyawanya diancam. Kau kan istimewa". Kata kawan saya bukan guru silat bomoh samseng kurang ajar bacul pondan.


"Ya betullah tu. Selagi tak disihir tak pernah hampir mati nyaris hilang nyawa nazak berkali-kali, jangan banyak cakap. Lebih baik diam sebelum menginterpretasikan sesiapa pun terutamanya saya. Terima kasih anggap diri ni istimewa walau puak juhalak menghina sebenarnya sudah gila isim sakit jiwa. Tak ada apa nak saya banggakan pun. Kalau kau pun anggap aku bangga diri ke apa ke, baik kau jangan kawan ngan aku". Saya nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta kata sambil ketawa. 



JANGAN TANYA


Jangan tanya saya hal psikik scammer penunggang agama pemberontak kerajaan dan negara yang taksunkan alam ghaib jin gila isim sakit jiwa pentaksub leluhur jin dianggap moyang. Mereka telah manipulasikan perbualan saya, fitnah saya mengaku perkara tidak masuk akal Mukmin Muslim. Kalau tanya, sedap saya bongkar dedahkan lagi kesemuanya. 


Banyak TAJUK tentang mereka boleh saya huraikan satu persatu. Buat forum pun boleh sahaja. Hahaha. Sudah tentulah saya anti guru silat bomoh ilmu hitam ahli sihir sesat pendakyah ajaran amalan sesat gila isim sakit jiwa biadap lagi SAMSENG tidak berakhlaq seperti mereka. Mereka ada jin ada saka berbaka-baka, saya pula difitnah penyebar ajaran sesat, ada jin ada saka, diugutnya saya demi menutup kebatilan kesesatan mereka. 


Jin kafir penyamaran saka-baka iblis dulu namanya Azazil ramai taksubkan. Kononnya leluhur moyang mereka. Elok sudah jadi manusia, taksubkan jin sampai semua pentaksub ikut sama jadi gila isim sakit jiwa percayakan bomoh pentaksub jin lebih daripada takutkan Allah SWT. Cerita hal jin disibukkan lebih percaya ditaksubkan mereka. Cerita soheh di dalam Al-Quran tidak mahu pula dikaji buat bahan bacaan bahan rujukan mereka. Sungguh runtah sikap masing-masing mentaliti jamban belaka. Maaflah saya ketawakan sahaja walau pun tersayat hati sebab ini melibatkan nyawa, akidah dan keluarga keturunan datuk nenek moyang saya. 



DIHURUNG PENDAKYAH AJARAN SESAT


Mereka itu semuanya SAMSENG ALAM MAYA dan alam nyata. Jika selama ini dihurungi pendakyah ajaran sesat (manusia sarungan syaithon, percayalah, akan datang Allah hadirkan orang yang baik-baik sahaja. Mereka yang jahat akan sendiri menjauh. Ikhlas itu bukan dibuat-buat. Akan hadir dengan sendirinya. 



DIGELAR PUTERI DAYANG SENANDONG


Pernahlahkan digelar Puteri Dayang Senandong oleh ketua pendakyah ajaran sesat akhir zaman teori konspirasi sekutu bomoh ilmu hitam ahli sihir puak-puak gila isim sakit jiwa pentaksub akhir zaman teori konspirasi, obses paranoidkan alam ghaib, jin Ratu Tinta Sakti, dewataraya, keris dari kayangan. Hahaha. PDRM maklumkan semuanya psikik scammer penunggang agama. Ustaz suami saya maklumkan pula, bomoh beliau kenal berlambak jin. Mereka bersama sekutu-sekutunya semuanya sudah gila isim belaka. Kahkahkahkah! Kelakarnyalah.



PUTERI DAYANG SENANDONG VERSI ASAL


Ha, jangan main-main. Dayang Senandong adalah seorang puteri di raja. Dayang Senandong telah terkena sumpahan ketika baru dilahirkan kulitnya menjadi hitam legam. Sumpahan itu boleh dihapuskan dengan syarat dia perlu meninggalkan istana. Apabila telah dewasa, Dayang Senandong menjadi sorang gadis yang pandai mengaji dan bersuara merdu. Raja Kamaruzaman terdengar suara Dayang Senandong mengaji. Baginda mendapat tahu bahawa gadis tersebut adalah anak seorang kadi. Raja Kamaruzaman telah menikahi dan menerima segala kekurangan Dayang Senandong.


Dayang Senandong dibawa tinggal di istana tetapi telah dibuli oleh ibu mertuanya ketika dia sedang hamil. Punyalah sakit hatinya si ibu mertua, pada suatu hari semasa suami Tuan Puteri Dayang Senandong tiada, ibu mertuanya telah mengarahkan orang istana untuk membuang Dayang Senandong ke hutan dan membunuhnya. Pengawal istana tidak zalim. Sebaliknya beliau telah membunuh monyet bagi membawa pulang bukti darah.


Sumpahan Dayang Serandong terhapus sewaktu dia melahirkan anak di dalam hutan, Dayang Senandong tinggal di dalam hutan bersama anaknya sehinggalah suatu hari beliau ditemui oleh Raja Iskandar, adik kandungnya sendiri. Berang Dayang Senandong dibiarkan hidup melarat seperti itu, Raja Iskandar melancarkan perang terhadap ibu mertua Dayang Senandong. Selepas itu Dayang Senandong bersama Raja Iskandar pergi menyelamatkan suaminya Raja Kamaruzaman yang ditawan Raja Shamsir.



VERSI MITOSIA

Puteri Dayang Senandung versi mitosia
Puteri Dayang Senandung ini disayangi suami walaupun difitnah Ibu mertuanya sendiri.


Mitos adalah cerita penglipur lara. Biasanya banyak tokok tambah untuk menyedapkan sesebuah cerita. Sama seperti kisah-kisah isroeliyat juga.


Dalam hikayat Mitosia, Dayang Senandong sudahpun sembuh dari sumpahan. Dayang Senandong merupakan salah seorang watak baik yang cuba membantu Mahsuri mendapatkan tombak pusaka sebelum ia dijumpai oleh Raja Bersiong.


Ketika tombak pusaka telah dijumpai, Dayang Senandong telah diserang oleh sekumpulan Saka Bersiong yang merupakan bala tentera kepunyaan Raja Bersiong. Dayang Senandung berasa terlalu takut. Rupa-rupanya perasaan terlalu takut itu telah membangkitkan semula sumpahan yang pernah dialaminya. Tetapi baru sekaranglah dapat diketahui kegunaan sumpahan itu. Seluruh tubuh Dayang Senandong berubah menjadi hitam seperti bayang-bayang. Dayang Senandong menewaskan kesemua Saka Bersiong dengan mengawal bayang-bayangnya sendiri.


Lukisan saya ambil dari konsert Dayang Senandong VERSI MITOSIA.



TENGOK MATA RASA TAKUT 🤣


Mata hitamku coklat. Putih mataku uratnya merah akibat banyak lihat handphone update apa perlu update. Bila berniqab, niqabku menyucuk mataku. 


Ada soalan, 18/7/2021 jam 12:11AM di messenger.  


Assalamualaikum , maaf sy nak tanya . . 

Kenapa ye , bila tengok mata Puteri nur cahaya , sy rasa takut ..


Rabu 26/7/2023 jam 8:19 AM baru saya jawab


Sebab anda ada masalah dalaman. Anda ikut orang-orang sesat bomoh ilmu hitam ahli sihir yang dah gila isim sakit jiwa.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣



MINTA SCAN


Ramai minta saya tengokkan itu tengokkan ini (coaching), tengokkan keturunan ghaib jin mereka. Kalau minta tengokkan tu bermaksud minta (scan) menelek. Sudah jadi bomoh pula. Dulu tidak tahu itu perbuatan scan. Bila kami sudah tahu, suami tidak izin saya buat coaching. Beliau sarankan saya berehat dari berniaga, seminar, kursus, dan coaching.  Fokus uruskan persekolahan anak-anak pergi balik dan beliau bekerja sahaja. 


HUKUM JUMPA BOMOH MINTA SCAN


Sabda Baginda Rasulullah : Sesiapa yang mendatangi tukang ramal (dukun) dan bertanya kepadanya tentang sesuatu, maka tidak diterima solatnya selama empat puluh malam. - [HR Muslim 5957]. 2 Jul 2021. Hukumnya kufur.


Pejabat Mufti sudah lama keluarkan fatwa hukum mendatangi tukang telek (bomoh) tu boleh jadi kufur. Kalau percayakannya jadi syirik. Takut saya. Hangpa yang taksub dengan bomoh pastilah sudah sama gila isim sakit jiwa na. Sebab taksub bomoh. Masalahnya, saya bukan perawat. Mereka ingatkan saya ni perawat. Wakakkkaa.


Doktor perawat Bomoh, dukun tok batin dan pentaksub bomoh suka warna merah, warna hitam, penyokong komunis, eL G Bi Ti, pengamal amalan sesat daripada motivator konsultan Barat dan pengkagum Tesla. Saya kenal seekor coach business marketing peminat tegar Tesla juga tapi dia hacker, ejen Gerakan Missionary Malaysia dan pendakyah ajaran sesat Gerakan New Age BOMOH MODEN di Malaysia ni. Sebab tu siapa pencinta Tesla saya ketawakan sahaja. Maaflah ya. Saya kenal Tesla tapi Tesla memang tak kenal saya. Samalah dengan semua scammer-scammer. Saya kenal mereka, mereka yang tak ingat saya ni BLOGGER TERSOHOR MALAYSIA. 🤭


MENERANG DAN MENYERANG


Serang balas. Well... Dah semuanya samseng pondan lembik bacul. 😌🤷 sukahati sayalah nak buat apa pun. Ada pun kerap saya buat perkongsian facebook, bila dihack dan perkongsian hilang begitu sahaja. Banyak part banyak chapter kumpulan pendakyah ajaran sesat bomoh ilmu hitam ahli sihir samseng alam maya ni saya boleh videokan. 


Sebelum tahun 2023 ni saya masih kurang faham. Bila semakin faham, saya cuma kemaskini sahaja. Dalam Blog lebih lengkaplah tapi ada juga yang tertinggal. Handphone pun kerap rosak dahulu-kalanya. Memory pula asyik penuh. Sedang proses videokan mana yang dapat satu persatu dan sedang siapkan laporan ke Jabatan Agama Islam.


SELEMAH-LEMAH IMAN ADALAH DIAM


Tapi diam dari membela diri itu lembik, tak sayang diri sendiri, akidah, nyawa, keluarga keturunan bukan sikap orang Islam. Beradab pada yang beradab. Kalau tidak mahu disekolahkan adab pakej maki percuma, jangan mulakan biadap kurang ajar dahulu. 🤭😆👎


MEMBELA DIRI  MEMPERTAHANKAN AKIDAH DAN NYAWA.


1) Nak suruh saya diam, nak suruh saya beradab dengan pendakyah-pendakyah ajaran sesat guru silat bomoh ilmu hitam ahli sihir SAMSENG mulut jarinya macam puaka, pengkhianat agama, akidah dan negara? 


2) Anda pernah didakyah ajaran sesat, disihir, dijadikan perantara bercakap dengan leluhur jin ditaksubkan sebagai moyang hingga terperangkap di antara dua alam (alam ghaib dan alam nyata) hingga hampir mati nyaris hilang nyawa nazak, pengsan berkali-kali, keliru terima cerita, khabar, berita dan info dari alam sebelah sana, tanya merata-rata dimanipulasi pula perbualan soal-jawab, difitnah diri, keluarga keturunan datok nenek moyang ada jin ada saka dan syaithon lagi berkali-kali, jenayah cyberbully body shaming cyber war cyber attack, akidah, niqab, minda, jiwa, roh, nyawa, semangat, keluarga keturunan datok nenek moyang diugut bunuh, sihir, santau, jurus sampai muntah darah, diugut saman, lapor polis, PDRM, JAIS, MAIS akan memantau, angkut, serbu dan hasut semua orang termasuk ganggu dan hasut ahli keluarga anda? 


