CECAIR VAPE BERNIKOTIN DAN PROVOKASI

CECAIR VAPE BERNIKOTIN DAN PROVOKASI

Nikotin, vape, dadah, dadah merbahayakan nyawa, keselamatan, provokasi, politik, Parti Amanah, Pakatan Harapan, gila isim sakit jiwa, meroyan, fitnah,
Kerajaan telah mewartakan duti eksais bagi cecair vape dengan kandungan Nikotin pada kadar 0.40 sen setiap milimiter berkuat kuasa hari ini. - Gambar Astro News.


ISU SEMASA : CECAIR VAPE BERNIKOTIN DIKENAKAN CUKAI MULAI HARI INI. [SUMBER  oleh Fareez Azman. April 1, 2023 16:54 MYT diakses oleh nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta. 1 April, 2023 @17:12 pm]
KUALA LUMPUR : Kerajaan mewartakan duti eksais bagi cecair vape dengan kandungan nikotin pada kadar 0.40 sen setiap milimiter berkuat kuasa hari ini. 
Notis pewartaan Kerajaan Persekutuan itu dikeluarkan semalam oleh Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kerajaan turut mewartakan tampalan, cecair, dan gel nikotin untuk bantu menghentikan tabiat merokok, serta cecair vape dikecualikan daripada Akta Racun 1952.

Langkah itu diteruskan walaupun selepas beberapa pihak termasuk Lembaga Racun dan Persatuan Farmasi Malaysia menolak cadangan pengecualian cecair nikotin daripada Akta Racun 1952.

Mengikut notis yang dikeluarkan Menteri Kesihatan Dr Zaliha Mustafa pada Jumaat, ia sebahagian daripada Perintah Racun Pindaan Senarai Racun 2023.

Untuk makluman, saya bukan penyokong Parti Amanah atau Pakatan Harapan bukan juga penyokong kuat Parti Islam Semalaysia atau Barisan Nasional. Saya hanya pernah berkecimpung dalam dunia politik cuma tidak sampai ke peringkat negara. 

Secara peribadi, saya nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta berpendapat, baguslah dinaikkan cukai duti vape dan seangkatannya bagi mengurangkan rakyat menamatkan nyawa dengan cepat melalui hisap asap secara terbuka menyusahkan orang lain pula menghidunya sama. Haramkan terus lebih baik sebab kita sudah mengetahui, jenis dadah nikotin memang merbahayakan NYAWA. Cuma ramai tidak sayangkan nyawa menjadi seperti naga hisap rokok, hisap vape berasap-asap dihembuskannya. 

Isu ini sudah lama sebenarnya. Saya pernah tanya kepada ketua wanita PAN Gombak berkaitan vape dan nikotin ini pada tahun 2018 tapi jawabnya,

Kita di Selangor tidak ada kuasa ambil tindakan dalam hal ni." Patutlah vape mudah benar dijual kepada pelajar-pelajar.

 

Tidak ada kuasa rupa-rupanya. Jadi apa guna memerintah jika perkara mudah itu pun tidak dapat dilupuskannya?


Contohnya, vape dijual terbuka kepada awam di hadapan pasar raya Giant Taman Permata. Sedangkan pelajar sekolah lalu-lalang di sana. Bila tidak ada ketegasan dalam perkara melibatkan nyawa. Hasilnya ramai pelajar sekolah menengah selamba sahaja bertudung, lelaki dan perempuan hisap rokok, hisap vape tanpa segan-silu di hadapan dan di tepi sekolah Menengah. Astaghfirullahal 'adzhim. 🤦


Islam melarang bunuh diri. Tetapi mereka berlumba-lumba malahan berbangga hisap rokok, hisap vape membunuh diri secara senyap.

Merokok merbahayakan kesihatan." sudah lama wujud tercetak di kotak rokok 

Di sekolah sentiasa ada program kesedaran bahaya dadah. Tetapi segelintir pelajar malahan orang dewasa menjadi perokok atau penghisap vape tegar. Eh, Biarlah mereka. Tidak kurang ajar tidak mengapa. Jika kurang ajar memang saya bersuara. 



ROKOK DAN KEHIDUPAN

Almarhum Abah saya tidak merokok. Alhamdulillah memang banyak duit simpanan beliau dalam pelbagai jenis saham anjuran syarikat bekerjanya. Suami saya pun tidak merokok. Pernah diasakkan rokok katanya rasa rokok tidak sedap. 

