Mencari mood yang hilang

Mencari mood yang hilang, Unifi‬, LUAHAN RASA, mood, urusan rumahtangga dan kerja-kerja Praktikum, dobi‬, sebagai menghargai regular customer saya ini, promosi awal tahun beli 10 percuma 1, TuneTalk Tone Excel‬ telah menelan RM10, Sistem TuneTalk Tone Excel memang teruk, TuneTalk Tone Excel bukanlah Telco terbaik, bengang dengan TuneTalk Tone Excel, Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir, sukarelawan, misi mengemas Rumah‬, ‪Praktikum saya‬, ‪‎ROS‬, Laporan Jurnal, sekolah, blogging, Kelab bloggerBen Ashaari, Santai Blogger, Kisah Cikgu, Kisah Cikgu ieta, Denaihati Network, Pengalaman pahit menggunakan Tunetalk Tone Excel


Mencari mood yang hilang

As salam dan sihat hendaknya semua. Kisah ini ditaip oleh jari jemari saya melalui keyboard Samsung Note 2 bermula jam 5.56 petang 6/1/2014 diselang-seli urusan rumahtangga dan kerja-kerja Praktikum saya. Jam 1.05 pagi baru siap menaip. Fuhhh... 
Mencari mood yang hilang, Unifi‬, LUAHAN RASA, mood, urusan rumahtangga dan kerja-kerja Praktikum, dobi‬, sebagai menghargai regular customer saya ini, promosi awal tahun beli 10 percuma 1, TuneTalk Tone Excel‬ telah menelan RM10, Sistem TuneTalk Tone Excel memang teruk, TuneTalk Tone Excel bukanlah Telco terbaik, bengang dengan TuneTalk Tone Excel, Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir, sukarelawan, misi mengemas Rumah‬, ‪Praktikum saya‬, ‪‎ROS‬, Laporan Jurnal, sekolah, blogging, Kelab bloggerBen Ashaari, Santai Blogger, Kisah Cikgu, Kisah Cikgu ieta, Denaihati Network
Yang ini sudah siap lipat dan susun.
UNIFI

Sejak saya berpindah, Unifi‬ belum dipasang semula ke rumah ini. Line Tunetalk Tone Excel pun kadang ok kadangnya K.O. Kalo whatsapp tu, tekan ikon whatsapp barulah semua perbualan di whatsapp akan dipaparkan.

MISI MENGHANTAR PAKAIAN KE DOBI 

Untuk hari ini, misi menghantar pakaian ke ‪‎dobi‬ punah disebabkan kedai dobi pula tutup. Jadinya, saya hanya memilih pakaian di dalam bakul untuk saya cuci menggunakan mesin basuh dan pilih pakaian lusuh dan koyak untuk dibuang. Adalah tiga bakul juga... Alhamdulillah suami turut membantu walaupun beliau kurang sihat. Kemudia ke rumah lama mengangkut sedikit demi sedikit barang-barang di sana ke dalam kereta bawa ke rumah tumpang ini.

HAL EHWAL BISNES

Oh ya, pagi ini sebelum menghantar suami ke klinik, rakan saya telah membeli 6 balang besar Chocoletto dan 5 paket Tepung Chezzy Cheese i-mukmin. Jadi saya beri percuma sepaket Tepung Magik Serbaguna sebagai menghargai regular customer saya ini. Kebetulan Dunia Niaga ieta Enterprise memang sedang melakukan promosi awal tahun beli 10 percuma 1. Cuma belum sempat saya war-warkan lagi. Alhamdulillah... Rezki hari ini ^__^


PENGALAMAN PAHIT MENGGUNAKAN TUNETALK TONE EXCEL.