3) Jika tak pernah anda yang patut diam kerana anda sendiri tidak beradab bersangka-sangka dengan saya. Maaf cakap, mentaliti jamban memang cetek akal fikiran. Kasihankan? 🤭


4) Saya tak mau tulis pengkhianat bangsa Melayu sebab saya berbangsa Arab Banjar bukan Melayu tulen. Darah keturunan saya Raja. Rugi berjuang atas nama bangsa jika akidah pun tak tahu dijaga. Nabi pun melarang bersikap asobiyyah. Nabi sarankan memaafkan bukan padamkan sejarah silam. Itu Nabi. Saya bukan Nabi saya bukan wali cuma berdarah keturunan Nabi maklumat dari emak saudara saya sendiri tapi dimaki setan dan babi. Babi pun babilah hai asalkan saya bahagia dengan suami dan anak-anak saya. Relax sahaja santai-santai lepak discussion selalu bagaimana nak tingkatkan keimanan kami berdua, menjauhi apa dilarang Allah SWT. Report polis sebagai bukti saya menafikan tuduhan dan tohmahan yang ada.


5) Allah SWT pun memandang pada ketaqwaan hamba-hambanya. Bukan pada rupa, harta, pangkat, keturunan dan bangsa. Eksen sangat dengan bangsa keturunan dah kenapa? Belajar sirah Nabi Muhammad SAW dahulu, belajar beradab undang-undang jenayah syariah dan sivil dahulu sebelum hendak suruh saya diam. Suami saya mempertahankan saya pun tidak melarang, yang sibuk hendak melarang saya sudah kenapa? Anda siapa saya akur kehendak anda? Gang bomoh jugalah tu... 🤭😆👎


6) Saya takkan diam selagi mana saya masih bernyawa. Ajaran amalan sesat, scammer akidah saya lawan habis-habisan. Akhir zaman, dah nak qiamat, memang ramai difitnah bila menentang kebatilan. Allah SWT sahaja melindungi kita semua. 



INSAN ISTIMEWA


Ustaz kata, ujian difitnah menunjukkan diri insan istimewa. Betullah. Jadi istimewa asbab difitnah untuk menzahirkan siapa diri yang sebenarnya.


Bermaksud, bila difitnah, jenayah cyberbully body shaming tambah lagi akidah, maruah, aib diri, DIUGUT BUNUH, keluarga keturunan datok nenek moyang difitnah macam saya ni ha. Jangan rasa rendah diri atau terus mendiamkan diri. Bangkit, lawan hingga selesai. Diam berarti lembik. Buat seperti PDRM sarankan. Nak lagi best, share di Blog dan buat video. Biar seluruh dunia tahu 

"AKU NI MEMBELA DIRI, AKIDAH DAN NYAWA". Pedulikan sahaja semua toksid mentaliti jamban tidak membantu sehabuk pun. Bab marketing pun jahil. Lagi nak sembang kencang gajah lalu pun boleh terbang. Maafkan saya asyik ketawa. 🤭


IMPLIKASI AJARAN SESAT


Saya pernah terjebak didakyah ajaran amalan sesat dengan individu abang ipar suami saya sendiri bermula tahun 2000. Selepas itu individu dan kumpulan ajaran sesat bermula tahun 2017 sehingga tahun 2022. Saya disihir, dijadikan perantara berkomunikasi dengan leluhur jin ditaksubkan sebagai moyang pada tahun 2020 hingga roh, jiwa, nyawa dan semangat saya terperangkap di antara dua alam (alam ghaib dan alam nyata). Hasil dari itu, saya terima khabar, cerita, berita dan info dari alam ghaib hingga saya jadi keliru. Merata saya tanya soalan hingga terjebak dengan kumpulan ajaran sesat lain lagi dan difitnah lagi berkali-kali. 


Saya bukan anti atau pro vaksin. Saya bukan guru silat, bukan guru ilmu kebatinan dan kerohanian. Saya bukan perawat. Saya anti scammer, anti ajaran sesat (sihir, syirik, khurafat) dan anti play vicitim munafiq pemesong akidah. Guru-guru bisnes saya semuanya bomoh ilmu hitam ahli sihir tradisional dan moden gila isim sakit jiwa. 


Hendak buat buku suami tidak izin. Jadi, saya kongsikan online secara umum sahajalah berkaitan ajaran sesat sudah lama bertapak di Malaysia. Saya mula dedah dan bongkarkan ajaran sesat selepas saya dianiaya difitnah dan diugut oleh mereka.


Saya bangkang ketaksuban melampau, sesat (sihir, syirik dan khurafat) didakyah kepada saya, saya ingatkan mereka jangan taksub, jauhi syirik, jangan menipu dan jangan mencarut, mereka takut rahsia mereka terbongkar, mereka berkomplot fitnah, jenayah cyberbully body shaming cyberwar cyber attack jasad secara sihir, akidah, nyawa, niqab, minda, jiwa, roh, semangat, keluarga keturunan saya, ugut bunuh, ugut diamkan, ugut lapor kepada polis, ugut saman, ugut PDRM, JAIS, MAIS akan memantau, menyerbu, angkut saya dan hasut ramai pulau saya serata dunia maya hingga kepada ipar-ipar saya, client, kawan-kawan saya percaya ramai berpaling tadah kepada mereka semula. Saya tiada masalah, bahagia di samping suami dan anak-anak saya.


IMBAS KEMBALI DISIHIR BERKALI-KALI 


Tahun 2023 ini baru saya sedar saya telah disihir oleh abang ipar suami saya bomoh ilmu hitam ahli sihir dukun berkhodam jin setan perogol ghaib bermula dari tahun 2000. 


Tahun 2015 pakar instagram semasa seminar terapi instagram jelajah Malaysia ada slot hipnosis kami. Saya dijadikan admin 8,000 ahli kumpulan dan mula berkongsi ilmu secara percuma kepada Usahawan Malaysia..


Sebagai Lifestyle Blogger dan Social Marketing Coach, saya peminat tegar ilmu marketing dan giat menyertai pelbagai kursus, bengkel dan seminar berkaitan marketing sehinggalah selepas saya meletakkan jawatan dari JAWI.


Saya kenal Ex pegawai Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP), Coach business marketing networking Branding bersara awal sebelum umur 30 tahun sewaktu ambil sticker kenderaan di JAWI dan diperkenalkan pula melalui telegram oleh penunggang agama pengamal NLP yang telah hipnosis saya selama dua (2) tahun. Beliau pernah maklumkan Ex Pegawai MAIWP coach itu hackers. Memang pun. Dalam seminar, ajar ilmu mencuri menjual database, buat kumpulan berbayar ajar bagaimana nak curi database dari whatsapp orang lain. Ramai dalam senarai simpanan handphone saya berada kumpulan-kumpulan ajaran sesatnya. Saya kenal sebab saya sendiri telah terjebak didakyah ajaran amalan sesat hingga terjebak kepada bisnes MLM Gerakan Missionary Kristian tekongnya pemceramah bebas lawyer presiden TAMRIN dan perunding motivasi pengerusi TAMRIN.


Tanpa sedar, semasa menyertai bengkel copy writing anjuran coach itu, saya disihir pukau moden hipnosis dua kali. Sekali semasa slot pembentangan coach itu. Sekali lagi semasa slot hipnosis oleh coach business marketing dari Pertubuhan Motivator Fasilitator Malaysia (MoFast) tulang belakang Pertubuhan Perunding Latihan dan Motivasi Muslim Malaysia (TAMRIN).


Terbukti benarlah fahaman saya sebelum  16/7/2023, coach guru-guru business marketing kebanyakannya adalah pengamal dan penyebar ajaran amalan sesat New Age, Neuro Linguistic Programming (NLP) ilmu pseudoscience menafikan qadak dan qadar Allah, cabang keilmuannya hipnosis sihir pukau moden. Mereka adalah bomoh-bomoh moden yang cuba menyesatkan akidah saya. Saya ada semua silibus dan ebook mereka. Pernah terjebak dengan ajaran sesat mereka dan ada motivator konsultan kongsikan kepada saya.


Di akhir bengkel copy writing, guru bisnes baik orangnya bernama Uncle Zin sarankan saya diinterview oleh coach Zack Zawani Pertubuhan Motivator Konsultan Malaysia (Mofast). Saya dengar perbualan Uncle Zin marah anak didiknya kerana tidak bersedia untuk diinterview. Maka jadilah saya bidan terjun bahan uji kaji mereka interview saya. Ini semua antara taktik Coach-coach business marketing gila isim sakit jiwa penyebar ajaran New Age itu mencuri rahsia sahaja. 


Tidak lama selepas itu, Muhammad Nuur Fahmy Nuur Masailan (Fahmy Adam) bomoh moden samseng itu telah minta saya bantu jaga pendaftaran semasa seminar Neuro Marketing anjurannya. Dia sihir pukau saya sekali lagi dengan senghaja menyentuh tangan saya semasa beri duit kepada saya RM50 yang tidak berharga langsung kepada AKIDAH DAN NYAWA SAYA. Uncle Zin duduk di sebelah kiri saya menyaksikannya. Hasil sihir demi sihir menjadikan saya kurang teliti dan terlepas pandang untuk semak dahulu. Sekali lagi saya disihir bila saya disarankan oleh Coach tersebut menyertai kursus anjuran sekutunya. Rupa-rupanya sekutunya itu, Amir Shahmi Md. Ali adalah guru silat seni Gayong Makrifat dan kursus beliau anjurkan itu adalah untuk perawat yang melibatkan alam ghaib. Beliau bomoh ilmu hitam ahli sihir tradisional gila isim sakit jiwa.


Sakit slipped disc saya berulang semula selepas seminggu selesai mengikuti kursusnya. Sijil kehadiran ada lagi. Yang lain semuanya tiada sijil. Hanya bengkel Dr. Taufiq Raziff dan bengkel CPR sahaja ada sijil.


SEBELUM REPORT POLIS


Sebelum report polis saya menafikan fitnah rawatan kronik slipped disc memesongkan akidah dilakukan oleh bomoh tradisional ke atas saya dan ritual bersama sekutu-sekutunya,



13/9/2020

Saya dikeluarkan dari kumpulan kursus. Kata guru silat bomoh itu pada 13/9/2020 bila jin diserunya tanya melalui saya, 

"Takut Cikgu ieta pengaruh yang lain". Wakakkkkkaaaa! Hoi, hang guru silat, takut apa? Takut terbongkar rahsia dia pencuri rahsia alam ghaib nusantra majapahit sebenarnya tu. 2022 saya TERjumpa perkongsian di Facebooknyadia nak buat ebook Rahsia Nusantara.

Tahun 2023 dia kolaborasi dengan pasukan tanjak cuba korek rahsia dari Prof Soleha pula. Kasihan Prof tidak tahu si tanjak orang suruhan bomoh tradisional itu. 


15/9/2020

1) Saya dikeluarkan dari kumpulan ajaran sesat. Baguslah. Alhamdulillah. Tidak, sampai saya meninggal saya tidak tahu group whatsapp tu kumpulan ajaran sesat akhir zaman teori konspirasi 313 dan adminnya ejen Gerakan Missionary Kristian.

2) Sekeping gambar saya sedang berjalan dengan suami diambil secara curi dan sekeping screenshot perbualan sewaktu terperangkap di antara antara dua (2) alam (alam ghaib dengan alam nyata) telah dimanipulasikan oleh Muhd Nuur Fahmy Nuur Masailan (Fahmy Adam) pengkhianat, pengedar ganja cannabis gila isim sakit jiwa bangsat lagi lahanat, dijadikan bahan tuduhan, tohmahan, fitnah saya ini sesat, wahabi, jin siti jenar, penyebar Tauhid 3 serangkai, UGUT PDRM, Jabatan Agama Islam sedang pantau, akan angkut saya, UGUT Amir Shahmi akan testify bipolar dan  menghasut ahli kumpulan ajaran sesatnya pulau saya.

3) Amir Shahmi Md. Ali sebarkan fitnah ke atas saya dan tularkan di Facebook peribadinya.


SELEPAS REPORT POLIS


Pada 5/8/2021, 24/8/2021 sehingga 3/9/2021, sebelas (11) keping screenshot perbualan soal-jawab tiga (2) ekor pendakyah ajaran amalan sesat dengan saya sewaktu saya masih keliru akibat roh, jiwa, nyawa dan semangat saya masih terperangkap di alam sebelah sana, terima khabar, berita, cerita dan info dari leluhur telah dimanipulasikan seolah-olahnya saya mengaku perkara tidak masuk akal Mukmin Muslim. Saya diUGUT lalor pada polis, saman, bunuh, sihir, santau, jurus hingga saya muntah darah, PDRM, JAIS , MAIS akan menyerbu, angkut saya. Mereka hasut semua pulau saya. Tuduhan, tohmahan, fitnah saya penyebar ajaran sesat, ada jin ada saka, ahli sihir, kuncu dajjal, iblis, setan, tidak betul, sesat, bipolar, maki-ahmun, mencarutkan saya (jenayah cyberbully body shaming cyber war cyber attack) akidah, minda, jiwa, roh, nyawa, semangat, niqab, keluarga keturunan saya itu telah disebarkan oleh ratusan ribu likers perkongsian fbians, ke group facebook, group whatsapp, instagram dan telegram hingga ke saat ini mereka tidak padam dan masih disebut-sebut lagi walau pun semua pendakyah ajaran sesat saya telah block dan saya diam.