Seorang bomoh cabul gila isim sakit jiwa taksubkan keris, kayangan, puteri-puteri jin mendakyah ajaran sesat berhenti merokok selepas beliau sedar dari koma. Bagus juga jika meninggal terus. Tetapi Allah biarkan dia hidup lama untuk kami bongkarkan gila isim sakit jiwanya mencabul ramai secara online dan offline melalui rawatan berkhodam jinnya difitnah semua orang ada jin ada saka. Polis pun ketawa dengar cerita temberang dia.

Alasannya kenapa tidak berhenti merokok, "Saya ni wali. Tak merokok habis semua saya nampak". Gila isim sakit jiwa. Bukan orang lain pun, biras saya. Kena maki siap report polis pun sudah. Padan mukanya. Tidak berani langsung bersemuka sejak terbongkar rahsianya kebangsatannya.

Merokok membawa kepada penagihan nokotin tegar. Di kotak rokok sudah terpampang gambar  mengerikan. 

Mufti sudah fatwakan 'merokok haram'. Tegar nikotin abaikannya. 

Anak lelaki saya masih bersekolah di Tahfiz, Asatizahnya semua tidak merokok. Tetapi gang kumpulan scammer pendakyah ajaran sesat akhir zaman teori konspirasi pelampau pemberontak negara (konspirashit) gila isim sakit jiwa mendakyah saya menjadi pemberontak negara dan ajaran sesat New Age, Missionary Kristian, ESQ 165, ilmu karuuhun (leluhur jin) cuba memesongkan akidah saya hingga saya hampir mati nyaris hilang nyawa berkali-kali dari tahun 2020 sehingga 2022, fitnah, jenayah cyberbully body shaming akidah, jiwa, minda, roh, semangat, ugut bunuh saya dan fitnah keluarga saya antaranya,

Menulis blog untuk anak beli rokok jika tidak dibeli anak mengamuk." Pengarah program jenayah cyberbully body shaming cyberwar criminal attack gang gila isim sakit jiwa melancarkan fitnah besar-besaran bersama macai-macainya.

 Tahun 2023 terbongkar semua rahsia mereka itu sebenarnya bomoh gila isim sakit jiwa. Kahkahkahkah! Sebab itu saya bangkit melawan dan sebarkan siapa mereka semuanya



Berbalik kepada isu rokok, cecair nikotin, kaki rokok dan nikotin usahlah ditegur. Biarkan sahaja. Mereka lebih sayangkan rokok dan vape dari sayangkan nyawa mereka dan orang di sekeliling yang menghidu bau asap rokok dari pencemaran asapnya. Sampai masa mereka mendapat taufiq dan hidayah, berhenti merokok, mereka berhenti sendiri. Begitu juga menutup aurat. Taufiq dan hidayah Allah milik mutlak DIA sahaja. Bukan kita manusia. Kita sekadar beri ingatan sahaja. Seperti sebuah page kongsikan kiraan wang dapat saving jika hidup tanpa rokok, bagus cadangan. Contoh yang baik.


Dunhill Sekotak - RM 17.00

  1. Sehari - RM 17 ( boleh makan kfc satu set)
  2. Seminggu - RM 119 (boleh carum dgn Zurich takaful dgn perlindungan RM200k)
  3. Sebulan - RM 510 (boleh bayar installment perodua bezza1.0 9 tahun)
  4. Setahun - RM 6120 (boleh pergi umrah tiap2 tahun)
  5. 5 tahun - RM 30,600.00 (boleh pergi haji suami isteri)
  6. 10 tahun - RM 61,200.00 (boleh buat duit muka rumah bungalow harga RM600k)
  7. 20 tahun - RM 122,400.00 (letak dalam asb, unit trust cwa, goyang kaki dah takyah kerja. Financial freedom kalau duduk kat kampung). (Kredit Abang Anwar dari Page Mia Saripah).

Jangan cakap tiada siapa yang maklumkan. Tekadkan dan kuatkan semangat untuk berhenti merokok Lillahi Ta'ala demi keluarga tercinta.