‪Minggu lalu, gara-gara mahu bertukar daripada plan 5MB kepada plan 3 Giga byte (GB) sistem TuneTalk Tone Excel‬ telah menelan RM100  (agaknya RM1 itu, untuk aktifkan sistem...) daripada baki RM74.15 DAN RM50 Top up yang saya telah isi. Sebelum top up saya semak baki RM54.15. Malang, terlepas pandang untuk screen shoot. Saya beli top up dari Maybank on line. Sistem TuneTalk Tone Excel memang teruk jika telan duit ahli sebegini. Dahulu sekadar mendengar orang bercerita dan membaca cerita orang sahaja. Sekarang sudah terkena ke atas saya sendiri. TuneTalk Tone Excel bukanlah Telco terbaik. disebabkan telan wang ahli melalui kredit Top up sebelum penggunaan. Sebelum mengaktifkan 3GB, saya guna 5MB. 1 hari beberapa kali mesej di bawah akan saya terima. Setiap kali saya taip 50MB ADD dan hantar kepada nombor diarahkan maka sistem ini akan memotong wang pengaktifan semula. 
"RM0.00 Ur current usage is 90%. Usage above 50MB is charged @RM0.10/MB. To enjoy another 50MB send 50MB ADD to 2222. TQ." Tunetalk 
Talian Tele center Tunetalk memang sentiasa sibuk. Susah nak dapat penjawabnya. Upline? Upline saya pun sudah bengang dengan TuneTalk Tone Excel ni dan telah lama menghapuskan semua ingatannya terhadap sistem yang mengarut ini. Lebih baik saya guna prepaid Celcom seperti biasa daripada guna Telco Multi Level Marketing seperti Tunetalk Tone Excel ni sebulan tetap sama jumlah penggunaan Tiada pun penjimatan seperti yang diwar-warkan... Bayangkan, 550MB selama 9 hari = RM45.09. Anda darablah sendiri...

Ini hanyalah sebahagian sahaja kisah tentang Telco MLM TuneTalk Tone Excel yang saya ingin paparkan. Sebahagian lagi malas nak bercerita di sini. Panjang lebar pula nanti entri ini.


Mencari mood yang hilang, Unifi‬, LUAHAN RASA, mood, urusan rumahtangga dan kerja-kerja Praktikum, dobi‬, sebagai menghargai regular customer saya ini, promosi awal tahun beli 10 percuma 1, TuneTalk Tone Excel‬ telah menelan RM10, Sistem TuneTalk Tone Excel memang teruk, TuneTalk Tone Excel bukanlah Telco terbaik, bengang dengan TuneTalk Tone Excel, Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir, sukarelawan, misi mengemas Rumah‬, ‪Praktikum saya‬, ‪‎ROS‬, Laporan Jurnal, sekolah, blogging, Kelab bloggerBen Ashaari, Santai Blogger, Kisah Cikgu, Kisah Cikgu ieta, Denaihati Network, Pengalaman pahit menggunakan Tunetalk Tone Excel
Lepas ni Inshaa Allah bertukar ke Celcom semula atau pilih sistem Telco yang lain.

Mencari mood yang hilang, Unifi‬, LUAHAN RASA, mood, urusan rumahtangga dan kerja-kerja Praktikum, dobi‬, sebagai menghargai regular customer saya ini, promosi awal tahun beli 10 percuma 1, TuneTalk Tone Excel‬ telah menelan RM10, Sistem TuneTalk Tone Excel memang teruk, TuneTalk Tone Excel bukanlah Telco terbaik, bengang dengan TuneTalk Tone Excel, Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir, sukarelawan, misi mengemas Rumah‬, ‪Praktikum saya‬, ‪‎ROS‬, Laporan Jurnal, sekolah, blogging, Kelab bloggerBen Ashaari, Santai Blogger, Kisah Cikgu, Kisah Cikgu ieta, Denaihati Network, Pengalaman pahit menggunakan Tunetalk Tone Excel
Beli RM50 (dapat free RM20) sebab syarat pengaktifan 3GB baki Top up perlu ada RM100. Baki sebelum ada RM54.15 (Malang terlepas pandang untuk screen shoot). Selepas Topup baki sepatutnya RM124.15.