Hujung tahun 2021 baru saya tahu guru-guru saya itu, bekas client personal life coaching saya dan sekutu-sekutu mereka semuanya adalah pendakyah ajaran sesat akhir zaman teori konspirasi 313, Gerakan New Age, ESQ 165 saya simpulkan sebagai ilmu karuuhun iaitu ilmu yang dibenci dari leluhur jin dan empat (4) daripada mereka adalah ejen Gerakan Missionary Kristian. Yang netizen macai cybertrooper keyboard warrior pun sudah gila isim sakit jiwa semuanya percayakan khabar, cerita, berita dan info jin ditebuk sana sikit sini sikit dimanipulasikan sebagai pengakuan. Menintepresikan saya akhirnya terbongkar diri merela itu semuanya siapa. Hahaha.


TERJEBAK LAGI

Tahun 2022 saya tahu leluhur didakyah kepada saya sebagai moyang itu adalah jin bila saya dijemput berguru silat dengan bapa saudara suami saya secara online bermula 18/11/2021. Ilmu tin kosong. Sebenarnya hendak mendakyah saya ajaran amalan sesat sihir syirik dan khurafat. Semua ilmu sesat dan songsang didakyahnya kepada saya. Siapa yang percaya dengan bekas pesara askar orang tua PENDAKYAH AJARAN SESAT bomoh menyamar perawat Islam gila isim sakit jiwa jantan sangap berkhodam jin kemaruk Puteri Gunung Ledang KURANG AJAR kemaruk try test ilmu kepada saya isteri anak saudaranya sendiri nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, mereka semuanya sudah tertipu. 


Dia mengaku pakar tauhid, ahli sufi, ahli tasawuf. Dia mengaku menyamar perempuan di tiktok. Dia anggap semua followersnya setan. Mengaku dirinya Allah, mengaku Dajjal, mengaku sihir saya. Asyik seru leluhur jin dia tiap kali saya pengsan hasil dia sihir saya. Dia sendiri mengaku dia jadikan saya bahan kajian dia. Kurang ajar. Scam duit kononnya duit tu untuk kesihatan diri saya. Macamlah dia tuhan sihatkan saya. 9/10/2022 dia putuskan perguruan sebab saya tegur dia bab adab. Lega rasa. Macam ada benda lepas dari beban bahu saya dan kepala saya. Saya ni pun dimakinya  setan. Kurang ajar. Guru apa macam tu perangai kalah ibliskan? 


Mana ada jin mana ada saka dan syaithon pada orang bomoh ini rawat. Jin saka tu semua dari diri dia dan bapa saudaranya sendiri yang kuat menyampuk setiap kali saya bercakap dengan orang tua itu. Dua-dua sudah gila isim sakit jiwa. Begitu juga bomoh-bomoh yang lainnya.


Ustaz suami saya pun cakap saya tidak ada jin tidak ada saka. Memandai-mandai sahaja dia dan yang lainnya fitnah saya setan menipu saya ada jin ada saka. Bila sudah terbongkar rahsia kemaruk emas milik jin, tahu takut. Dakyah saya ilmu sihir, ilmu pengasih dan ilmu pukau lagi? Ustaz cakap dia mati nanti, sebelum mati kena sambar petir dulu.


.

BARU SAYA FAHAM


Tahun 2023 baru saya faham guru-guru saya itu semuanya telah sihir saya dan perbuatan mereka seru dan jadikan saya perantara mereka berkomunikasi itu adalah ritual. Barulah saya faham, mereka itu adalah bomoh (tradisional dan moden) gila isim sakit jiwa akibat belajar ilmu sesat, mendakyah dan menyebarkan ajaran amalan kerohanian kebatinan sesat. Mereka memang sudah gila isim sakit jiwa hingga sanggup buat apa sahaja asalkan hati dan nafsu haiwan keiblisan mereka puas.


11/3/2023, Ustaz suami saya yang amat kenal dua (2) daripada bomoh-bomoh itu mengesahkan yang bomoh tradisional ketua komplot bunuh saya tahun 2021 itu terkenal di kalangan perawat sebab berlambak jin dan mengaku Puteri Gunung Ledang. Manakala bomoh tradisional itu, tahun 2021 wanted sebab JUAL SIJIL VAKSIN PALSU, dia dan semua sekutu-sekutunya sudah isim. Sekutunya bomoh moden jual ivermictim sepapan RM100. Ustaz juga mengesahkan saya tiada jin tiada saka pada 18/3/2023. 


.

HAKIKATNYA


Bomoh-bomoh guru silat pentaksub leluhur jin bersama seteru mereka penyebar fitnah saya  sesat, ahli sihir, ada jin, ada saka, HAKIKATNYA, mereka semualah sebenarnya penternak jaya khodam jin saka tetapi fitnah saya keluarga keturunan saya ada jin ada saka. MEREKA TELAH FITNAH NENEK MOYANG SAYA BUAT PERKARA SYIRIK dan khurafat. Semua sudah gila isim sakit jiwa kemarukkan rahsia alam ghaib, taksubkan leluhur jin, harta dan pangkat di dunia. Astaghfirullahal'adzhim.


Mereka tidak tahu nenek moyang saya siapa. Mereka tidak tahu datuk nenek moyang saya antara penyebar dakwah Islam ke seluruh dunia. Mereka tidak tahu nenek moyang saya keturunan DiRaja Arab Banjar dan pahlawan negara. Yang tahu pun dengki cuba bunuh saya. Saya tidak mahu dihormati atas sebab keturunan saya. Saya hanya mahu Islam kembali tertegak dengan keikhlasan semua. Saya hanya mahu bahagia sebagai makhluk Allah SWT mulia kerana memang kita khalifah di dunia. Itu sahaja.


Ya. Memang mereka biadap kurang ajar fitnah maki-hamun carutkan akidah saya sedangkan saya tidak sesat seperti semua mereka fitnah jenayah siber saya. Saya HARAMKAN perbuatan tuduh, tohmah, fitnah jenayah cyberbully body shaming cyberwar cyber attack dilakukan ke atas jasad, akidah, minda, jiwa, roh, nyawa, semangat, niqab, keluarga keturunan saya oleh mereka semua.  INI HAK SAYALAH. AKIDAH DAN NYAWA SAYA.


Berilmu, Azazil pun berilmu. Tinggi ilmunya. Tapi sebab sombong, bongkak dan takabbur (tidak beradab), dia jadi makhluk dilaknat Allah sehinggalah hari qiamat. Maka yang bijak sangat tu, mudah termakan hasutan Azazil dan kuncu-kuncunya (bomoh dan pendakyah penyebar ajaran amalan sesat), memanglah lebih bangang dari segala jenis bangang yang ada sebab ada otak tidak guna-pakai, semua letak ke lantai.


Baginda Rasulullah SAW digelar Kekasih Allah. Sebelum kita lahir, ruh kita di lauhul Mahfuz bersama semua ruh yang ada telah bersyahadah dan beriqrar untuk tunduk dan patuh kepada Allah SWT semata-mata. Tetapi bila dewasa, ramai terpesong aqidahnya malahan melupakan terus iqrar kepada Allah dan amalan sunnah Rasulullah SAW. Saidina Umar RA adalah sahabat Baginda yang pantang sekali Baginda dikasari. Beliau digelar singa Allah. Sesiapa yang khianat dan memusuhi keluarga Rasulullah SAW adalah musuh Allah SWT. Maka, pendakyah ajaran sesat adalah musuh Rasulullah SAW dan musuh Allah SWT. Khianat, fitnah, jenayah siber saya, musuh saya, musuh Rasulullah SAW dan musuh Allah SWT selama-lamanya.


Senarai nama mereka di dalam artikel blog saya. Pautan artikel blog boleh klik di BIO atau di bawah perkongsian saya ini. Channel telegram saya, semua isinya saya sudah padam. Jemu, geli-geleman dan jijiklah hendak sebut lagi nama mereka semua.

Kadangkala geram tu, sebut jugalah kalau diasak soalan bertubi-tubi lagi. 3/9/2023 baru-baru ni, ada ahli kumpulan ajaran sesat bomoh tanya lagi, malas saya melayan. Tutup terus ruang komen. Dah tahu ajaran sesat lagi nak provoke saya tanya lagi supaya saya keluarkan statement lagi untuk promote bodohnya mereka taksubkan leluhur Jin buat apa?

.

NASIHAT


1) Hidup bodoh (jahil) tak apa. Jahil boleh bertanya. Bertanya pula, biarlah pada orang yang arif dengan ilmu ditanya. Bukan tanya orang yang ilmunya tin kosong kuat menghukum dan menjatuhkan hukum tanpa dalil naqli. Tapi usah jadi jahil murokkab sampai tidak tahu menilai membezakan antara yang haq dengan yang batil. 


2) Allah maha memberi rezeki dan maha melindungi. Bergantung pada manusia rugi. Bergantung pada Allah, Allah jaga kita saat meninggalkan dunia ini sehinggalah sampai hari pembalasan nanti. 


3) Biar aib di dunia jangan aib masuk ke neraka. Biar laman sosial kurang like kurang followers tapi jangan kurang ajar kurang adab. Biar sikit like sikit followers jangan sampai sikit amalan dibahagikan kepada saya, anda rugi asbab tuduh, tohmah dan fitnah saya berulangkali.


4) Orang bijak rajin membaca bukan jadi pentaksub pengikut manusia sarungan syaithon mengkhinzir buta. 


5) Hidup kita ini, biar bodoh tidak mengapa. Bodoh boleh belajar. Tetapi jangan bangang dan Jangan jadi penyebar Fitnah. Bangang tidak beradab, itu yang jadi sesat terpesong akidah gila isim sakit jiwa sibuk mengintepresikan saya pula. 


6) Hendak sesat atau apa pun sendirian sudahlah. Jangan sekali-kali kau berani-berani kacau, ganggu akidah saya, sihir saya, fitnah keluarga keturunan , datuk nenek moyang, suami dan anak-anak saya. Kacau dan ganggu, semua mendapat kaffarah Allah tunai di dunia dan ketulahan semuanya. 


Senang je kan kau cakap? Move on lah, maafkanlah, berdamailah. Sedangkan kau tak pernah pun mengalami merasai apa yang aku rasa. Roh, jiwa, nyawa dan semangat terperangkap di antara dua alam (alam ghaib dan alam nyata), hampir mati nyaris hilang nyawa, nazak, pengsan tanpa sebab berulang-kali akibat didakyah ajaran sesat, disihir dan diritual. Jadi lebih baik kau diam dari kau bercakap sebelum kau aku lempang jarak jauh. 🤭😌


.

SYUKUR ALHAMDULILLAH.


♥️ Syukur Alhamdulillah saya tidak tersesat dan berhalusinasi. Allah SWT melindungi saya.


♥️ Syukur Alhamdulillah pengsan tanpa sebab dari zaman sekolah pondok dan sakit kronik Slipped Disc berulang kali ke 3 sembuh pada 18/3/2023 tanpa pembedahan, suntikan dadah steroid dan voltaren. 


♥️ Syukur Alhamdulillah. Ada masa rezeki Allah beri selalu di luar jangkaan kami bila selalu bersyukur kepadaNYA. Adatlah bila suami sahaja berkerja dan saya sudah tidak diizinkan bekerja dan berniaga, ada masa kami pandai-pandailah berjimat-cermat. Yang penting, kami bahagia dan bukan scammer seperti mereka. 🤭


♥️ Syukur Alhamdulillah Allah zahirkan lagi kepada  siapa MUNAFIQ sebenarnya. Mereka yang menghasut dan sudah tahu pengkhianat-pengkhianat itu siapa, akhirnya 3/6/2021, jam 11:00 malam, terbukti dalang pengadu-domba sebenarnya. Memang saya panggil ibu beranak lima itu munafiq terus. Teringin hendak jadi usahawan berjaya katanya dahulu follower rakan facebook saya. Tapi merelakan diri masuk lagi, duduk lagi dalam perangkap coach business marketing bomoh moden ejen Gerakan Missionary Kristian. Well done! Munafiq paling berjaya. Benarlah, tudung labuh tidak semestinya Islam. Di telegram mengaku dirinya 'Dunia tipu-tipu syaithon'. Pentaksub pengikut penyembah makhluk manusia sarungan syaithon rupa-rupanya. iewww. Jijik! Geli-gelemannya! 🥶😣😖🤢🤮


♥️ Syukur Alhamdulillah pengkhianat-pengkhianat Gang akhir zaman teori konspirashit 313 psikik scammer penunggang agama pemberontak kerajaan dan negara sudah pergi bersama halusinasi mereka sendiri. Satu persatu tahun 2023 ini Allah zahirkan bukti.