FAKTA GILA ISIM BERKAITAN ISU SEMASA

Tanda-tanda dan ciri-ciri gila isim ni banyak. Antaranya,
  1. Kuat berimiginasi berhalusinasi dan  provokasi orang berkaitan isu semasa. 
  2. Mereka yang gila isim sakit jiwa tidak menyedari perbuatan provoke menakut-nakutkan orang biasanya berkaitan sesuatu isu semasa sebenarnya dirinya sedang bermasalah gila isim sakit jiwa.
  3. Gila isim sakit jiwa bukan disebabkan belajar ilmu agama. Ianya berpunca daripada terlalu taksubkan sesuatu perkara.
  4. Suka provoke orang ramai dengan halusinasi dan makluman merepek-repek tidak berfakta.
  5. Perbuatan  provoke isu semasa menakut-nakutkan orang biasanya disebabkan jiwa kosong. Mereka kesepian, keseorangan perlukan perhatian ramai. Jadi mereka sentiasa segera provoke orang lain bertujuan mendapatkan perhatian dari sesiapa sahaja.
  6. Jika yang bertanya soalan dalam bentuk diri si gila isim sakit jiwa itu merasakan dirinya terancam, mereka akan segera meroyan. seumpama orang sedang kesurupan (kerasukan).
  7. Biasanya makhluk gila isim sakit jiwa menulis tulisan ejaan tidak penuh serupa orang terencat akal. Contohnya aku direncatkan akal diringkaskan kepada 'ak'. Dia menjadi 'die'.  Habis musnah ejaan bahasa Melayu. 🤦😇
  8. Biasanya generasi gila isim sakit jiwa tidak beradab dan berakhlaq ni mereka yang lahir tahun 1980 an 1980 an ke atas. Ada juga generasi tua tetapi disebab taksubkan leluhur jin dianggap moyang sebenarnya jin kafir dan syaithon anak cucu cicit Azazil, mereka sentiasa berhalusinasi dan buat provoke isu semasa berkaitan negara dan kerajaan yang ada. Sebab itulah PDRM maklumkan mereka itu pemberontak negara. 
  9. Mereka ini amat malas membaca dan selalu berlagak bijak pandai, teorinya berpaksikan komik dan filem-filem kartun. Paling digemari mereka, 'The simpson'. Semua otak kartun.
  10. Makhluk gila isim sakit jiwa ini akan menuduh, buat fitnah dan beranggapan orang lain pula bermasalah terutamanya kesihatan. 
  11. Mereka paling gemar menggelarkan  seseorang itu bipolar, delusional person, bermasalah jiwa atau sakit mental. Hakikatnya,  merekalah makhluk paling tersakiti gila isim sakit jiwa.
  12. Sebab itulah saya anti scammer, kumpulan guru silat bomoh ajaran sesat (sihir, syirik, khurafat), anti munafiq play victim pemesong akidah seumur hayat mereka berbohong dan berhalusinasi merepek bukan-bukan tentang saya dan sesiapa sahaja yang menentang teori akhir zaman konspirashit mereka. 
  13. Mereka hanya berani menyalak dalam kumpulan dan laman sosial mereka tanpa pentaksub mereka dan orang biasa menyedarinya. Alhamdulillah sememangnya semuanya sudah saya block. 

PROVOKASI

Saya terbaca satu perkongsian di page adminnya menyatakan Doktor sedang marah berkaitan cecair nikotin. Ada satu soalan menarik dan ada banyak fakta gila isim sakit jiwa saya terjumpa dari perbualan soal-jawab yang ada. Antaranya,
 
Ini kes apa ya..sory tertinggal bas....". Seorang perempuan bertanya.

staff kesihatan ramai yg kontrak termasuk la doktor, penolong pegawai perubatan, juru x ray, makmal perubatan, farmasi, doktor gigi...yg jwtn tetap nurse, driver ambulance dan pembantu perawatan kesihatan. Cube tuan2 bygkn klo smua ni kecewa ngn kerajaan, smua letak jwtn pegi private sector? Habis ranap sistem kesihatan malaysia ni...tp menteri dan kerajaan masih lg bermimpi...gaji dan elaun yg sedia ada pon nk dipotong sana sni...wallahu a'lam."  Jawab seorang lelaki. Hodoh sungguh ejaan bahasa Melayunya Ya Allah...  Inikah generasi bangsa Melayu yang biodatanya kakitangan Kementerian Kesihatan Malaysia? 🤦😳

 Yang saya bold adalah ayat PROVOKASI. Saya baca ayatnya terus saya ketawa rasa hendak berguling-guling sebab saya biasa jumpa ayat seperti ini daripada gang  akhir zaman teori konspirasi. Orang lama teori konsporasi di facebook menggelarkan mereka 'gang akhir zaman teori konspirashit pelampau' PDRM menyebut mereka sebagai 'psikik scammer penunggang agama pemberontak negara.'