Mencari mood yang hilang, Unifi‬, LUAHAN RASA, mood, urusan rumahtangga dan kerja-kerja Praktikum, dobi‬, sebagai menghargai regular customer saya ini, promosi awal tahun beli 10 percuma 1, TuneTalk Tone Excel‬ telah menelan RM10, Sistem TuneTalk Tone Excel memang teruk, TuneTalk Tone Excel bukanlah Telco terbaik, bengang dengan TuneTalk Tone Excel, Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir, sukarelawan, misi mengemas Rumah‬, ‪Praktikum saya‬, ‪‎ROS‬, Laporan Jurnal, sekolah, blogging, Kelab bloggerBen Ashaari, Santai Blogger, Kisah Cikgu, Kisah Cikgu ieta, Denaihati Network, Pengalaman pahit menggunakan Tunetalk Tone Excel
Terus aktifkan 3GB

Mencari mood yang hilang, Unifi‬, LUAHAN RASA, mood, urusan rumahtangga dan kerja-kerja Praktikum, dobi‬, sebagai menghargai regular customer saya ini, promosi awal tahun beli 10 percuma 1, TuneTalk Tone Excel‬ telah menelan RM10, Sistem TuneTalk Tone Excel memang teruk, TuneTalk Tone Excel bukanlah Telco terbaik, bengang dengan TuneTalk Tone Excel, Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir, sukarelawan, misi mengemas Rumah‬, ‪Praktikum saya‬, ‪‎ROS‬, Laporan Jurnal, sekolah, blogging, Kelab bloggerBen Ashaari, Santai Blogger, Kisah Cikgu, Kisah Cikgu ieta, Denaihati Network, Pengalaman pahit menggunakan Tunetalk Tone Excel
Tetapi baki hanyalah RM24.15. Mana pergi lagi RM100?

Update : Tengahari 17/4/2015, saya sudah email aduan pula.

Mencari mood yang hilang, Unifi‬, LUAHAN RASA, mood, urusan rumahtangga dan kerja-kerja Praktikum, dobi‬, sebagai menghargai regular customer saya ini, promosi awal tahun beli 10 percuma 1, TuneTalk Tone Excel‬ telah menelan RM10, Sistem TuneTalk Tone Excel memang teruk, TuneTalk Tone Excel bukanlah Telco terbaik, bengang dengan TuneTalk Tone Excel, Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir, sukarelawan, misi mengemas Rumah‬, ‪Praktikum saya‬, ‪‎ROS‬, Laporan Jurnal, sekolah, blogging, Kelab bloggerBen Ashaari, Santai Blogger, Kisah Cikgu, Kisah Cikgu ieta, Denaihati Network, Pengalaman pahit menggunakan Tunetalk Tone Excel

Mencari mood yang hilang, Unifi‬, LUAHAN RASA, mood, urusan rumahtangga dan kerja-kerja Praktikum, dobi‬, sebagai menghargai regular customer saya ini, promosi awal tahun beli 10 percuma 1, TuneTalk Tone Excel‬ telah menelan RM10, Sistem TuneTalk Tone Excel memang teruk, TuneTalk Tone Excel bukanlah Telco terbaik, bengang dengan TuneTalk Tone Excel, Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir, sukarelawan, misi mengemas Rumah‬, ‪Praktikum saya‬, ‪‎ROS‬, Laporan Jurnal, sekolah, blogging, Kelab bloggerBen Ashaari, Santai Blogger, Kisah Cikgu, Kisah Cikgu ieta, Denaihati Network, Pengalaman pahit menggunakan Tunetalk Tone Excel

Mencari mood yang hilang, Unifi‬, LUAHAN RASA, mood, urusan rumahtangga dan kerja-kerja Praktikum, dobi‬, sebagai menghargai regular customer saya ini, promosi awal tahun beli 10 percuma 1, TuneTalk Tone Excel‬ telah menelan RM10, Sistem TuneTalk Tone Excel memang teruk, TuneTalk Tone Excel bukanlah Telco terbaik, bengang dengan TuneTalk Tone Excel, Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir, sukarelawan, misi mengemas Rumah‬, ‪Praktikum saya‬, ‪‎ROS‬, Laporan Jurnal, sekolah, blogging, Kelab bloggerBen Ashaari, Santai Blogger, Kisah Cikgu, Kisah Cikgu ieta, Denaihati Network, Pengalaman pahit menggunakan Tunetalk Tone Excel