.

BALASAN ALLAH LEBIH BERAT.


Tempat munafiq dalam neraka jahannam. Sudah termaktub di dalam Surah Al-Baqarah M/S 32, ayat 204 hingga 206.


Kini mereka yang fitnah, manipulasi perbualan soal-jawab mereka dengan saya, maki-hamun mencarutkan (jenayah cyberbully body shaming cyberwar cyberattack) saya, sakit semakin sakit dan gila isim semakin gila isim semua semakin mereng. Itu doa suami saya dan saya isterinya yang dikhianati dan dizalimi.


Moga Allah SWT kurniakan kefahaman kepada pembaca dan pengikut saya memahami perkongsian saya. Terima kasih. 🌹✌️


KENAPA DP LOGO?

  1. Isteri wajib patuh dan ikut cakap Suami, suami Raja di hati saya. Mestilah cinta hati saya. Yang sudah lama kenal saya dan sudah pernah berjumpa saya InShaaAllah boleh terus ikuti saya. Mereka tahu saya bagaimana. Yang degil lagi toksid, saya buang sahaja. Terima kasih masih sudi membaca dan follow saya. 🌹❤️
    • Pulau Pandan bukan daun bidara,
    • Gunung Daik tak naik lagi; 
    • Jika ilmu kurang di dada, 
    • usah berdebat dengan saya; 
    • kalah dapat tambah malu lagi. 
  2. Sebenarnya, dari mula berada di muka buku personal saya tahun 2009 lagi memang saya tidak pamerkan wajah dan gambar saya. Berguru dengan guru di Instagram, beliau ajar personal branding kena letak gambar. Maka dengan izin Suami saya pun pamerlah wajah saya kepada awam. 
    • Buang semua gambar letak logo sahaja di semua laman sosial Ayang". Pesan Suami. Baiklah. Saya patuh. ❤️

Logo buat sendiri. Bukan designer. Simple sahaja.




MANGSA SIHIR, PUKAU, DIANIAYA, KHIANAT DAN DIZALIMI

  1. Selepas saya kembali berniqab pada 1/7/2021 puak 'Kumpulan ajaran sesat penganut teori akhir zaman (ilmu fitan, gang preppers) teori konspirasi pelampau pemberontak negara, gang gila isim PARANOID perkara akhir zaman teori konspirashit, gila isim alam ghaib, gila isim keturunan ghaib, gila isim makrifat sesat, kuat berhalusinasi, kuat meramal dan kuat menakut-nakutkan awam rupanya Guru silat dan BOMOH MENYAMAR PERAWAT ISLAM', PDRM maklumkan mereka ini psikik dan scammer penunggang agama. Kumpulan itu pernah taksub (mendewa-dewakan) saya. Akhirnya, menuduh, fitnah, tohmah, maki-hamun, mencarut, melakukan jenayah cyberbully, body shaming niqab, akidah, minda dan jiwa saya kerana mereka tidak berjaya mendakyah saya ajaran amalan kebatinan kerohanian sesat Gerakan New Age, ESQ 165, Ilmu Kaaruhun dan  Gerakan Missionary Kristian. 
  2. Mereka cuba memesongkan akidah saya dan menyesatkan orang ramai. Mereka juga mendakyah saya menjadi pemberontak negara seperti mereka. Mereka menjadikan gambar sewaktu saya sedang coaching Usahawanita, perbualan soal-jawab dimanipulaksika, sebagai bahan untuk mereka jenayah cyber bully dan body shaming saya di laman sosial facebook dan lain-lain laman sosial yang ada.
  3. Mereka marah saya dedah dan bongkarkan kegiatan scammer dan dakyah sesat mereka.
  4. Boleh baca entri ghibah dan fitnah amat lazat. Tidak digalakkan membaca jika tidak cakna dan tidak berminat perihal adab, akhlaq dan aqidah.
    • Ajaran sesat tu. Lelaki tak apalah tayang muka. Dah, letak logo sahaja." Suami saya kata, saya hanya ketawa.
  5. Atas saranan suami, saya pamerkan logo sahaja sebagai di display picture (DP) semua laman sosial saya. Selesalah begini. Followers tetap ada. Yang penting content. Bukan wajah saya atau body sexy dipamerkan untuk menambah dosa. Body orang lain tidak mengapa. Biarkanlah. Itu hak mereka. Dosa tanggung sendiri. Saya, jaga aurat, akidah saya dan keluarga saya sahaja.
  6. Ketahuilah, doa orang teraniaya itu makbul, dengan Ehsan Allah jua doa itu makbul. Kening saya tidak pernah dicukur. Semulajadi Anugerah Ilahi Rabbii. Mata merah tercucuk niqab. Ada pula yang bermasalah mesej saya,
    • Kenapa tengok mata Puan rasa takut?" 🤦😩
    • الاهاي....
      • Garu kepala tepuk dahi saya nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta ni. Hendak ketawa pun ada. Tapi senyum sahajalah. 😊
  7. Yang melihat mataku, 
    • Katanya seperti ada sesuatu; Yang lain tokok tambah cerita palsu, Keluar api dari mataku, Ada tu takutnya melihat mataku; Mata dia keluar api! Kata si halusinasi; Hangpa tak tau ka mataku, Tercucuk-cucuk niqabku? Pedih tau mataku itu.
  8. Si gila isim janda pengadu domba kuat berhalusinasi pula berkata, Lebih kurang begini ayatnya kepada si gila isim yang lainnya, wanita gila isim pemilik naga emas BOMOH kuat berhalusinasi, juga sakit hati kepada saya kerana saya menentang ajaran sesat bawa pentaksub untuk masuk group selawat, zikir tasawuf untuk cuci ruh bersihkan hati dam group preppersnya untuk mencari mangsa scam duit atas nama rawatan dan akidah tolollwersnya. 
    • Oh yang Jin dekat sis masa sis life tu dia inikah yang punya?"
  9. Bekas janda siapalah itu tabur fitnah kerana laparkan perhatian? Saya sudah lama unfriend beliau disebabkan malas membaca posting beliau yang kuat berhalusinasi kepada awam di facebooknya. Masa itu saya belum tahu beliau bercinta dengan marka orang iaitu Ketua Kumpulan ajaran sesat penganut teori akhir zaman (ilmu fitan, gang preppers) teori konspirasi pelampau pemberontak negara, gang gila isim PARANOID perkara akhir zaman teori konspirashit, gila isim alam ghaib, gila isim keturunan ghaib, gila isim makrifat sesat, kuat meramal, kuat berhalusinasi dan menakut-nakutkan awam. Jelik sungguh sikap pengkhianat perampas marka orang ini. 
  10. Tapi itulah balasan mantan bakal isteri Ketua kumpulan ajaran sesat itu terima kerana turut terlibat sama fitnah saya ini melakukan fitnah terhadap penceramah bebas, motivator kini perunding motivasi sememangnya sudah menjadi pastor Melayu Gerakan Missionary Kristian apabila meminta CEO bisnes MLM produk Korea Utara menurunkan website Dreamy Foundation yang memaparkan kegiatan kelas Bible dan penyalur dana kepada Gerakan Missionary Kristian.
  11. Pasti beliau ini tidak tahu orang screenshot dan kongsikan kepada saya semua perbuatan mereka termasuklah ketua kumpulan ajaran sesat yang pernah menjadi client personal life coaching saya. Ramai pengadu-domba mengadu hal mereka dan gang mereka ghibah (mengumpat), memaki-hamun, mencerca dan mencarutkan saya. Itulah bukti saya maklumkan kepada PDRM halusinasi kuatnya mereka. Apa pun, Alhamdulillah.  Terima kasihlah mengumpat, buat jenayah cyberbully dan body shaming saya. Tidak, tak adalah saya dapat free marketing untuk glamour
  12. Ada juga yang pernah berkata,
    • Hahaha... Bgtau dia, takut itu juga makhluk, knp nk takut pd takut...? Apa lg takut pd perkara yg menakutkan" Rupanya beliau itu pun gila isim juga. 
  13. Sehingga ke saat ini mereka semakin gila isim, merepek dan meroyan hal saya sahaja di muka buku mereka dan gang mereka, orang ramai mengadu. Saya sudah malas. Biarlah. Tiada kaitan pun mereka semua dengan saya. Biarlah mereka beri saya pahala. Saya sudah lama block toksid akidah itu semuanya. Aman dunia aman jiwa saya walaupun ada lagi kalangan gila isim mengganggu saya di laman-laman sosial saya. Tidak puas hati hantar gang macai cybertrooper. Jahil sungguh. 
  14. Saya memang suka ulang sesetengah perkara sebab entri saya panjang. Semuanya ada perkaitannya. Lagipun ada lagi yang belum baca setiap apa saya tuliskan. Jadi memang perlu selalu saya ulang. Alah, biasa di sekolah pun Cikgu akan sentiasa ulang. Jadi sebagai mantan Guru di Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan di Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) saya ulang sahajalah. Apa salahnya. Kongsi pengalaman saya sendiri sahaja. Takut? Takut Allahkah takut kepada saya makhlukNYA? 


PENGALAMAN ITU GURU
  1. Pengalaman saya lalui itulah menjadi guru saya. Ramai guru silat bomoh menyamar perawat Islam gila isim. Mereka sakit hati kerana saya menegur dan menasihati mereka jaga adab, jauhi syirik, jangan menipu. Mereka dengkikan saya entah apa pun saya tidak tahulah hingga tergamak menganiaya fitnah, tohmah dan ajak orang ramai pulau saya. 
  2. Barangkali telah dirasuk jiwa mereka hingga sanggup buat khianat dengan biadapnya tohmah dan fitnah saya. Moga Allah kembalikan taufik dan hidayahNYA kepada mereka semua dan  Allah kembalikan semula jenayah cyberbully dan body shaming mereka lakukan ke atas saya kepada diri, keluarga dan keturunan mereka.
  3. Jadi untuk itu, saya suka memperkenalkan diri saya kepada dunia antarabangsa. Macam famous de amous sahaja kan? Entri ini bukan hendak kejar glamour tau. Tetapi memang pun jadi Blogger ni sudah glamour
  4. Senghaja menulis entri ini pada 08/08/2013 jam 23:37 sebab sudah tidak tahu hendak tulis tentang apa. Tapi saya tidak paparkan kepada awam. Maaflah jika ada yang menyampah rasa baca entri ni. Redho sahajalah ya. Usah bacalah jika menyampah. Senghaja pun saya suruh baca. Suka stalk sahaja? Silakan. 
  5. Semasa saya menulis entri ini, saya masih lagi seorang Pegawai Perkhidmatan Pendidikan di sebuah sekolah Rendah Agama. Isteri, suri rumah, ibu kepada lima orang anak yang masih kecil-kecil. Yang sulung, perempuan darjah 3. Nombor 2 lelaki, Pra Sekolah. Ke 3 perempuan, Tabika. Nombor 4, perempuan 3 tahun dan nombor 5 BABY lelaki, 8 bulan. Masa ni saya masih lagi bekerja sambil belajar BELAJAR DI UTM Space
  6. Tahun 2022 ini, anak saya yang sulung baru tamat SPM sudah bekerja sementara menunggu keputusan SPM. Sudah pun masuk Universiti sambung pelajaran. Anak yang kedua masih di Tahfiz tingkatan tiga. Anak yang ketiga tingkatan dua. Ke empat darjah enam dan yang ke lima sudah darjah tiga. Alhamdulillah. ❤️
  7. Kini atas saranan Suami, saya Suri rumah sepenuh masa. Beliau sarankan saya rehatkan diri dari Coaching, seminar, kursus dan berniaga aktiviti sambilan isi masa lapang saya untuk saya fokus hantar ambil anak-anak bersekolah dan hantar ambil beliau bekerja. 


