BERMULANYA SESI PEMBELAJARAN SEMESTER 2

Sedar x sedar, sudah masuk sem ke 2 dah aku study di UTM ni.... 3/12/11, bermulalah kuliah sem 2,1st day. Out of UTM...by public transportation. Hu... balik dari kuliah, rasa sesangatlah penatnye....mana xnye, 1st day di Kolej ke 2 UTM tu, melilau cari bilik kuliah....dgn tangan beranduh, wala....mmg penat giler.... Smlm brmula kuliah sem ke 2,Sains Fizikal dlm kehidupan. Agak mengantuk giler gak subjek ni walau menarik. Ye la... kuliah sepatutnya bermula dari 2.00 petang tetapi lewat, jam 3 lebih baru mula coz Lecturer trpksa menghadai jalanraya yg jamm...d sbbkn perhimpunan Agong Umno kat PWTC. Makan alakadar je kat cafe sini coz sgt penat + sakit bahu,dada n leher kesan dari eksiden 26/11/11 aritu. Selesai kuliah, after maghrib.... Amat2...la penatnyer.... balik, kawan tolong hantar kat umah. Thanks to Puan Dalina yg baik ati ngantor sy smpi umah. Td,subjek Al-Quran Wa Hifzuh,Ulumul Quran. Best subjek ni, banyak input baru yg aq dapat. Tp, xleh le syer kat blog aku ni....kalo korang nk tau, korang kena meh masuk joint blajor skali...he2... Lepas abis kelas, aq wat discussion sekejap ngan kawan aku, than p Carre4 cari Tafsir Pimpinan Ar-Rahman sebagai langkah permulaan aku nk menghafaz 10 surah lazim yang lecturer arahkan. Rezqi aku mmg murah,coz ni ja sebuah yg tinggal. Dptlh diskaun. Alhamdulillah... Pesan lecturer, niat belajar ni jangan utk pass peksa je, niatkan utk mengajar....Rerasanye, boleh ke aku menghafaz? Insyaallah....Aku yakin dgn kebolehan aku. Kat kedai buku tu aku beli gak buku Panduan Tajwid & TarannumBuku ni mmg menarik,coz dh lm aku cari. Aku mmg lemah dlm bab Hukum mad. Dgn adanya buku ni, aku harap aku dpt mengajar murid2 aku dgn lebih baik dlm subjek Al-Quran tahun hadapan. Belajar mmg menyeronokkan&menggembirakan walaupun dlm kesakitan. Trlalu bnyk ilmu yg ku dambakan. Moga segalanya dlm keberkatan...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN  [ Sambungan dari SINI ] Bukan boleh bawa ke mati pun keturunan yang ada. Ada pelbagai masa...