Baik lupakan sebentar kisah Telco yang telah menelan wang saya itu. Mari kita ke ‪‎Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir anjuran pelbagai pihak pula. Buat masa ini, saya masih lagi  meneruskan dengan pelbagai cara yang saya termampu. Kebetulan TASKA berhampiran rumah saya pun melakukan program yang sama. Selepas menjadi sukarelawan pada 5/1/2014, sebarang perkara berkaitan akan saya salurkan di sini. 


Mencari mood yang hilang, Unifi‬, LUAHAN RASA, mood, urusan rumahtangga dan kerja-kerja Praktikum, dobi‬, sebagai menghargai regular customer saya ini, promosi awal tahun beli 10 percuma 1, TuneTalk Tone Excel‬ telah menelan RM10, Sistem TuneTalk Tone Excel memang teruk, TuneTalk Tone Excel bukanlah Telco terbaik, bengang dengan TuneTalk Tone Excel, Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir, sukarelawan, misi mengemas Rumah‬, ‪Praktikum saya‬, ‪‎ROS‬, Laporan Jurnal, sekolah, blogging, Kelab bloggerBen Ashaari, Santai Blogger, Kisah Cikgu, Kisah Cikgu ieta, Denaihati Network, Pengalaman pahit menggunakan Tunetalk Tone Excel
Instagram medium penyebaran terkini link ke facebook. Mudah kan?


Mencari mood yang hilang, Unifi‬, LUAHAN RASA, mood, urusan rumahtangga dan kerja-kerja Praktikum, dobi‬, sebagai menghargai regular customer saya ini, promosi awal tahun beli 10 percuma 1, TuneTalk Tone Excel‬ telah menelan RM10, Sistem TuneTalk Tone Excel memang teruk, TuneTalk Tone Excel bukanlah Telco terbaik, bengang dengan TuneTalk Tone Excel, Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir, sukarelawan, misi mengemas Rumah‬, ‪Praktikum saya‬, ‪‎ROS‬, Laporan Jurnal, sekolah, blogging, Kelab bloggerBen Ashaari, Santai Blogger, Kisah Cikgu, Kisah Cikgu ieta, Denaihati Network, Pengalaman pahit menggunakan Tunetalk Tone Excel
Timbunan pakaian dan tudung telah selesai repacking untuk mereka yang memerlukan
Mencari mood yang hilang, Unifi‬, LUAHAN RASA, mood, urusan rumahtangga dan kerja-kerja Praktikum, dobi‬, sebagai menghargai regular customer saya ini, promosi awal tahun beli 10 percuma 1, TuneTalk Tone Excel‬ telah menelan RM10, Sistem TuneTalk Tone Excel memang teruk, TuneTalk Tone Excel bukanlah Telco terbaik, bengang dengan TuneTalk Tone Excel, Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir, sukarelawan, misi mengemas Rumah‬, ‪Praktikum saya‬, ‪‎ROS‬, Laporan Jurnal, sekolah, blogging, Kelab bloggerBen Ashaari, Santai Blogger, Kisah Cikgu, Kisah Cikgu ieta, Denaihati Network, Pengalaman pahit menggunakan Tunetalk Tone Excel

Kini, misi mengemas rumah yang saya baru 2 minggu berpindah masih dengan harapan mood mengemas itu mari dan dipermudahkan segala urusan saya untuk berkemas. Tetapi hati saya asyik teringatkan urusan Praktikum saya‬‪‎ROS (dulu dipanggil Laporan Jurnal) dan urusan menghias kelas saya di sekolah‬. Semalam tidak dapat dilaksanakan kerana menguruskan pembungkusan barang-barang untuk Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir di SRA Othmaniah, Bandar Tun Razak. 6 petang baru sampai ke rumah.