Kali ini di ruang komen perkongsian page itu pula saya baca. Saya pelik juga. Mana bukti? Betullah memang ada kepimpinan korupsi tetapi ayatnya tidak masuk akal langsung. Dah tu kenapa ramai sahaja di residensi saya ini nurse dan kakitangan di hospital dan klinik kerajaan masih kekal lagi dengan kerjaya mereka? Tiada pun sebarang rungutan. Dia tidak membaca berita sebenarnya ni. Tetapi buat telahan sendiri, berimiginasi berhalusinasi dan kuat provokasi.


Alhamdulillah. Kebetulan keluar di browser saya seperti di atas, lebih mudah saya buat perkongsian berkaitan. Seperti saya sudah maklumkan, isu nikotin ini sudah lama wujud. Saya pun tanya soalan,

bila mula BARU kesan racun tu? 😳 Tapikan gang ajaran sesat gerakan akhir zaman teori konspirashit pelampau pemberontak negara memang dah lama sembang karipuley bab racun dalam beksin. (Saya anti gang ajaran sesat tu). 😁" Tanya saya sambil sengih gelihatinya saya rasa. 

 

 komen mcm ni xmencerminkan kecerdikan bangsa malaysia...hrp ko bkn dilahirkan dbumi bertuah ni...EH DIA MEROYAN 😴😇

Ayat provokasinya "Cube tuan2 bygkn klo smua ni kecewa ngn kerajaan, smua letak jwtn pegi private sector? Habis ranap sistem kesihatan malaysia ni" menonjolkan siapa dirinya yang sebenarnya dan bagaimana 'tereducated' sangatlah dia. Saya semak facebooknya. Uish Staff Kementerian Kesihatan Malaysia. Iya kah orang KKM? Ayatnya penuh emosi tidak mencerminkan langsung dirinya pekerja KKM. 

Pernah tahun 2021, ada seorang budak gang akhir zaman teori konspirasi, begitulah sikapnya. Meroyan lebih kurang sama sahaja ayat provikasinya hamun tanpa sebab kepada saya. Harap bukanlah budak ini. Saya kalau hendak maki-hamun orang, bukan begitu cara saya. Lebih dahsyat saya sekolahkan adab pakej maki percuma. Itu baru intro TANYA SOALAN DAN BERI CONTOH, saya hendak buat contoh makhluk Gila isim sakit jiwa. Sudah teruk meroyan menggelabahnya. 

Bila belajar tinggi tiada adab dan akhlaq sekali memang generasi sebegini akan biadap buat selama-lamanya. Kasihankan? Memalukan Kementerian Kesihatan Malaysia jika betul mereka ni  kakitangan KKM. Nantilah saya kontak KKM tanya. Kalau rajin. Harap-harap tidaklah rajin. 🤭

 kamu menjawab komen tu mana faktanya? Menulis tanpa fakta baik tak payah tulis. Terasa ke dengan kisah benar ajaran sesat yang memang wujud tu? 🤭😪🤣 Betul ke tu kamu tu kerja bawah KKM bila ditanya jawabannya seperti budak sengal tak memberi maklumat yang tepat? Ayat kamu sebiji serupa gang akhir zaman menakut-nakutkan awam je saya baca. 🤭😪🤣 Kamu mulakan menjawab TANPA BUKTI FAKTA SOHEH bila saya tanya MEROYAN serupa budak mentah tak cukup akal. ADAB pun barai sebab tu bab akidah tu boleh jadi RAKAI. MACAI ni macam-macam perangai. 😪"
Senghaja saya memancing. Saya memang suka juga menyakat budak-budak jenis begini. Sedap dijadikan CONTOH dalam bahan penulisan. 🤭
puteri nurcahaya rasanya ko yg xde adab..out of topic, tulis pnjng2 bnyk mencarut. Dan menggelarkan org lain ajaran sesat atas alasan apa? Please wake up! Nk berbincang perlu tnya soalan mcm berilmu sikit, nmpk xbrpe cerdik tulis mcm tu...bkn org islam klo gitu gayanya.." uiii meroyannya dia. 🤣🤣🤣

 berbahasa ko ko tu mana adabnya? Yang kamu nak meroyan teruk dah kenapa? Fahamkan soalan elok-elok baru meroyan serupa orang kerasukan. 😪 Siap pertikai bangsa tu pahal? Bagi contoh terus meroyan. 

