BLOG, WORDPRESS DAN WEBSITE


As salam.

Pagi tadi, saya blogwalking ke blog blogger mrsyam yang tinggalkan jejak di chatbox blog ieta. Masa nak tinggalkan komen, disebabkan blognya under wordpress, maka saya perlu login ke wordpress untuk meninggalkan komen. Saya pun loginlah sebab ada pernyataan yang saya ni dah ada akaun dengan wordpress. Dalam hati "bila masa la pula aku ni ada akaun wordpress?" login je la.... berkali juga login sebab tak ingat password. Tengok-tengok, eh eh... iya la... memang ada... La... ada dah rupanya... tu la, main klik-klik punya kisah lah ni, dah register tinggal... tak ingat dah ada rupanya blog yang under wordpress.

Baru je bercadang-cadang nak tukar template Blog ieta ni kepada template Thesis yang smart dan kemas macam yang ramai blogger hebat dah gunakan.

Masalahnya kan, TAK TAHU la nak guna wordpress... huhu... macam pelik dan janggal je walau nampak mudah dan cantik lagi kemas blog under wordpress tu. Tu yang serabut semacam je blog tu. Nak buat entri pun tak pandai.... Dah tu, nak postkan entri tentang apa dalam wordpress tu pun tak tahu lagi. Macam risau pun ada kalau banyak sangat blog, nanti tak terjengah dan tak ter update pula entrinya. Sayang la pula dengan Blog ieta under blogspot.com ni... sebab di sini segalanya bermula dunia blogging saya.

Kemudian teringat pula, saya sudah menyiapkan laman web yang untuk assignment saya bagi semester yang ke 5 ni. Web site itu dalam bahasa arab. Yang tu pun perlu diperbaiki lagi mutu dan kualitinya. Maklumlah, baru beberapa hari sahaja belajar buat website sebab cuti bersalin agak lama haritu. Terfikir juga, website itu pun nak perlu di update selalu dengan info yang terkini. Sekurang-kurangnya ada ilmu di dalamnya untuk tatapan ramai. Takkan nak dibiarkan terkubur begitu sahaja dah penat-penat selama 4 hari 3 malam membinanya. Kan..? 

Apa pendapat anda?

Pssss... saya dah godek-godek tapi tak menjadi la... boleh beritahu saya bagaimana nak menghilangkan nuffnang conversation yang sepatutnya ruangan komen tu?

10 comments:

  1. saya dulu guna blogspot now guna wordpress.. dua2 ada kelebihan masing2.. actually blogspot and wordpress dua2 masih guna utk tugas berbeza.. tp best la worspress ni jika guna domain sendiri.. jgn gune free xbest limited kata org

    ReplyDelete
    Replies
    1. o macamtu... Insha Allah saya akan guna wordpress yg berbayar 1 hari nanti. Buat masa ni KIV dulu wordpress tu. Terima kasih atas cadangan

      Delete
  2. Assalammualaikum.

    Saya tak tahu secara jelas perbezaan antara wordpress dengan blog.

    Cuma, saya perasan, template2 yg wordpress sediakan, lebih menarik..mnarik dri segi elegant dan simplenya tu.. mcm sblm ni, template yg sy guna, wordpress punya, kena godek2 skit code html nya, nak disesuaikn dgn blogspot,huhuh

    Tntg Nuffng Conversation tu..sya pun tak brapa sure kak pasal tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nuff Conversation tu dah settle dah, just buang HTML yang ada bawah ruangan entri je. Terima kasih Cik +Tinta Lana kerana sudi berkunjung ke blog ieta yg seadonya je ni ^_^

      Delete
  3. Hello would you mind letting me know which webhost you're using?

    I've loaded your blog in 3 completely different internet browsers and I
    must say this blog loads a lot quicker then most. Can you
    recommend a good hosting provider at a honest price?
    Kudos, I appreciate it!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm just using saleiz domain paid for 5 month. But this template my friend install it. So nice for me. Love this template. Maybe I need to change. But not yet.

      Now I must do my job first. Thank you and sorry late reply. Your message gone to spam message .Have a nice day. Stay tune with my page. :)

      Delete
  4. Hello, I think your site might be having browser compatibility issues.
    When I look at your website in Safari, it looks fine but
    when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
    I just wanted to give you a quick heads up!
    Other then that, excellent blog!

    ReplyDelete
  5. Appreciating the commitment you put into your
    website and detailed information you provide. It's nice to
    come across a blog every once in a while that isn't the same unwanted rehashed information. Great read!

    I've saved your site and I'm including your RSS
    feeds to my Google account.

    ReplyDelete
  6. I love your blog.. very nice colors & theme.
    Did you create this website yourself or did you hire someone to do it
    for you? Plz respond as I'm looking to design my
    own blog and would like to know where u got this from. kudos

    ReplyDelete
  7. It's appropriate time to make a few plans for the long run and it's time to be happy.

    I have read this put up and if I may just I desire to counsel you few attention-grabbing things or tips.

    Maybe you could write next articles relating to this article.
    I desire to learn even more issues approximately it!

    ReplyDelete

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN  [ Sambungan dari SINI ] Bukan boleh bawa ke mati pun keturunan yang ada. Jadi usah banggal...