Mencari mood yang hilang, Unifi‬, LUAHAN RASA, mood, urusan rumahtangga dan kerja-kerja Praktikum, dobi‬, sebagai menghargai regular customer saya ini, promosi awal tahun beli 10 percuma 1, TuneTalk Tone Excel‬ telah menelan RM10, Sistem TuneTalk Tone Excel memang teruk, TuneTalk Tone Excel bukanlah Telco terbaik, bengang dengan TuneTalk Tone Excel, Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir, sukarelawan, misi mengemas Rumah‬, ‪Praktikum saya‬, ‪‎ROS‬, Laporan Jurnal, sekolah, blogging, Kelab bloggerBen Ashaari, Santai Blogger, Kisah Cikgu, Kisah Cikgu ieta, Denaihati Network, Pengalaman pahit menggunakan Tunetalk Tone Excel
Gambar ini saya ambil pada 3/1/2015. Selerak sebab sedang siapkan Alat Bantuan Mengajar (ABM). Rindu pada meja kerja ni. Ikut hati nak ke sekolah siapkan ABM dan ROS selepas selesai repacking tu. Tapi kesian 3 orang anak yang turut membantu. Maka balik rumah terus hari tu...

Untuk Makluman semua Sukarelawan atau mereka yang prihatin juga peringatan buat diri saya :

"+60 19-21****8:
Ini #suggestion Akak, baju2 terpakai tak payah lah hntr lagi. Dah terlampau byk smpi jadi mcm tempat buangan pakaian dah.
Bg dorg selipar, kaki pecah2 kena serpihan kayu, kaca
Bg lilin, portable stove
Dpt bekalan makanan tapi takde dapur tak guna juga
Pakaian dlm wanita, pad, pampers size M, L, XL
Botol susu. Ada bantuan susu, takde botol tak guna
Klu bg makanan dlm tin, biarlah yg mudah dibuka
Mereka takde pembuka tin
Telekong, sejadah, kain batik, kain pelekat.
Org byk bg maggi, sardine
Itulah menu harian
Pakaian sklolah pun tak guna Bg skrg
Skolah berlumpur smpi tkt 4
Lumpur setebal 1 kaki
Mereka perlukan bantuan tenaga & sokongan moral
Nak pegi sana hati kena kuat
Jgn sesekali menangis depan dorg.
Berita terkini.. brgan yg diperlukan.. duit kemdian sbb kedai xbuka lagi". COPAS dari #Pensyarah saya Cikgu Ali Goldfx

Dalam Mencari mood yang hilang dek pelbagai perkara yang saya lakukan dan telah alami ini makanya, mood blogging‬ memanglah ke laut. Moga Misi Mencari mood yang hilang kali ini berjaya. Anda bagaimana, mood anda ok ke? :)