GELAR APA? Itu fakta. PDRM sendiri maklumkan mereka tu psikik scammer penunggang agama pemberontak negara. Kamu nak marah PDRM? Silakan.

AMBIL TAHU ISU SEMASA SAMA BERKAITAN RACUN NI yang sudah lama disebarkan. 

CELAH MANA SAYA MENCARUT? 😳 Itu perkataan biasa khas untuk gang sesat ajaran akhir zaman teori konspirasi pelampau bani flat earth asyik menakut-nakutkan ramai dengan cerita-cerita HOAX akhirnya bawa masuk ke group ruqyah syirikiyyah. Habis nak sebut apa? Iblis? Syaithon? 

Gang sana ke marah benar? Biasa isim je kuat meroyan ni bila ditanyakan soalan sedemikian. 🙄🤭 Kamu nak jadi apa menidakkan agama dalam perkara melibatkan nyawa? Suka ajaran sesat berleluasa? Ingat agama suku isu kesihatan suku tiada kaitan dengan Islam? Hidup kalau malas membaca macam kamu tu lah jadinya. ADAB BARAI AKIDAH RAKAI. UNLESS KAMU ITU GANG MEREKA MEMANGLAH KAMU MEROYAN. Nak saya tulis panjang lebar lagi? Boleh. Kalau tak nak, diam jangan meroyan jika tiada fakta hanya auta ditanya soalan minta buktikan terusan meroyan. Akal tu guna bijak sikit bukan terus meroyan. Faham?" Ha kan dah kena syarah? Ini kaklong kawasan, kau hendak berhujjah pula. Memang saya ketawakan panjanglah syarah saya. Hahaha.

Dia tidak jawab tetapi berterusan lagi meroyan. Makhluk gila isim sakit jiwa memang tidak suka tulisan panjang. Mereka  malas membaca. Sebab itu ejaan tulisan semua ringkas tulisan budak-budak wechat. iewww 🤢
puteri nurcahaya ni lg melalut ckp org psikik bagai,ajaran sesat siap ade shit2 lg...cara mcm tu ke ko bertnya dgn org? Yg jelas meroyan tu ko xtau ujong pangkal terus sumpah seranah..ada akaii?!

Hek elehlah. Soalan dan syarahan menerang dianggap sumpah seranah? Guru manalah ajar dia ini. Betullah gila isim teruk dia ini. Psikik dari PDRM sendiri. Akalnya sendiri letak di lantai. Alahai alahai. Nyata. Makhluk Allah ini memang malas membaca. Negatif sahaja pemikirannya. Teruk meroyannya. Setahu sayalah, orang Kementerian Kesihatan Malaysia biasa menjawab soalan dengan politely manner. Lihat contoh Doktor Malar bagaimana beliau dihina, tetap tenang sahaja menjawab setiap persoalan. Dan saya rasa tidak salah pun saya bertanya soalan beserta contoh saya betikan. Kerana memang wujud golongan itu sudah lama di alam maya. Seterusnya, saya biarkanlah sahaja dia merepek, meraban, meroyan sendirian. 

puteri nurcahaya ko ni ak tgk delusional person.. go check la sis sblom melarat duk tepi jalan.." Tapi dia padam. 🤣

Tulisannya ejaan pun serupa orang terencat akal. Ada hati menuduh saya berhalusinasi. GILA ISIM SAKIT JIWA DETECTED! Itulah antara ayat biasa gang gila isim sakit jiwa kuat provokasi. Bila sudah KANTOI TERUS MEROYAN buat cyberbully attack tanpa bukti.


Memaki, mencarut dan istilah tidak faham. Tetapi galak hendak buat provokasi. Memburuk-burukkan agensi kerajaan sendiri. Majoriti gila isim sakit jiwa begitulah sikapnya. Yang gila isim sakit jiwa itu mereka tetapi beranggapan orang lain pula delusional person minta check diri. Saya doakan semoga budak bermasalah mental gila isim sakit jiwa kuat provokasi ini, pergilah semak diri sendiri sebelum melarat di buang kerja akhirnya merempat duduk di tepi jalan. (Jika benarlah dia pekerja KKM). Aamiin Yaa Robbal 'aalamiin.