PERIBADI :

  1. Sudah berumahtangga. Anak lima.
  2. Almarhumah Emak saya mengajar kami adik-beradik Al-Quran. Oleh itu InShaaAllah saya mahir membaca Al-Quran bertajwid. 
  3. Almarhum Ayahanda saya ahli silat seni Gayong Malaysia. Saya peminat seni bela diri silat, memanah dan berkuda. Saya tiada ilmu silat. Bukan perawat, bukan guru silat, bukan guru ilmu kebatinan dan bukan guru ilmu kerohanian. 
  4. Saya berniqab semula pada 1/7/2021. Benar tidak semua berniqab baik tetapi sekurang-kurangnya saya tegar mempertahankan aqidah saya dari didakyah ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) si gila isim yang fitnah saya. Bukan mempersendakan Islam hingga menulis di dalam group "Akidah x penting". Psikiatrik scammer dahsyat. Akidah tak penting. Itulah pegangan motivator fasilitator Malaysia 2022/2023.
  5. Kehidupan saya memang diselubungi unsur misteri dan mistik tetapi saya tidaklah berminat dengan semua itu. Buat apa buang bazir masa mengkaji semua tu baik tengok pokok-pokok segarkan minda.
  6. Saya pantang dipaksa. Tidak suka memaksa. Sekali saya cakap tidak mahu dengar saya tinggal. Saya pantang diprovoke. Saya tidak suka didakyah apa sahaja fahaman memesongkan akidah. Pegangan saya hanyalah ISLAM. Saya tidak berpihak kepada sesiapa. Saya bergerak sendirian. Tiada kumpulan. Tidak berminat buat kumpulan.
  7. Akibat minat mendalam saya terhadap ilmu marketing, saya telah terjebak, didakyah, TERjebak banyak kali lagi dengan kumpulan ajaran sesat gila isim sakit jiwa pada tahun 2015 sehingga 9/10/2022. 
  8. Jadi saya sangat anti ajaran sesat, anti psikik scammer penunggang agama, saya anti pengamal amalan ritual sesat (sihir, syirik dan khurafat) bermula tahun 2020. Saya difitnah kumpulan psikik scammer penunggang agama yang amat obses gila isim keturunan, gila isim alam ghaib, gila isim akhir zaman teori konspirasi pelampau, gila isim alam makrifat sesat, pengamal amalan kebatinan dan kerohanian Gerakan New Age, akibat menolak dakyah mereka mahu menyesatkan saya dan menjadikan saya seperti mereka pemberontak negara, saya difitnah dipulau gang perawat, ahli silat, motivator, konsultan, coach dan semua gang sesat seangkatannya.
  9. Saya anti pendakyah amalan syirik khurafat yang telah menganiaya saya, mereka itu jahil murokkab penyebar ajaran sesat dan biadap. Mereka itu Guru Silat kurang ajar Seni Gayong Makrifat, pengamal silat Selempang Merah, Guru ajar kurang ajat Silat Seni Gayong Malaysia dan Harimau, Guru ajar kurang ajar Silat Seni Gayong Fatani Putrajaya, guru ajar kurang ajar Silat 7 Langkah dan Guru ajar Silat Pencak Pukulan 13 kurang ajar. Semuanya gila isim Nusantara, Bani Tamim, alam ghaib, keturunan ghaib (jin) dan haiwan-haiwan mitos Nusantara. PDRM sifatkan mereka semua ini sebagai psikik scammer penunggang agama.
  10. Saya anti penganiaya jenayah cyberbully dan jenayah body shaming gang paranoid akhir zaman teori konspirasi pelampau, gila isim keturunan, gila isim alam ghaib dan alam makrifat sesat. PDRM juga sifatkan mereka semua ini sebagai scammer mempergunakan agama. 
  11. Saya manusia. Bukan jin, bukan juga kembar Cleopatra dan bukan apa jua seperti si gila isim ramai followers tohmahkan demi meraih crowd di facebooknya bermula 5/8/2021 sehingga ke saat ini. Fitnah cyberbully criminal dan jenayah body shamingnya terhadap saya hanyalah akibat sakit hatinya mereka kepada saya tidak melayan kehendak ketaksubannya terhadap alam ghaib, keturunan jin, perkara akhir zaman teori konspirasi. Akibat tidak dipenuhi kehendak mereka maka walaupun saya telah beri amaran kepada mereka, akibat gila isim, fitnah mereka ke atas saya masih tular lagi. 
  12. Fitnah dimulai oleh pembenci yang iri hati hasad dengki, dipercayai oleh si dungu dan disebarkan oleh sijahil. Inilah antara toksid di laman sosial sudah saya buang semuanya. Maaflah ya. Macai cybertrooper toksid negative vibe memang tidak perlu dikasihan dan dibuat kawan sikap mengalahkan hantu syaithon apabila masing-masing sudah barai iman percayakan bisikan hasutan iblis dan syaithon.
  13. Saya ini manusia biasa sahaja. Tiada yang istimewa hanya suka berkongsi pengalaman saya. Laporan polis rujuk pautan artikel di bawah perkongsian saya ini.

Sama-samalah kita jaga adab, jangan taksub, jauhi syirik, jangan menipu dan jangan mencarut. InShaaAllah kehidupan dan perniagaan dilakukan penuh keberkatan dan aman bahagia. ❤️


KENAPA BERBLOGGING?

  1. Menjadi seorang blogger sambilan merupakan satu perkara yang amat saya minati kerana saya memang gemar menulis cuma seringkali tidak punya banyak ruang dan peluang untuk menulis dan seringkali sifat malas nak update blog bertandang dalam jiwa ni. Blog adalah dunia penulisan saya untuk berkongsi rasa, cerita, ilmu dan pengalaman. 
  2. Saya juga sering bertukar-tukar pendapat dengan rakan-rakan blogger bila terdapat sebarang permasalahan atau yang berkaitan dengan assignment saya. Blog juga merupakan salah satu cara untuk saya memperbaiki bahasa dan memperbaiki cara meringkaskan jurnal dalam assignment yang diberi pensyarah. 
  3. Blog juga saya gunakan untuk mendidik dan memberi nasihat bila ada rakan blogger dan orang awam yang berkongsi masalahnya ke dalam ruang komuniti, e-mel, facebook dan fan page lama saya. Dah nak buat macam manakan? Blog memang the best in the world. Tetapi, saya bukan reporter tahu... ada pula yang beranggapan begini pada saya. Saya redho dan sabar sahajalah. Memang awal-awal dahulu Blogger ramai begini. 


BILA MULA BERBLOGGING?

  1. Saya mula berblogging pada tahun 2006. Pada 2/6/2007 saya mulakan dengan meluahkan isi hati saya semata-mata. Waktu itu saya tidak tahu bahawa orang akan membaca tulisan saya. Hanya bermula dengan suka-suka hati sahaja menulis dan terus menulis. 
  2. Biasanya keluhan perasaan dan ketidakpuasan hati saya terhadap apa sahaja yang sering saya tulis. Ada juga lah tulisan berbentuk ilmiah. Tetapi tidak tersusun. Hanya copy paste semata-mata. Kaedah berblogging pun memang ZERO. Entri pertama saya hanya dengan ayat s.m.s dan tanpa sesiapa pun pengomen. Hanya bermula dengan 11 orang kenalan blog. Masa itu, saya memang tidak tahu langsung bahawa dengan menulis blog juga boleh menghasilkan wang. 
  3. Blog ieta pernah berkubur tanpa sebarang maklumat ataupun apa-apa perkembangan. Agak lama juga Blog ieta ini menyepi.  
  4. Penghujung tahun 2012, saya kembali menulis dengan pelbagai entri yang dicampur dengan sikit-sikit bahan ilmiah yang saya ambil dari pelbagai sumber dan saya backlink kepada pemilik blognya. Waktu inilah baru saya tahu apa itu PLAGIAT dan pelbagai ilmu blog lagi dari sifu-Sifu BloggerPelbagai kajian telah saya lakukan untuk meningkatkan mutu penulisan saya dan penambahbaikan blog ini. Ada beberapa TUTORIAL juga telah saya buat hasil dari kajian dan pengalaman saya berblogging.
UPDATE BLOG, PANDUAN BLOGGING, PENGALAMAN BLOGGING, PENGALAMAN, Kisah benar, Kisah Cikgu iEta, Puteri Nur Cahaya, Cikgu iEta, Blogger, Freelancer, Multitasking
Tetiba lak kan? he.... 😄 Masa menulis perkongsian ini esoknya hari raya. Happylah jadinya.


PENGALAMAN BERBLOGGING
  1. Saya seorang blogger (penulis Blog). Saya mula menulis Blog pada tahun 2006 sebagai part time Lifestyle Blogger.
  2. Antara Blog saya, Blog Kisah Cikgu ieta dan Wujudnya Allah Zahir Pada Manusia.
  3. Bila ada waktu terluang, saya ambil masa yang ada untuk blogwalking sambil menimba ilmu, belajar tentang blog dan menulis perkongsian saya walaupun pada masa saya menulis ini tidak ramai yang kenal saya. 
  4. Selepas meletakkan jawatan akibat sakit kronik slipped disc pada tahun 2017, saya kekal suri rumah sepenuh masa isi masa lapang sambilan sebagai Freelancer, Blogger, Social Media Expert Coach dan Marketer.  
  5. Saya bergerak sendirian tanpa team. Hanya sesekali saya beri upah kepada mereka yang memerlukan kongsi penulisan saya. Ada juga saya ambil team part time untuk tujuan marketing  program atau perniagaan Big Bos di Malaysia ni.
  6. Saya memiliki lesen Google (G) dari Paris untuk perniagaan online sudah lama saya jalankan. 
  7. Hasil daripada berblogging saya berjaya mendaftarkan SSM Dunia Niaga iEta Enterprise.
  8. Hasil daripada berblogging dan coaching Usahawan saya juga sudah siapkan silibus Advance Blogging & Business via SocMed untuk peserta Personal Coaching Advance Blogging saya.
  9. Saya suka berkongsi pengalaman saya, hal ehwal perniagaan, tips perniagaan dan tips laman sosial sehingga mendapat permintaan coaching, seminar dan kursus keusahawanan dari merata negeri secara persendirian dan juga hingga ke peringkat Negeri Selangor. 
  10. Kini saya lebih suka berkongsi pelbagai perkara lain secara santai dan juga perihal bab adab juga perkara-perkara berkaitan aqidah. 
  11. Suri rumah sepenuh masa. Suami sarankan saya fokus urusan hantar ambil anak bersekolah dan hantar ambil suami bekerja. Urusan perniagaan dihentikan.
  12. Masih meneruskan menulis Blog dan dakwah sempoi, santai tetapi bab akidah kebanyakannya tegas. 
  13. Saya pengamal Zero Cost Online Marketing dan penulis Ebook. Antara ebook saya,
    1. Rahsia Social Media.
    2. Rahsia Likes Free Tanpa Ads.
    3. Rahsia Carian Google.
    4. Masalah dan Penyelesaian Bisnes Online.

BAGAIMANA MERAMAIKAN KENALAN BLOG?

UPDATE BLOG, PANDUAN BLOGGING, PENGALAMAN BLOGGING, PENGALAMAN, Kisah benar, Kisah Cikgu iEta, Puteri Nur Cahaya, Cikgu iEta, Blogger, Freelancer, Multitasking
Blog dari kenalan selalunya menjana pendapatan dan menambahkan silaturrahmi. 🥰

  1. Walaupun saya tidak hebat mana, hanya Allah yang melindungi saya. Tetapi saya berpuashati kerana kenalan blog saya semakin hari semakin bertambah hasil dari usaha menyertai segmen atau GiveAway (GA) pada masa mula-mula minat berblogging timbul. Setelah penat menyertai segmen dan GA, saya mula mengorak langkah menjadi penyumbang kepada GA dua orang blogger terkenal sekadar untuk memperkenalkan Produk niaga pelbagai buatan Muslim yang menjadi salah satu sumber rezeki saya dan saja-saja hendak sponsor. Alhamdulillah, ramai kenalan blog saya perolehi dari ke dua-dua GA yang saya sponsor itu.
  2. Selepas itu, saya hanya membiarkan terus tanpa menyertai mana-mana GA ataupun segmen. Nak bertambah, bertambahlah. Saya sudah tidak kisah. Kerana saya berbalik kepada niat asal saya, blog adalah dunia penulisan saya, berkongsi rasa, cerita, maklumat dan pengalaman. Berblogging bukan untuk glamour ataupun wang walaupun hidup memerlukan wang. 
  3. Lebih bersyukur jika yang mengikuti Blog ieta disebabkan minat mereka terhadap tulisan saya. Bukan kerana terpaksa ikut arahan dari GA ataupun segmen. Hari demi hari, semakin bertambah kenalan Blog ieta.
  4. Harus diingat, menyertai segmen ataupun GA merupakan salah satu tanda seseorang blogger itu menyokong blogger yang lain. Tetapi, segmen dan GA yang terlalu banyak syarat memang menyukarkan blogger tambahan pula blogger seperti saya ini, tidak punya banyak masa hendak mengadap PC dan perlu menunaikan tanggungjawab kerja dan keluarga yang lebih utama daripada membuang masa menunggu loading Blog yang ada iklan tersembunyi dan widget yang membuatkan hendak membuka blog nya pun mengambil masa berjam-jam. 
  5. Ramai juga blogger yang jemput saya untuk menyertai segmen atau GA mereka tetapi bila melihat syarat-syarat yang agak memenatkan, hilang minat untuk turut serta. Terdapat ramai juga kalangan Blogger yang menipu dalam contest. Maaf ya kepada sesiapa yang terasa. Bermula 2019 saya telah berhenti menyertai sebarang GA dan sponsor program blogger.


