SUKA JUGA MENULISKAN WALAU TAKDE IDEA?

As salam. Pagi-pagi ni, sebenarnya nak kongsi tentang buku yang ku baca. Tapi... baru beberapa perenggan baca, mata mengantuknya hai.... Terkuap-kuap menahan mengantuk. Lantas, ku buka dan ku belek tulisan-tulisan dalam beberapa blogger yang ku ikut. Aku memang gemar membaca blog orang daripada membaca buku... sebab bila membaca blog, mata yang mengantuk terbuka luas. Idea pun senang nak dapat untuk meneruskan penulisan. Selalunya, dari blogger2 hebat inilah ideaku tercetus untuk menulis. Bila membaca buku hah, nilah jadinya... Jadi, ku tangguh dahulu perkongsian ilmu dari bacaanku dibuku. Insya Allah  satu hari akan ku kongsi apa yang ku baca bersama kalian.

Dari blogger HH di laman http://www.hasrulhassan.com/2012/07/18-perkara-untuk-menjadi-blogger-yang.html ku dapatkan pelbagai tips menjadi blogger. Terima kasih kepada beliau.

"Membaca Jambatan ilmu. Ilmu datang dari membaca. Ilmu yang dapat, perlu dikongsi. Ilmu yang tidak diamal ibarat pohon tanpa buah."

Ini adalah antara ungkapan tentang membaca yang sering kita dengar dan hasil daripada membaca adalah ilmu. Bukan senang nak dapat ilmu andai tidak dicari. Berkenaan ilmu, hari ini bermula jam 2 petang adalah hari pertama kelasku di UTM bagi semester yang ke lima bermula. Hari ni, lepas g kenduri dengan encik usben n anak2, baru ke kuliah. Just park keta kat tempat yg sll park BILA TIME SUSAH NYA NAK KE TEMPAT KULIAH TU than ke masjid jamek putra than ke star Lrt berhampiran dengan tempat kuliah than naik man2 bas yang berhenti depannya. Huh, memang bukan senang nak senang... Harap segalanya berjalan lancar... Amin

Ribuan terima kasih kepada anda yang sudi membaca tulisan-tulisan saya dan saya amat-amat menghargai kalian yang sudi menjadi rakan blog saya. Moga anda semua sentiasa di dalam rahmat Allah S.W.T Amin..

Nota kaki :
Tiba-tiba rasa terharu sebab jumlah rakan blog menjadi 12 orang (yg sorang tu, aku le tu masa memula belajar blogging terklik joint blog sendiri. Nak remove dah tak boleh. Haha... pecah rahsia...) yang paling aku rasa terharu adalah :-
1. Suamiku hari ni membelek blogku.
2. Semalam rakan blog ada la 11 orang, tujuan blogging mencari latihan utk murid tahun hadapan. Namun, tak ku sangka en. Ahmad Sufi sudi menjadi rakan blogku.
3. Blogger terhebat en Nick telah sudi menjadi rakan blogku... (Malu pun ado...) ye lah... siapalah aku kan...blogger yang biasa2 je... tak hebat macam dia dan yang lain2... huhu...

Mak aih... panjangnya nota kaki....

2 comments:

  1. mia datang sini.... wahhh blogger baru ieta ni... salam kenal ya.

    selamat datang ke dunia blogging... :)

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Mia... sudi ziarah & menjadi rakan blog saya. terima kasih juga atas info2 menarik tentang dunia blog. :)

    ReplyDelete

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN  [ Sambungan dari SINI ] Bukan boleh bawa ke mati pun keturunan yang ada. Jadi usah banggal...