DOA, ISU SEMASA, Banjir, MISI BANTUAN KEMANUSIAAN MANGSA BANJIR, Doa ketika menghadapi banjir besar, bah, banjir besar di negeri Kelantan Darul Naim, banjir besar, banjir besar di Pantai Timur, gambar-gambar banjir di Kuala Krai, Kelantan, Gambar banjir di Kuala Krai Kelantan Darul Naim, Surah Hud, ayat 44, Doa ketika menghadapi banjir besar, Surah Ar-Rum ayat 41, Doa Elak lemas banjir, binatang bisa ular, Doa mustajab Nabi Khidir 'Alaihis Salam, doa untuk mengelakkan lemas, banjir dan binatang berbisa ular, Kronologi Banjir atau Bah Besar, Kronologi Banjir atau Bah Besar di kawasan Pantai Timur tahun 2014, Bah besar, Doa ketika menghadapi banjir besar dan Kronologi, Doa ketika ditimpa musibah, #Pray4PantaiTimur, #PrayforPantaiTimur, Isu Semasa, Banjir, Kisah Cikgu, Kisah Cikgu ieta, PERSATUAN GURU-GURU SRA JAWI, PGSRA, Skuad Misi Bantuan Kemanusian Musibah Banjir, Panduan Jana Wang Untuk Wanita, misi pengumpulan bantuan dan sumbangan, SUMBANGAN KEWANGAN, Sumbangan barangan, makanan, pakaian, peralatan, Tenaga Sukarelawan, pusat pengumpulan, ZON LOKASI PENEMPATAN BAHAN SUMBANGAN SEKOLAH RENDAH AGAMA DI BAWAH JABATAN AGAMA ISLAM, BAHAGIAN PELAJARAN, SRA SAIDINA ALI PADANG BALANG, SRA AN-NAWAWI TAMAN IBU KOTA, SRA RAJA MUDA MUSA , KG BARU, SRA AL-ALUSI KG DATUK KERAMAT, SRA SAIDINA OSMAN IBN AFFAN BDR TUN RAZAK, SRA AL-KHAWARIZMI PANTAI DALAM, AKAUN BANK ISLAM PGSRA, TETUAN PERSATUAN GURU-GURU SEKOLAH RENDAH AGAMA JABATAN AGAMA ISLAM WILAYAH PERSEKUTUAN, PUSAT PENGUMPULAN SUMBANGAN, MISI KONVOI, KETUA PENGARAH OPERASI, TIMBALAN PENGARAH OPERASI, KETUA JAWATANKUASA SUKARELAWAN, Team PGSRA Misi Bantuan Banjir, Kelantan, Masjid Negara, medium sosial, blogger, pembaca, membuat amal jariah, Mencari mood yang hilang, Unifi‬, LUAHAN RASA, mood, urusan rumahtangga dan kerja-kerja Praktikum, dobi‬, sebagai menghargai regular customer saya ini, promosi awal tahun beli 10 percuma 1, TuneTalk Tone Excel‬ telah menelan RM10, Sistem TuneTalk Tone Excel memang teruk, TuneTalk Tone Excel bukanlah Telco terbaik, bengang dengan TuneTalk Tone Excel, Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir, sukarelawan, misi mengemas Rumah‬, ‪Praktikum saya‬, ‪‎ROS‬, Laporan Jurnal, sekolah, blogging

#PrayforPantaiTimur maklumat lanjut banjir di eBanjir Portal V1.01

   

20 comments:

  1. ooo yer ke telan duit?mmm sy xpernah kena pulak mcm tu...xper lah ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. biar betul.. baru berkira-kira nak cuba guna line nih.. ngeri dengar pengalaman nih.. nak cancel laa..

      Delete
    2. Ya benar... Once dah pilih 3GB tak guna pun sistem tolak (telan) siap² duit tu. Perunding Telco ni yg bgtau camtu. (Dh 4bulan kol baru berangkat kol saya tu).

      Delete
  2. betul tu misi bantuan banjir sekarang lebih menumpukan kelangsungan nak mendiami rumah pula lepas ni. bagus idea yang portable cooker tu..

    ReplyDelete
  3. fyna setia menggunakan maxis walaupun kadang-kadang line nye problem.

    ReplyDelete
  4. modd ada tapi idea pula dah ke laut nie

    ReplyDelete
  5. biasa la kak ieta.. mood ada, idea kelaut.. idea banyak, mood kelaut..
    biasa dah gitu.. huhu..

    ReplyDelete
  6. ooooo begitu ceritanya.....huhuhu

    ReplyDelete
  7. kena telan RM100..dahsyat juga tu.

    ReplyDelete
  8. Mmg pnh try guna pun kak ieta... Mmg hampeh pun.. Gah je lebih... Tapi teruk betul sistemnya... Sma la kna telan seratus camtu je... Tapi tak boleh guna pun sbb line slow giler... Smpai skrg tetap pakai celcom wpun ramai kutuk line internet slow...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN  [ Sambungan dari SINI ] Bukan boleh bawa ke mati pun keturunan yang ada. Jadi usah banggal...