PEMERGIAN MENYEDIHKAN

Hari ini genap 10 hari pemergian emakku tercinta ke rahmatullah... Sememangnya pemergian emakku amat mendukacitakanku. Saban hari aku menangis sebenarnya bila teringatkan emak. Tapi... kehidupan & pekerjaan serta tanggungjawab terhadap anak2, suami  & kerjaku perlu kuteruskan. 
Hari2 ku teringatkan emak diwaktu terjaga dari tidur lena & ku menangis sendirian. Ku merindui emak & sesekali ku merindui juga arwah adikku Ibrahim dan arwah adikku Muhammad Sidek yang tidak sempat ku tatap wajahnya setelah 15 hari dia lahir kedunia walau namanya aku yang beri.
Ingat lagi, saat akhir sebelum pemergian arwah adikku yang ke 3, Ibrahim kerapkali pukul 3 pagi beliau menalifonku semata2 ingin berbual denganku. Tapi... aku yg sedang diulit lena jarang mahu berbual dengannya dengan panjang lebar. Sedih sangat2...
Emak, hanya sempat ku berbakti sedikit sangat sebelum beliau koma pada hari Rabu 12/6/2012. Hari Selasa, hari terakhir aku berbakti padanya, aku hanya sempat lap2kan muka & tangan emak yang demam dan tak larat. Aku hanya sempat menyuapkan buah2an dan memberi emak minum air milo yang emak suka. Itulah hari terakhir aku berbakti untuk arwah emakku... Memang sangat2 menyedihkan...
Aku memang tidak menyangka sama sekali pada hari Rabu, hari yang aku tidak dapat datang menjaga emakku walaupun sekejap dek muntah yang teruk kerana alahan, merupakan hari terakhir emak membuka matanya...
Segalanya hanya tinggal kenangan... Al-Fatihah untuk arwah emakku & ke 2 dua adikku. Aku rindukan mereka...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN  [ Sambungan dari SINI ] Bukan boleh bawa ke mati pun keturunan yang ada. Jadi usah banggal...