Hidup kita ini, biarlah berakal, berakhlaq, banyakkan membaca, tambahkan ilmu, menulislah dengan fakta. Bukan hidup menjadi MACAI menulis tanpa bukti dan fakta galak buat provokasi sahaja. Hendak orang beradab tetapi dirinya sendiri pun kurang adab. Phuiiilah, budak mentah. Rugi buang masa sekejap saya tanya soalan. 🤣🤦

Samalah dengan penjenayah tahun 2020 sehingga 2022. Sama tidak ada beza langsung. Modus operandi mereka semuanya sama. Sudah kantoi, tuduh, fitnah, meroyan ibarat orang yang kesurupan gila isim sakit jiwa. Kasihannya ibu bapa menghantar ke Universiti tetapi akhirnya menjadi ahli teori konspirasi. Sikap tidak hormat tidak beradab kepada orang lainnya. GILA ISIM SAKIT JIWA, saya maafkan.

Itulah antara pengalaman sayalah sepanjang tahun 2000 sehingga 2022 hadap oramg-orang gila isim sakit jiwa tidak sedar dirinya itu sakit tetapi tuduh orang lain yang sakit. Ingatkan tahun 2023 tidak bertemu lagi budak-budak mental gila isim sakit jiwa seperti ini. Rupa-rupanya, eh ada lagi. Semoga kita semua dapat ambil iktibar dari isu semasa berkaitan CECAIR VAPE BERNIKOTIN DAN CUBAAN PROVOKASI kepada awam ini. 


PUTERI NUR CAHAYA @ CIKGU IETA

  1. Nama pena, Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta
  2. Suri rumah sepenuh masa, Freelancer Lifestyle Blogger PENULIS berpengalaman Social Media Coach
  3. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS). Subjek teras, Khat dan Sirah. Meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan. 
  4. Mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) selama 10 tahun. Subjek teras Tauhid, Jawi, Bahasa Arab dan Tajwid. Penerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) 2015 dari Ketua Setiausaha Negara melalui Dato' Asyraf Wajdi Dusuki. Meletakkan jawatan akibat sakit kronik slipped disc L4 hingga L5.S
  5. Selepas itu  meneruskan personal, group coaching, seminar, kursus berkaitan blog dan bisnes melalui SocMed sehinggalah tahun 2021 meneruskan Personal Life Coaching. 1/3/2022, atas saranan suami, berehat dari berniaga dan semua aktiviti sambilan isi masa lapang untuk fokus hantar, ambil anak-anak bersekolah dan suami bekerja.
  6. Anti scammer, kumpulan guru silat bomoh ajaran sesat (sihir, syirik, khurafat), anti munafiq play victim pemesong akidah seumur hayat mereka berbohong dan berhalusinasi merepek bukan-bukan tentang penulis dalam kumpulan dan laman sosial tanpa pentaksub mereka menyedarinya. Alhamdulillah semuanya sudah saya block

MAKLUMAN
  1. Terima kasih semua yang masih whatsapp ingin membeli InstaGram. Saya sudah lama hentikan jualan Instagram. 55k instagram real genuine followers dan bukan fake account sesuai untuk ahli perniagaan dan individu untuk menaikkan branding telah saya jualkan. Group Coaching Instagram Advance Online juga sudah lama saya bubarkan.
  2. Kini ebook Rahsia carian Google, antara isi kandungannya,
    1. Cara berhemmah menaikkan followers.
    2. Branding power.
    3. Tingkatkan jualan di Instagram semulajadi tanpa aplikasi dan ads. Hanya Zero Cost Online Marketing.
    4. Asas Blog.
  3. Semuanya saya kongsikan di dalam Ebook Instagram Advance Online : Rahsia Carian Google. JUGA BUKAN UNTUK DIJUAL.
  4. Sementara itu boleh ke channel telegram perkongsian tips, pengalaman blogging dan Social Media. Aqidah tetap keutamaan saya. Silakan. 

Harap maklum. Terima kasih. 😊





No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN  [ Sambungan dari SINI ] Bukan boleh bawa ke mati pun keturunan yang ada. Jadi usah banggal...