BUKAN TIDAK MAHU MENYOKONG....

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللّهِ وَبَرَكَاتُه




Sejujurnya, saya sudah letih join Giveaway (GA) atau segmen yg terlalu banyak kena klik sana sini dan follow sana sini. Pengalaman saya banyak dah dalam bab GA atau segmen yang sedemikian.. Bukan apa... banyak masalah dari segi masa terbuang menunggu lebih-lebih lagi blog yang lambat loading (walaupun blog ieta pun kadangkala bermasalah yang sama, masih cuba memperbaikinya dengan membuang perkara-perkara yang  tidak bersesuaian diletakkan ke dalam blog). Itu tidak termasuk menahan telinga mendengar bunyi-bunyi sound effect dari blog yang perlu diklik-klik tu lagi.

Bagi saya, GA atau segmen sedemikian ibarat meramaikan follower blog mereka sahaja secara paksaan dan bila kita follow mereka, belum tentu mereka follow kita pun.... Bukankah menjadi pengikut sesebuah blog itu hak peribadi, tanpa perlu paksaan dan tiada perasaan terpaksa? Dahulu ya, saya juga pernah mengejar follower. Kini, saya lebih kepada perbaiki mutu penulisan saya untuk santapan pembaca blog ieta. Kenapa? Kerana saya ingin berjaya seperti blogger-blogger hebat dimata dunia. Walau santai blognya, mereka telah berjaya.

Rasa letih sangat dah dengan GA atau segmen sedemikian. Yang muda remaja, tidak punya TANGGUNGJAWAB yang banyak mungkin sesuai menyertai GA atau segmen sedemikian. Bagi saya, daripada join GA atau segmen sedemikian, adalah lebih baik saya perbaiki mutu dan persembahan entri yang akan saya paparkan ke dalam blog saya, lebih berbaloi... Rezqi pun masyuk... Kan?

Mohon maaf andai GA atau segmen yang ditag kepada saya, saya tidak berminat untuk menyertainya. 

Bukan tidak mahu menyokong usaha blogger-blogger itu. Tapi sebab-sebab di atas menjadi punca utama saya tidak menyertai mana-mana segmen atau GA lagi. Biarlah follower saya datang dengan keikhlasan hati mereka dan keikhlasan hati juga membuatkan ramai silent reader terhadap blog ieta.

Namun, SEGMEN TAMBAH FOLLOWER DENGAN PANTAS TANPA BLOGWALKING sebegini bagus, menjimatkan masa. Bila kelapangan, boleh lah blogwalking ke blog peserta yang lain. Tahniah kepada blogger Nurul Syahirah yang anjurkan segmen begini.

Apa pendapat anda?

7 comments:

  1. Ninaa kalau join GA, depends dekat GA tu, banyak ke tak kena follow, kadang2 ninaa tak larat juga nak follow banyak2 ni, adoii

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah pasal...pengalaman join GA/segmen yg terlalu banyak kena follow meletihkan. Sampai rs malas dh nak join GA/segmen kekadang tu.

      Delete
  2. samalah kita. den pun memilih juga kalau nak join2 aktiviti2 seperti itu.

    ReplyDelete
  3. aah sama la kak, saya pilih2 jugak.. mn yg mudah cepat dan simple sy join :)

    ReplyDelete
  4. sy kalau ikutkan ada byk benda nak ulas pasal segmen2 ni...tapi takut rakan2 blogger terasa...siapa2 pun yg buat segmen atau GA biarlah bersifat menang-menang....tapi biasanya kalau sy join GA atau segmen tu sekadar nak support je lah...tu pon kalau sempat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy join bergantung pd kemudahan owner GA/segmen berikan sebabtu segmen saya mudah dan sgt2 simple tak perlu klik2 sgt cuma sy baru je jumpa kaedah guna kod. Lps ni kalau nk wat segmen / GA sy guna kaedah tu. Lebih mudah ^_^

      Delete

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN  [ Sambungan dari SINI ] Bukan boleh bawa ke mati pun keturunan yang ada. Jadi usah banggal...