PENULISAN VIRAL

Penulisan saya pernah viral di facebook beberapa kali. Antaranya
  1. Kali pertama saya menulis isu penipuan online marketing  dan scam aqidah oleh ejen Gerakan Missionary Kristian melalui bisnes MLM. Yang mana saya sendiri didakyah dan terjebak, saya tinggalkan bisnes itu dan saya dedahkan kepada awam siapa dalang-dalangnya.
  2. Kali kedua isu maqam batu nisan laterit yang berselerak. Saya 'ter'dapat idea dan 'ter'buat kajian. Menjawab soalan wakil PERZIM yang telah diamanahkan tetapi beliau telah menempa nama dengan membuka rahsia laluan terowong bawah tanah Melaka bersempena TV3 mendedahkan isu kota A-Famosa. Masa ni peminat misteri mistik alam ghaib yang gila isim sakit jiwa ramai mengerumuni facebook saya. Capek ah dengan mereka. 😩
  3. Kali ketiga saya diviralkan, selepas saya membongkarkan ajaran dan amalan sesat yang pada tahun 2022 barulah saya tahu mereka itu pendakyah Gerakan New Age. Saya difitnah sebagai pembawa ajaran sesat oleh kumpulan puak (gang) gila isim sakit jiwa merepek-repek keturunan alam ghaib (jin), gila isim akhir zaman teori konspirasi pelampau yang mendakyah ajaran amalan sesat Gerakan New Age. Kumpulan ajaran sesat ini telah manipulasi perbualan soal-jawab dua orang gila isim bermodus operandi mencuri rahsia berpura-pura baik dengan saya.
  4. Seterusnya bermula tarikh 3/3/2022 perkongsian saya di laman sosial tiktok telah mula viral. Sehingga ke saat ini ada perkongsian video saya yang telah mencecah kepada 62.7k viewers. Manakala di facebook video itu baru 9.6k viewers. Di instagram sudah berkali-kali viral. Dahulu saya banyak berguru dengan guru-guru yang banyak berbuat perkara sesat (sihir, syirik dan khurafat) dan scammer (menipu). Kini saya berguru dengan Tuan guru tauhid saya. Beliau pakar segalanya lebih dari saya. Cukuplah. Alhamdulillah. 
  5. Saya viral berkali-kali di tiktok. Ramai artis follow saya. Sebab saya bukan orang yang kejar followers. Saya kurangkan berkomunikasi di sana bermula saya sedar psikopat bomoh ilmu hitam pendakyah ajaran sesat dan selepas saya tahu youtuber terkenal tiktoker ramai follower telah dibayar adalah barua kepada pemimpin penyokong komunis. 
  6. Yang ikut cakap pendakyah ajaran sesat pulau saya pun sibuk follow saya. Jadi spylah tu. Memang saya block terus. Tidak lapar perhatian. Rela tidak ada friendlist / followers jahil murokkab. Bodoh tak apa. Usahlah kita jadi jahil murokkab. Jahil murokkab tu, sudah tahu itu kumpulan ajaran sesat tapi follow lagi mereka duduk lagi dalam kumpulan mereka dengan alasan hendakkan ilmu percuma. Rela gadai akidah demi benda percuma. Itulah bodoh tongong (jahil murokkab) namanya. 


PENJELASAN FITNAH DIVIRALKAN,

  1. Ramai yang masih mesej saya bertanya lagi, jadi saya kongsikan sahajalah di sini.
  2. Fitnah saya diviralkan pada tahun 2021 datang dari perbuatan manipulasi perbualan dua makhluk Allah iaitu bekas client personal life coaching saya dan guru ajar silat seni gayung fatani putrajaya gila isim lagi kurang ajar mendakyah zikri sirr menggunakan kaedah meditasi amalan sesat gerakan new age untuk syok sendiri. Mereka pura-pura baik dengan saya bertujuan mencuri rahsia dan memerangkap menganiaya saya selepas keduanya saya kesan pendakyah ajaran sesat yang gila isim. Itulah yang menjadi bahan fitnah.
  3. Permulaannya pada tahun 2020, hasil perbuatan beberapa orang individu dan guru silat bomoh ilmu hitam sihir pukau saya menyamat perawat Islam bangsat gila isim kumpulan ajaran sesat berbuat amalan ritual puja, seru dan taksubkan leluhur jin menjadikan saya perantara mereka dan beberapa orang lain lagi berkomunikasi dengan jin. Maka termasuklah saya ke alam separanormal. Itulah detik permulaan mereka menjadikan saya ini perantara mereka berkomunikasi dengan jin. Gila isim gila babi semua mereka sudah seperti pawang Queen Elizabeth dahulu kala buat projek astral paranormal terhadap saya.
  4. Hanya sebab saya tolak dakyah, ajaran dan amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) mereka ke atas saya, mereka marah saya bongkar sebarkan kebatilan mereka buat, mereka fitnah saya. Manipulasi perbualan soal-jawab sewaktu saya keliru kepada awam. DIKHABARKAN, DICERITAKAN dan MEREKA CERITA kepada saya hingga saya keliru, dianggap saya mengaku yang bukan-bukan tidak masuk akal Mukmin Muslim tulen.
  5. Jenaka kelakar lucu lawak sungguh mereka itu semakin gila isim akibat lemah pemahaman akan soalan saya tanya kepada mereka. Point mereka bila screenshot saya terima buat saya semakin ketawa. Mereka jahil tidak mengerti segala apa dibicara. Hanya berlagak bijak namun hakiqatnya ilmu tin kosong belaka. Saya maafkan tetapi saman, InShaaAllah selepas selesai urusan keluarga yang lebih penting daripada hal mereka yang gila isim gila babi. Ramai dalang utama semuanya hingga 9/10/2022 psikopat bomoh ilmu hitam, termasuk MT Pertubuhan Motivator Fasilitator Malaysia scammer. Yang lain hanyalah macai cybertroopers bilisan belaka.
  6. PDRM maklumkan mereka itu adalah psikik scammer penunggang agama. Hasil bacaan dan pengamatan saya, mereka itu  beramal amalan kebatinan dan kerohanian sesat.
  7. Laporan polis telah dibuat. Nasihat cara baik sudah, cara kasar pun sudah. Kelak mereka berjawablah dengan Allah SWT di akhirat sana. Saman sahaja belum lagi. Jika diizinkan Allah, saya akan saman mereka yang mendakyah saya ajaran amalan sesat dan menjadi dalang batu api tersebarnya fitnah jenayah cyberbully body shaming ke atas akidah, minda, jiwa dan niqab saya.
  8. Saya kongsikan semua ini kepada awam supaya dijadikan iktibar. Dan saya cabar mereka semua jika mereka berani (jika beranilah) bersihkan nama saya secara terbuka di semua laman sosial yang ada, majalah, akhbar dan media massa sebagaimana mereka sebar fitnah, tohmah aqidah saya dan ajak orang ramai pulau dan sebarkan beramai-ramai kepada awam seperti apa mereka telah lakukan JENAYAH CYBERBULLY DAN JENAYAH BODY SHAMING AQIDAH DAN NIQAB SAYA.
  9. Sehingga saat ini, tidak ada seekor pun dari kalangan admin gang 'Kumpulan ajaran sesat penganut teori akhir zaman (ilmu fitan, gang preppers) teori konspirasi pelampau pemberontak negara, gang gila isim PARANOID perkara akhir zaman teori konspirashit, gila isim alam ghaib, gila isim keturunan ghaib, gila isim makrifat sesat, kuat meramal, kuat berhalusinasi dan menakut-nakutkan awam' ini  berani sahut cabaran saya. Menikus!


KENAPA JIWA MASIH TIDAK TENANG?

  1. Antara sebabnya, ada rasa riyak dan ujub tanpa disenghajakan. 
  2. Ada sebab sesetengah orang, perkongsian,  dilongsi kemudian dipadam. Bila baca semula posting tu rasa, Eh macam ujub riaklah. Atau bahasa kurang sedap sendiri baca samada edit atau dipadam terus. 
  3. Sesungguhnya hendak didik jiwa bukanlah mudah. Sebab itu kita perlu circle yang bersih. Provokasi melampau, gossip, mengumpat melampau, penipuan dalam perniagaan, penipuan agent, penipuan dalam perkongsian di laman sosial, penipuan memesongkan AKIDAH, semuanya membuatkan jiwa mati, lesu dan mazmumah melampau. Jadi, semua itu toksid. Buang terus.
  4. Saya pernah ada ramai rakan alam maya. Saya buang segelintirnya sebab tiada faedahnya saya ada ramai followers dan rakan alam maya tetapi ramai itu tidak memberi kekuatan pengukuhan kepada akidah yang pada masa itu, jiwa diri sedang ditohmah, dihina, difitnah dan macam-macam lagilah. Sangat-sangat lemah. 
  5. Bukan mahu cerita aib orang. Tetapi bila terlampau obses untuk jaga ramai juga rupanya tidak elok untuk jiwa. Lebih baik jaga diri dan keluarga sendiri sahaja. Ada tiktokers marah bila saya tulis begitu. Gila isim (gila nama, gila glamour dan gila perhatian) juga tu. Ajak tolollwersnya berjemaah mengumpat saya. Saya tidak membalas. Malas. Biarlah dia beri saya pahala.  Saya block terus.
  6. Sebab itulah saya sudah tidak melayan mesej peribadi. Ketahuilah, adakala saya rasa serik diambil kesempatan, ditipu dan pelbagai lagi peristiwa menjatuhkan semangat dan jiwa saya. Kadangkala saya pernah terlalu menjaga hati orang, akhirnya jiwa sendiri yang merana. Kecewa disebabkan terlalu percayakan seseorang akhirnya tahu mereka itu penjenayah cyberbully dan body shaming criminal gila isim, psikik scammer penunggang agama. 🥴
  7. Dalam berhati-hati terjebak juga denga guru-guru ajaran sesat yang menganiaya, fitnah, tohmah, tuduh, aibkan AKIDAH, jiwa dan minda saya. Itulah perkara paling tragis pernah terjadi kepada saya. 
  8. Mereka gang akhir zaman, guru ilmu kebatinan, pengamal amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) Gerakan New Age ESQ 165 telah diharamkan pada tahun 2010, NLP, hipnosis (pukau) dan meditasi. Pastor pun ada. Ada juga doktor perawat, tok batin gila isim mabuk glamour melariskan pusat perubatan dan produk mereka, berkhodamkan jin bangsa iblis dan seorang penulis buku best seller, kesemuanya scammer tahap antarabangsa memesongkan akidah malahan sudah terpesong aqidah ramai termasuk diri mereka sendiri. 
  9. Nah! Ramai. Haish!? Diseru, dinasihat jaga adab, jangan taksub, jauhi syirik, jangan menipu dan jangan mencarut dalam group dan personally semua meoyan tidak karuan (ghibah) mengumpat, tohmah,  tabur fitnah dan lempar tuduhan tidak berasas langsung pada akal Islam. 
  10. Alhamdulillah saya sihat, adab akidah keutamaan. Rezeki di luar jangkaan, Suami dan anak-anak kekuatan saya. Ujian ini adalah kehidupan sebenar memperjuangkan dan mempertahankan akidah. Saya anti ajaran sesat.
  11. Dulu-dulu saya tidak mahir tidak pandai mengecam penipu (scammer) dan penunggang agama ni. Pernah TERtaksub pun sama. Sebab itu saya terkena terjebak juga. Kerana itulah saya selalu berpesan, 
    • Jaga adab, jangan taksub, jauhi syirik, jangan menipu dan jangan mencarut.
  12. Sebab itulah saya sudah malas mencari guru, terjumpa ramai guru yang menipu. Ilmu tin kosong. Bawa kepada ajaran amalan aqidah terpesong. 8/9/2021 saya dijemput berguru dengan pesara askar kononnya berTauhid, ahli sufi guru silat, rupanya psikopat bomoh ilmu hitam pendakyah ajaran sesat juga. Pembohong gila isim ni. Jangan percayalah temberang bangsat lahanat ni.
  13. Sebab itu, ada masa saya tidak mahu berjumpa orang dan saya pernah menetapkan, siapa banyak tanya dan hendak tahu lebih lanjut apa sahaja, sila isi borang. Tujuannya, mudah saya merekodkan. Off courselah ada caj (fees iaitu mahar)nya. Saya bukan welfare. Inilah disiplin dan adab. 
  14. Membeli-belah online pun kena isi borangkan? Apalah sangat mengisi borang minta servis perkhidmatan yang diminta membantu diri yang memerlukan? Eh, eh, saya bukan pula penyiasat tahu?
    • Hidup, kena pandai berahsia. Ada perkara boleh cerita. Ada perkara perlu berahsia. Sebab otak manusia tidak sama. Kadangkala suka bersyak-wasangka sahaja. Kadangkala hendakkan percuma sahaja dan ambil kesempatan sahaja". Almarhum Abah, Almarhumah Emak, Suami saya berpesan sedemikian. Oleh itu selepas 9/10/2022, saya lebih berhati-hati.
  15. Mereka yang pernah obseskan saya mungkin fikir saya ini hamba mahu arah-arah saya. Mereka fikir saya ini tiada tanggungjawab terhadap keluarga saya dan duduk goyang kaki sahaja mereka mahukan jawaban dengan segera. Mereka fikir saya ini welfare tidak perlu bayar bil telefon walau suami beri wang kepada saya. Khidmat saya diperlukan dengan percuma pula. Maaflah. Saya bukan welfare. Desak saya, arah saya itu ini, tidak beradab namanya. Ingat saya ni hamba sahaya? 
  16. Payment on, service on. Payment sangkut, semuanya termasuk kehidupan mereka itu pun akan sangkut. Hilang adab hilang berkat. Adab wajib mendahului ilmu. Orang berilmu tidak semestinya beradab tetapi orang beradab sudah pastilah berilmu. Tetapi gang gila isim mereka minta saya beradab dengan mereka. Mereka lebih gangster mafia biadap kepada saya. Saya daripada tidak pandai memaki sudah pandai. Bekas Guru saya yang mendakyah ajaran sesat pun saya maki sahaja mereka.
  17. Penipu (scammer), tidak beradab, sila menjauh dari diriku. Bila sampai masa. Berkongsi pada perlu, beradab pada yang berADAB kepadaku. Menulis ikut suka hatiku. 


