Motivasi Diri Buat apa yang kita suka

Motivasi Diri, Buka Minda, Kisah Cikgu ieta, Blog ieta, Motivasi, Ayat, Ayat Motivasi, Konsisten, Keizinan suami adalah kunci utama, kerja saya sebagai guru, izin suami, belajar ilmu blogging, suka, Buat apa yang kita suka, Motivasi diri buat apa yang kita suka, Kisah Cikgu, Kisah cikgu ieta, Guru, Blog ieta, kelab blogger Ben Ashaari, Santai Blogger, program

Motivasi Diri Buat apa yang kita suka. Usah buat apa yang kita tidak suka. Walaupun bukan semua orang suka dengan apa yang kita suka. Jadi, buatlah sekadar yang kita mampu sahaja ^___^

Saya cuba untuk konsisten‬ dahulu dalam berblogging seperti saranan sifu Melastik Bintang 

Kadangkala saya rasa terlalu banyak yang ingin saya kongsikan. Cuma banyak perkara tidak dapat diceritakan kepada umum dan ini telah membatasi keinginan itu.

Idea mencurah-curah. Semuanya duduk dalam deraf tidak teredit sebaiknya untuk tatapan umum.

Begitu juga keinginan belajar ilmu blogging. Amat membuak-buak. Tanggungjawab terhadap keluarga wajib saya utamakan. Mana mungkin saya tinggalkan anak-anak saya seramai lima orang kepada suami hingga larut malam hanya untuk menuntut ilmu dan kepuasan saya dalam berblogging. Mana mungkin saya sertai mana-mana program yang di luar urusan kerja saya sebagai guru walaupun di waktu cuti sekolah tanpa izin suami.


Mentelah pula, anak yang ke lima masih kecil. Baru berusia dua tahun dan tidur malam pasti dengan saya. Sudah tentu suami tidak izinkan... Keizinan suami adalah kunci utama saya hingga berada ditahap ini.

"Manfaatkan blog yang ada. Macam2 boleh buat duit dengan blog ni... Percayalah saya hanya bermula dengan blogshop main2 yg percuma sahaja diselit2 affiliate sebagai penyeri. Tetapi kini, mcm mimpi! Blogshop itu telah menjadi syarikat. Even kecil tapi cukup menyeronokkan. Yakin pada kebolehan dlm berblogging. Cari dan galilah ilmu. Dari blog, macam2 telah diperolehi. Banyak... Carilah..." Ieta Mat Sa'ad
Motivasi Diri, Buka Minda, Kisah Cikgu ieta, Blog ieta, Motivasi, Ayat, Ayat Motivasi, Konsisten, Keizinan suami adalah kunci utama, kerja saya sebagai guru, izin suami, belajar ilmu blogging, suka, Buat apa yang kita suka, Motivasi diri buat apa yang kita suka, Kisah Cikgu, Kisah cikgu ieta, Guru, Blog ieta, kelab blogger Ben Ashaari, Santai Blogger, program
Timbunan kain baju di hari ke dua berpindah

Jadi... Saya Motivasi Diri Buat apa yang kita suka tetapi, buatlah sekadar yang termampu. Biar saya tidak hebat di dunia ini. Namun membantah suami pasti buruk natijahnya. Saya buat apa yang saya minat tetapi atas kemampuan dan izin suami saya. Motivasi Diri Buat apa yang kita suka. Anda bagaimana ya?


   

23 comments:

  1. Replies
    1. saya suka blogwalking..

      Delete
    2. saya pun tp skrg ni tgh bz urusan pindah kms rumah lipat kain baju yg menimbun... xdpt nk bw lg dgn simkad tune talk yg ada ni... unifi lmbt lg nk sambung balik.. nnt sy bw lps settle semua. huhu..

      Delete
  2. tapi kena dengar juga pendapat orang xsemua yang kita suka betui :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi3... tak semua yg kita suka org turut suka. Yg mn kita suka, kita buat. Tak suka jgn buat. Tp kalo ramai yg nyampah dgn apa yg kita buat, tgk salah tak pd syarak. Kalo salah... baik jgn buat. Blogging mmg best Feroz even ada yg tak suka dgn apa yg dibloggingkan ^__^

      Delete
  3. ya yang penting benda itu kita suka

    ReplyDelete
  4. Setuju... Buat apa yang kita suka hasilnya pasti sempurna...dari paksa diri buat apa yg kita tak suka...x menjadi..hasilnya hancus..

    ReplyDelete
  5. yang kita buat itu yang kita suka, bila suka minat pun ada :)

    ReplyDelete
  6. saya kagumi seorang isteri yang amat menghormati suami..

    ReplyDelete
  7. Yang penting niat kita kerana Allah SWT.

    ReplyDelete
  8. quotes yang sangat menarik :)

    ReplyDelete
  9. Yang paling penting komitmen and dedikasi. Kalo angat2 taik ayam, x jadi apa.

    ReplyDelete
  10. betul tu... buat apa yg kita suka asalkan betul caranya... :)

    ReplyDelete
  11. itu yang paling penting dalam melakukan apa pun sebenarnya...Buat apa yang kita suka bukan buat kerana terpaksa.

    ReplyDelete
  12. saya punye insha allah 2015 dah janji nak konsisten blogging ni :)

    ReplyDelete
  13. Bila kita suka, semua benda akan jadi mudah :)

    ReplyDelete
  14. betul tue kak. fyna pun buat apa yang fyna suka. xde nak memeningkan kepala. hehehe..

    ReplyDelete
  15. Setuju...semua perkara harus seimbang dlm hidup

    ReplyDelete
  16. bila kita buat apa yg kita suka, walau penat pun tetap tak terasa cthnya macam berblog..

    ReplyDelete
  17. Buatlah blog mendatangkan pahala dan kebaikan untuk diri kita Amin

    ReplyDelete
  18. Banyak benda menarik yang boleh diteroka dalam dunia blogging..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN  [ Sambungan dari SINI ] Bukan boleh bawa ke mati pun keturunan yang ada. Jadi usah banggal...