AKTIVITI SEMALAM 16/12/2011

Pagi xdapat bangun sbb bahu,leher n dada sebelah kiriku sakit yg amat dek kesan eksiden haritu....bila masa en. usben p kerja xtaula...Nur Fatihah (3thn)  n Siti Nazihah (1thn 4bln) en. usben udah hantar ke rumah pengasuh...Sedar2 udah pukul 9, kelam kabut aku bangun mandi n solat subuh (subuh gajah aku semalam...)huhuhuhu.... Gedebak gedebik, aku makan n terus bersiap pergi ke klinik Iman dekat ngan umah aku. Terpaksalah bawa Nur Adilah (7) n Mohammed Akmal (4thn) ke sana ke mari bersama.... Kat spital, doktor ketawa tengok aku. Kelakar katanya. Lantak kaulah doktor....apa yg penting, aku dpt ubat n MC sbb aku sakit bangat dah ni....dari malam smlm lg. Sbnrnya dari hari eksiden haritu lagi....dh urut pun still sakit lagi wo.....Doktor bagi MC sbb sepatutnya aku kena p perjumpaan dengan PM di PWTC. Doktor bagi ubat sakit urat, ubat sakit otot n krim minyak panas utk sapu kat tpt2 yg sakit. Dah tu, aku balik umah kejap, makan ubat. Alhamdulillah....berkurangan...sakit aku... Makanya, dapatlah aku ke Giant membeli beg skola Nur Adilah n brg2 rumah yg terlarat aku bawa....walau sengal2nya masih terasa lagi....

Aku pun pergi servey dulu...beg skolah Adilah tu...lastly, beli kat Kassis...xbeli kat Giant sbb tgk mcm xthn lm je....cuma beli brg2 rumah je kat Giant. O ya, sempatla aku wat spek mata aku yg dh xbrp power tu...Next week sales girlnya sowh amik. Than, aku balik by cab je...dgn keadaan xbrp sihat ni, xsesuai rsnya nek bas....kena la RM6.00...mahalnyer.....tp xpe,mudahkan aku n anak2 aku. Smpi kat umah, Adilah bw yg ringan,Akmal bw tisu je. Hehehe...jadilah kan....assistant aku 2 org ni....dorg ni, rajin sbnrnya menolong ibunya...Alhamdulillah...

O ya, lupa lak, tadi nak ke KASSIS seberang Giant Tmn Permata tu, aku bertembung dgn kwn sekerja aku kat SRIP dulu. Kak Hanes namanya. Sempatla bertukar no. fhone...pehtu, jeng3....kat Giant tgh menyervey bag skola Adilah, aku bertembung plaks dgn best friend aku....Rabaah Saidun...dia ngan Zakiyyah(betul ke ejaan tu?hehe...x ingat2 ejaan nama ank dia ni, Sorry taw Pn. Rabaah...) Dia seperti biasa,mmg maintain....chomey n brtmbh ayu ngan tudungnya skrg ni...A...yu gitu....Xberborak pjg pown...coz nk cepat..

Sampai umah, 2 org anak merangkap assistant aku, terus g mandi. Than aku mandi n kelam kabut solat Asar coz udah dekat ptg. Than terus aku masak air, basuh pinggan mangkuk yg xsmpat basuh pg td. Panaskan apa yg patut...buat air teh...rebus jagung. Tau2 en. usben udah balik ngan anak2 yg 2 org lagi.... Solat maghrib jap. Than, sambung wat sup bayam, goreng tauhu n tempe n cili api kicap,hidang utk Adilah n Akmal mkn, b4 tu,anak2 sume mkn jagung rebus n limau mandarin yg kecil2 tu(beli kat giant semalam). Tau2 dh pkl 9....hidang utk en. usben,tp en. usben xmo makan sbb dh kenyang katanya....kenyang makan mknn dia beli kat pasar Jelatek kowt....huhu....sedih gakla kan...tp xpe ar....dah dia kenyang,xkan aku nak paksa gak dia makan kan....So,aku makan je la hidangan e2....Pehtu, aku sambung lagi basuh saki baki perkakasan yg aku guna utk masak td. Siti Nazihah meragam,pedih mata. Tu la, tgn pegang limau,p genyeh mata.... Aku pown menidurkannya.... Than dkt2 pukul 12, aku pun, bukalah buku....study.... bila agak2 letih sikit,aku pun bukalah FB, pehtu update blog aku.... hehehe....sampai skrg ni aku on9...tp xdek tgk sgt pown FB tu....boring je rsnya....baik aku study n sambil2 tu buka n belek blog aku....Chewwah...konon....jap2 g, jenguk lah FB plak...xde wat pekebende pown....just menjelajah kat fb insan2 tertentu jer....Nak buka portal UTM pun,malas coz smlm dh buka. Lagipun Kak Kay Khai Hidayati dah bgtau tangmana kuliah harini...

Sekianlah dahulu laporan saya untuk blog saya dan tatapan follower saya....Ngeh3....(xdek idea terpikio utk menaip sbnrnya....kikiki...)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN  [ Sambungan dari SINI ] Bukan boleh bawa ke mati pun keturunan yang ada. Jadi usah banggal...