Semoga menjadi iktibar.


Update 5/7/2022

1/7/2021 kembali berniqab. Permintaan Suami, fokus urusan hantar ambil anak-anak sekolah, suami dan anak sulung kerja. Jadi semua coaching, kursus dan seminar KIV. Perkongsian berkaitan Laman sosial, bisnes dan blogging diteruskan Free of charge (FOC). Saya ulang, tidak mengapa tiada sesiapa menjadi rakan di alam maya. Tidak mengapa kurang followers, likers dan prihatinkan kita di alam maya jika ramai itu tidak memberi kekuatan pengukuhan kepada aqidah saya.



CUBAAN MEMESONGKAN AQIDAH SAYA

Pengkhianat tabur fitnah tahun 2020. Selengkapnya rujuk artikel Dosa besar syirik menduakan Allah.


1) PENDAKYAH : Amir Shahmi Md. Ali, Doktor Perawat, Guru silat Seni Gayong Makrifat, pemilik Akademi Nur Sufi dan Poliklinik Zainee di Selayang, Batu Caves, Gombak. Psikik dan scammer penunggang agama pendakyah amalan sesat ini gila isim keturunan, gila isim alam ghaib, gila isim akhir zaman teori konspirasi dan gila isim alam makrifat. Beliau ni pengkhianat, penipu yang biadap jadikan saya perantara dia, Muhd Nuur Fahmy Nuur Masailan (Fahmy Adam) bersama lima (5) orang lagi di Gunung Ledang berkomunikasi dengan jin leluhur kepala otak dia.


MENDAKYAH :

  1. Taksubkan leluhur jin.

  2. Taksubkan kayangan.

  3. Taksubkan Majapajit.

  4. Taksubkan Nusantara.

  5. Taksubkan Hang Tuah.

  6. Taksubkan Puteri Gunung Ledang.

  7. Taksubkan Gadjah Madha.

  8. Taksubkan Hayyam Wuruk.

  9. Taksubkan Jambatan Emas Gunung Ledang.

  10. Taksubkan alam ghaib dan akhir zaman.

  11. Taksubkan Imam Mahdi.

  12. Recruitment tentera Imam Mahdi.

  13. Ritual bertemu leluhur (jin), Ilmu Karuuhun.

  14. Curi rahsia alam ghaib alam Nusantara.

  15. Mencuri rahsia Nusantara.

  16. Mendakyah silibus ESQ 165 diharamkan Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan pada tahun 2010 melalui kursus.
  17. Memuja menyeru ruh di Gunung Ledang.
  18. Silibus Hypnosis NLP
  19. Memuja maqam di Pulau Besar.
  20. Menyatakan ada bentuk kota di pokok yang ada di maqam di Pulau Besar.
  21. Menghidupkan pemimpin akhir zaman kepercayaan Al-Arqam Fata At-Tamimi Arqam, melalui ebook akhir zaman tulisan Khalid Yahya (Nurani Maarif) bersandarkan hadith dhoif menghampiri syadz Panji Hitam dalam group. Bab aqidah semua barai.


2) PENDAKYAH : Muhd Nuur Fahmy Nuur Masailan (Fahmy Adam), bekas pegawai zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP), sekutu Amir Shahmi. Coach Networking, Branding, Neuromarketing sesat-menyesatkan awam. Pengamal Silat Selempang Merah. Psikik dan scammer penunggang agama ini gila isim keturunan, gila isim alam ghaib, gila isim akhir zaman teori konspirasi dan gila isim alam makrifat. Pengkhianat dan penipu yang biadap. 


MENDAKYAH :

  1. Metafizik penomboran.
  2. Garam Shiffa mesin quantum Syiah.
  3. Ramalan horoskop tarikh lahir.
  4. Hipnosis NLP.
  5. Ganja Cannabis, jual dalam group.
  6. Anti keRAJAan pelampau.
  7. Mencuri rahsia alam ghaib alam Nusantara.
  8. Taksubkan Nusantara, perkara misteri dan mistik.
  9. Taksubkan saya beliau wujudkan Group Rahsia  Nusantara untuk perangkap saya. 
  10. Taksubkan keris.
  11. Taksubkan alam ghaib dan akhir zaman.
  12. Taksubkan Imam Mahdi.
  13. Recruitment tentera Imam Mahdi.
  14. Bersyubahat dengan Amir Shahmi Md. Ali menghidupkan pemimpin akhir zaman kepercayaan Al-Arqam Fata At-Tamimi Arqam, melalui ebook akhir zaman tulisan Khalid Yahya (Nurani Maarif) bersandarkan hadith dhoif menghampiri syadz Panji Hitam dalam group.

Maaf cakaplah, Empat (4) ekor syaithon bertopengkan manusia termasuklah Amir Shahmi Md. Ali dan Muhd Nuur Fahmy Nuur Masailan (Fahmy Adam) inilah permulaan saya dianiaya mereka berpakat jadikan saya perantara mereka berkomunikasi dengan jin. 

Saya telah ajak dan seru (dakwah) ahli kumpulan jangan taksub, jauhi syirik dan jangan menipu. Untuk menutup kebatilan mereka lakukan, mereka fitnah saya penyebar tauhid 3, sesat, wahabi, jin, bipolar disorder mood, sakit jiwa, mental problem, malahan menghasut ahli dan orang ramai pulau saya. Muhd Nuur Fahmy Nuur Masailan (Fahmy Adam) telah menugut PDRM dan Jabatan Agama akan angkut saya semasa di dalam group dan secara personal

Amir Syahmi Md. Ali lebih bangang, gila babi dan kurang ajar. Fitnah saya minta ditabalkan sebagai Puteri Gunung Ledang dan bawa perkakasan untuk pertabalan. Memang gila isim gila babi 🐷 sungguh mereka ini buat saya hampir mati nyaris hilang nyawa! 


3) PENDAKYAH : Dr. Tengku Asmadi Tengku Mohamad (DTA), Pengerusi TAMRIN, Penceramah bebas, Motivator tersohor Malaysia. Orang kuat BN. Scammer marketing online dan scammer aqidah. 


MENDAKYAH :

Bisnes MLM Atomy Gerakan Missionary Kristian. 

  1. Saya ada masuk sekejap group Lariba selepas peserta seminar saya kongsikan perkongsian Lariba berkaitan Gerakan Missionary dalam Malaysia ni kepada saya. Ustaz Hafiz Hiew bekas pastor, dari gang Lariba menyatakan Dr. Tengku Asmadi Tengku Mohamad (DTA) adalah PASTOR MALAYSIA. 
  2. Dr. Tengku Asmadi Tengku Mohamad (DTA) fitnah saya tidak pandai marketing walhal beliau menipu (scam) aqidah ramai dari mula lagi dan ugut hendak saman saya. Sehingga ke saat ini sekeping surat saman seperti diugut pun tidak kunjung tiba.  
  3. Sebelum itu Haji Ahmad Fadzli Yusoff, Presiden TAMRIN ugut saya supaya diamkan penipuan online marketing DTA. Sebab saya diugut saya buat laporan polis. (Selanjutnya boleh baca DI SINI..).


4) PENDAKYAH : Abdul Malek Abdul Halim (Cikgu Malek Wirajaya), pemilik Kem Motivasi Wirajaya, Hulu Langat. Scammer (Penipu) besar ni. Motivator Konsultan dahulunya Tok Batin, Guru ajar Silat Harimau dan Silat Seni Gayong Malaysia. Kawan-kawannya dan dua orang bekas staffnya mengakui kerja syirik dan khurafat beliau di kemnya. 


KEBIADABAN DILAKUKAN :

  1. Dakyah amalan meditasi.
  2. Dakyah bersuluk.
  3. Dakyah watikah perjanjian alam nyata dengan alam ghaib.
  4. Mengaku berkawan dengan hantu syaithon.
  5. Bawa khodam iblis di hadapan kami suami isteri semasa sesi perbincangan.
  6. Dakyah taksubkan maqam di Pulau Besar.
  7. Jadikan saya perantara berkomunikasi dengan jin.
  8. Guna ilmu pukau dan minyak senyonyong terhadap saya dan cuba scam duit saya RMxx,000. Sudah dilangsaikan selepas saya guna taktik gangster menuntut hutang.

Memang babi sungguhlah Amir Shahmi Md. Ali, Muhd Nuur Fahmy Nuur Masailan (Fahmy Adam) dan Abdul Malek Abdul Halim (Cikgu Malek Wirajaya) tu buat saya ni jadi perantara komunikasi dengan jin! Sudahlah mereka ni tongong, bangang, gila isim keturunan dan gila isim alam ghaib. Ilmu alam ghaib semuanya tin kosong. Hanya pandai petik (seru dan panggil) tetapi pengecut tidak bertanggungjawab pulangkan balik. Sakit pula hati saya dengan mereka dan hasil perbuatan mereka bila baca semula perbualan personal dengan mereka semua. Kurang ajar sungguh mereka bertiga ni! 

Ya saya pernah kenal dan terjebak dengan mereka tetapi saya tolak semua dakyah ajaran, amalan sesat mereka dan mereka berterusan fitnah saya akibat TAKUT kebatilan dibongkarkan.

 

PENDAKYAH AMALAN SESAT 

Mereka ini juga pengkhianat penabur fitnah terhadap saya bermula tahun 2021.

