APA AKU BUAT MINGGU NI EK?

ISNIN (19/12/2011) 
Sebelum keluar, bagi makan dulu...Mohammed Akmal ngan puteri sulungku, Nur Adilah than hantar Akmal ke rumah pengasuh. Dengan bas ke Taman Melawati utk print, binding buku Sains Fizikal dalam Kehidupan. Terus buat cop nama aku, utk aku gunakan mencecopnya kelak di atas report card pelajar2 aku.... Kemudian, ke bank amik gaji....biasa la kan....hidup memerlukan duit.... Seterusnya. bawa Nur Adilah ronda-ronda sekitar Giant Taman Permata tujuan, membeli kasut sekolahnya. Bila dah sampai Giant...x jumpa kasut yg berkenan di hati...lantas, aku pun buat la cermin mata aku....O ya, jumpa kasut Nur Adilah di kedai Bata. Dah penat kan, so, gi Pizza, beli n pergi sekolah ambil buku-buku untuk bahan rujukan assignment Aqidah Islamiah. Borak-borak n makan2 ngan member ofis sekejap, balik.... O ya, sebelum tu, ada kawan datang ambil borang tender kantin....Sampai rumah, biasala kan.... terus lah ke dapur....


SELASA (20/12/2011) 
Macam semalam gak, lepas hantar Akmal ke rumah pengasuh maka aku pun memulakan langkahku dengan lafaz بسم الله توكلت على الله aku pergi Balai Polis Jalan Bandar, dengan Nur Adilah untuk membayar kompaun RM300.OO direct di kaunter. Senang, terus dapat resit masa tu juga. Malas nak jumpa sarjan yang bagi surat kompaun tu. Biasala...polis... Kemudian, bawa Nur Adilah jalan-jalan di Central Market. Saje je....dah lama x ke sana. Kemudian terus ke Jusco AU2, cari kasut sukan Adilah (semalam xde di Giant & sekitarnya) jumpalah....terus ke pasarayanya membeli belah keperluan rumah. Sampai rumah dah maghrib....En. Usben pun dah balik....siap2 apa yang patut...seperti biasa la kan...membereskan kerja2 rumah pula...


RABU (21/12/2011)
Migrain n sakit dada kiri (maybe kesan eksiden haritu) so, berehat aje la di rumah....petang sikit baru ok, sambung lagi, wat kerja-kerja rumah macam biasa la kan....

KHAMIS (22/12/2011)
Sakit bahu kiri pulak... x kemana gak la kan...breakfast utk Akmal n Adilah siapkan gak la kan...(2 orang anak lagi, suami dh hanta ke rumah pengasuh, macam biasa) tengahari sikit dah ok, lipat kain baju n basuh pinggan mangkuk sementara menanti suami pulang. Malam, anak-anak dah tidur, siapkan assignment Aqidah Islamiah. Alhamdulillah....siap juga akhirnya....


JUMAAT (23/12/2011)
Dada kiri still sakit lagi, so mmg xkemana gak la kan....wat breakfast mcm biasa than makan ubat, berehat. Pukul 3 bangun sambung melipat kain baju, membasuh pinggan mangkuk n memasak nasi serta merebus brokoli n kacang buncis. Seperti biasa, jam 5 lebih, siapkan air teh panas... b4 tu, goreng keropok... Than g amik 2 orang anak (Nur Fatihah n Siti Nazihah) kat rumah pengasuh. Letak dulu dorg kat umah....Kakaknya ada... Oleh kerana Akmal nak tiket talifon...(hehehe...prepaid tu la..., kebetulan prepaid udah habis. Dah aku gores, dia ambil lah wat main...) maka aku pun mmbawanya ke kedai....langsungla membeli telur n roti yg dah habis di rumah.... Malam, tidurkan anak aku tertidur sama, pukul 10 terjaga, sampaila sekarang,x tidur2 lagi....hajat di hati nak menyiapkan power point Assignment subjek Al-Quran Wa Hifzuh. Xtaula boleh siap pukul berapa...


SABTU (24/11/2011)
Sekarang dah 3:58 pagi So, Nanti aku sambung yea ceritanya....sbb aku nak sambung wat Assignment da...

Wassalam...(mood mata dah sakit n kepala dah bengal utk tidur...)
 
SAMBUNGANNYA.....
Sabtu (24/12/2012)
Hari ni ada org dtg pinjam duit. Oleh kerana kesian, maka aku pun bagi je la dia pinjam...sampai pukul 8 malam dok termenung sana, termenung sini kat rumah aku. Dlm hati aku "bila la dia ni nak balik, aku nk mengemas pinggan mangkuk pun payah, nak solat pun xboleh dia dok ada lagi" Nak halau xsampai hati...Hari2 mesej ganggu aku nk pinjam duit, sampai aku tensen. Ni kali ke 2 dia pinjam duit aku. Halal je la...kalo dh xdek rzqi aku...
 


No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN  [ Sambungan dari SINI ] Bukan boleh bawa ke mati pun keturunan yang ada. Jadi usah banggal...