1) PENDAKYAH : Muhd Arifin Rizkin (Adysclar)Followers ramai hasil daripada menipu berbohong kepada awam cerita berita palsunya. 4 horseman di header facebook diletakkannya gambar syaithon. Faham sendirilah kan jika di atas kepala facebook pun sudah gambar syaithon dengan taglinenya 'Just follow the flow'. Pengikut dan penyembah iblis laknatullah 'alaih. Sebab itu tidak kisah fitnah siapa sahaja tidak sependapat dengannya. Gila dan sakit jiwa rupanya. Display picture pula membelakangkan pembaca. Beliau inilah macai penyebar perbualan soal jawab saya yang dimanipulasikan seolahnya saya mengaku perkara tidak masuk akal Mukmin Muslim hingga ke saat ini.


MENDAKYAH,

  1. Amalan perang menipu sanad cuba scam duit saya. Beri amalan perang secara online.
  2. Amalan bersuluk kaedah meditasi kepada awam (online).
  3. Maqam-maqam waliyullah itu semua keramat dan pasak-pasak ghaib yang melindungi pasak-pasak jahat. (Dinyatakan pada posting di fbnya).
  4. Bersekutu dengan Juliyana (Lyana Bajana) rekrut ahli group preppers, Pendakyah selawat untuk cuci ruh. Di sanjung oleh penipu Muhd Arifin sebagai wanita pemilik naga emas untuk daulah Nusantara. 😂🤣
  5. Sama sahaja modus operandinya seperti group akhir zaman kelolaan Amir Shahmi Md. Ali dan Muhd Nuur Fahmy Nuur Masailan (Fahmy Adam), ada recruitment tentera Imam Mahdi.


2) PENDAKYAH : Muhammad Anis Hassan (Haniz Zerstoren), Ketua gang akhir zaman teori konspirasi pelampau berjiwa iblis ini bekas client personal life coaching mendurhaka kepada saya. Amanah tidak dijaga. Menjadi gila isim akibat berbohong dan cuba menipu akhirnya mengkhianati saya. 


MENGHASUT DAN PROVOKASI SAYA

  1. Menghasut supaya saya anti individu dan persatuan saya tidak kenali.
  2. Provokasi supaya saya anti vaksin, anti Raja dan menjadi pemberontak kerajaan. Sungguhpun vaksin itu begitu, tidak perlu provokasi saya. 
  3. Minta saya scan (tilik) kawan-kawannya. Gila jahil murokkab dia ni minta scan free. Menelek itu haram pun tidak diketahuinya.
  4. Mengaku kepada saya sebagai X-Men, jin Dewataraya, Jin ifrit Ratu Tinta Sakti, Fata At-Tamimi, keturunan naga, memiliki keris dari kayangan, the choosen one, pewaris Raja Zulqarnain. Terkini, isterinya si pengadu-domba kuat berhalusinasi itu dicari puak darkside untuk mengubah jalan cerita akhir zaman. 🤦


3) PENDAKYAH : Tengku Azrul Hamdi Tuan Zolkapeli (Jalak Lenteng)

  1. Guru ajar kurang ajar Silat seni gayong Fatani Putrajaya. Saya tolak dakyahnya, berterusan umpat keji dan fitnah saya macam-macam. Memang kena makilah selalu dahulu. 
  2. Bukit Aman telah panggil. Tiada keinsafan. Masih meneruskan kesengalan dan perasannya BERBOHONG KEPADA AWAM. Tolollwersnya yang taksub ikut sahaja apa katanya. 
  3. Adab dan aqidah semua barai. Admin group whatsapp tidak cakna aqidah saya sudah beritahu menipu pula saya kononnya dia itu sudah keluar dari whatsapp group. Yang sebenar ada dua nombor telefon dan sehingga saat ini masih menyebar silat itu lagi. Semua ahli silat gangnya itu penipu. 
  4. Jual buku silat, saya ni minat silat jadi saya beli. Akhlak dan adabnya si gila isim Tengku Azrul Hamdi Tuan Zolkapeli (Jalak Lenteng) ni barai adab aqidah sudah terpesong. Saya tolak dakyah sesatnya. Tidak mengaku apa dilakukannya berterusan meroyan tidak tahu malu lagi PERASAN! Bangang pula mengaku saya ini pengikut tegar dan awek dia untuk suka-suka dia. Tongong. Sudah kena block perasan berterusan pula. Tapi asyik keji dan fitnah saya. Gila bayang meroyan apa entah. Phuiii! Mangkaq sungguh perangai.
  5. Macamlah hebat sangat walhalnya lembik dan lemah! Buat perangai bangang pada saya. Ditegur, berterusan sebar fitnah. Sudah kena marah sudah bersalah, menafikan pula asyiklah menegakkan benang basah. Saya rasa hendak muntah! 🤮
  6. Tidak guna bertanjak, bersongkok, berbaju silat tetapi biadap, gila isim mendakyah amalan meditasi Gerakan New Age yang sesat. Lembik longlai serupa sotong nak kena belai. Serius rasa hendak muntahnya lah hai! 🤢🤮


MENDAKYAH :

Amalan zikir sirr guna kaedah meditasi (ritual gerakan new age fahaman sesat) yang ditambahnya untuk syok sendiri. Perasan nak mati pula tu.


SAMBUNGAN PAUTAN ARTIKEL BLOG DI BAWAH.


8/11/2021 sehingga 9/10/2022

Selepas itu, bermula 8/11/2021 hingga 9/10/2022 MUHD FADHIL HUSSEIN (paksyeikh @ syeikhcolournote) bomoh ilmu hitam kedua  paling lama mendakyah saya ajaran amalan sesat. Si berondong tua bomoh ilmu hitam pesara askar pendakyah ajaran amalan kerohanian kebatinan sesat ini pun sama juga perasan nak mati, taksubkan leluhur j*n. Sebelum psikpopat ini dan si bangsat yang lainnya, bomoh ilmu hitam mula-mula sihir saya dari tahun 2000 sehingga 17/5/2021, si gila isim Syed Mohammed Hussein Syed Abdul Hamid. Tetap tidak lut juga. Semua amalan sesat didakyah mereka kepada saya akhirnya saya TOLAK. Saya maki lagi ada bila rahsia semuanya terbongkar. Mereka ini BIADAP gila isim TAK INGAT, RUMAH KATA PERGI KUBUR KATA MARI hingga sampai sanggup sihir (pukau, guna air jampi, ayat jampi serapah, ayat quran tunggang-langgang, senjata tajam, meditasi @ hipnosis saya) dan fitnah saya.
(Rujuk entri blog di sini dan pautan di bawah). 


Satu entri khas nama semua pendakyah ajaran amalan sesat sudah siap. Terima kasih semua yang screenshot perbuatan mereka kepada saya. Semua yang mengadu, jadi pengadu-domba saya sudah block. Malas saya melayan orang-orang kuat korek rahsia dan jahil murokkab ni.

Sesungguhnya dari Allah mereka semua datang kepada Allah mereka kembali. Saya pulangkan semua fitnah, tuduhan, tohmahan, caci-maki, hamun, carut ke atas aqidah, minda, jiwa dan niqab saya, kembali kepada mereka semua semula. Aamiin Ya Robbal 'Aalamiin".


SAYA CUMA HENDAK ORANG FAHAM

Bila saya beritahu, gang 'Kumpulan ajaran sesat penganut teori akhir zaman (ilmu fitan, gang preppers) teori konspirasi pelampau pemberontak negara, gang gila isim PARANOID perkara akhir zaman teori konspirashit, gila isim alam ghaib, gila isim keturunan ghaib, gila isim makrifat sesat, kuat berhalusinasi, kuat meramal dan kuat menakut-nakutkan awam', PDRM maklumkan mereka ini psikik dan scammer penunggang agama fitnah saya pembawa ajaran sesat, sedangkan mereka itulah pembawa ajaran sesat, mereka itulah LAHA**T, gila isim gila bab*🐷, TERIMA SAHAJALAH. Usahlah banyak soal dan korek rahsia lagi. Bila saya sekolahkan adab dan maki carutkan balik, tahu pula masing-masing pakat meroyan serupa kurang kasih sayang laparkan perhatian. Kasihan.



KENAPA TIDAK TUTUP SAHAJA FACEBOOK?

  1. Sejak saya difitnah bermula tahun 2013, 2015, 2020, 2021 sehingga saat ini, itulah pertanyaan kerap diajukan kepada saya. Baik orang awam baik pihak polis. 😄
  2. Saya memang tidak ramai rakan di mana-mana laman sosial pun. Akaun facebook utama saya pula sudah banyak kali digodam hingga hilang friendlist saya. 
  3. Sesiapa yang request friend, fake account, macai cybertrooper dan ada yang sudah menjelaskan dirinya siapa pada BIOnya. Yang saya tidak kenal saya tidak accept tidak lah saya mahu accept request. Biarlah saya 0 friendlist dan sedikit followers pun tidak mengapa. Daripada ramai tetapi yang ramai itu menjadi tukun nitizen macai @ spy cybertrooper tidak memberi manfaat terhadap pengukuhan aqidah saya buat apa? Siapa yang sudi berkawan di alam maya tetap saya hormat sampai bila-bila jika molek adabnya dengan saya.
  4. Alhamdulillah perkara remeh-temeh sudah mudah untuk saya menepis. Tidak mudah tidak juga payah hanya perlu mujahadatunn nafs tahan diri daripada jari-jemari menulis. Suka hati sayalah apa saya hendak kongsi dan tulis. Asalkan tidak menjejaskan aqidah siapa-siapa. Topik saya bawa pun biasa-biasa sahaja. Saya suka menulis berkongsi tips blogging, tips laman sosial, pengalaman saya berblogging, berniaga, bab adab dan aqidah.
  5. Saya tahu ramai suka membaca dan memerhati sahaja. Saya bukan batak followers dan likers. Zaman menaikkkan followers dan likers sudah lama saya tinggalkan. Sekarang ini adalah waktu untuk saya menambah-baikkan diri sendiri tanpa menjejaskan iman dan aqidah sendiri. Masa untuk nafsi-nafsi. Kongsi tips atau apa sahaja pun untuk yang suka. Hobi saya suka saya teruskan seperti biasa tidak perlu pedulikan sesiapa. 

BLOGGER Puteri Nur Cahaya Cikgu iEta isteri solehah, Mukmin Muslim, Baik hati suka tolong orang
Inilah sebabnya. Biarlah cuma saya sudah jarang update. Saya selesa buat hal saya sahaja. Mana yang lalu di laman sosial saya, saya like dan komen jika berkesempatan..


Rasanya sudah panjang lebar ni. Sambung di lain entri pula. Jadi di kesempatan ini, saya menyusun jari jemari memohon ribuan kemaafan seandainya sepanjang saya menulis, berblogging berkongsi ini, ada blogger atau pembaca yang terasa hati dengan saya, terguris perasaan dan tersentap tanpa bicara. Maklumlahkan tulisan saya telus tanpa selindung. 
Semoga berpuas-hati ya dengan penjelasan SIAPA BLOGGER Puteri Nur Cahaya Cikgu iEta ini. Terima kasih sudi membaca. 🥰🌹



Jangan Sebar Fitnah 


Fb Utama Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta

Fb page asal Kisah Cikgu ieta   

Fb page backup puteri.nurcahaya   



  1. Cubaan provokasi.
  2. 6 ghibah yang diperbolehkan menurut Imam Nawawi.
  3. Dosa besar syirik menduakan Allah.
  4. Aqidah bukan perkara mainan
  5. Psikik Scammer Penunggang Agama
  6. Bahagian jahil ramai selalu keliru
  7. Fahaman Bahaiyyah mengelirukan pemikiran 
  8. Laporan polis gang scammer penunggang agama
  9. Ghibah dan fitnah amat lazat 😋 
  10. Kau jangan ambil kerja tuhan 
  11. Usah terlalu paranoid iaitu taksub
  12. Paranoid dan saman
  13. Amalan Garfu Tala
  14. Inilah sepatutnya yang perlu diambil tahu
  15. Kasyaf
  16. Penipu, pembongak ulung alam maya
  17. Selamatkan aqidah dari Gerakan Missionary Kristian
  18. Fakta amalan sesat Gerakan New Age
  19. Himpunan pautan artikel Blog
  20. Fakta dunia realiti bukan fantasi halusinasi
  21. Mitos, kekeliruan dan salah faham.
  22. Kisah kumpulan ajaran sesat pemesong akidah
  23. Pengalaman bekerja, berniaga dan membimbing usahawan
  24. Akibat dan sebab ajaran sesat diharamkan.
  25. Psikopat


  

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN  [ Sambungan dari SINI ] Bukan boleh bawa ke mati pun keturunan yang ada. Jadi usah banggal...