Majlis Perkahwinan Jiran saya

As salam. Ahad baru ini, saya menghadiri "majlis perkahwinan jiran saya". Walaupun pada mulanya saya keberatan untuk pergi disebabkan kurang sihat, lagipula anak saya yang kecil sedang lena tidurnya tetapi akhirnya saya pergi juga bersama anak saya yang sulung sekembalinya suami dan 3 orang lagi anak-anak yang telah pun pergi.

Nak tahu kenapa saya pergi majlis perkahwinan jiran saya ni? Hanya kerana alunan Qasidah yang begitu meronta-ronta jiwa saya untuk hadir ke majlis itu. Ya, saya memang cintakan alunan indah Qasidah itu. 


"Allah... Sedapnya Qasidah akka Poem, Sajak atau Puisi yang sedang berkumandang di kenduri kat bawah ni... Nak gi, kurang kesihatan. Dengar dari rumah je la... Bagus depa nih Menyemarakkan Sunnah Cintakan Rasul. Subhanallah..." ngumam saya sendirian.


HIBURAN, hiburan islam, QASIDAH, REVIEW HIBURAN ISLAM, Review Kumpulan Qasidah Shoutul Misbahul Falah, Maahad Tahfiz Misbahul Falah, Majlis Perkahwinan Jiran Saya, kenapa saya pergi?, alunan Qasidah, meronta-ronta jiwa, Qasidah, Poem, Sajak, Puisi, Menyemarakkan Sunnah Cintakan Rasul, kumpulan Shoutul Misbahul Falah, Blogger, bisnes card, berqasidah,  layan keunikan dan kemerduan, You Tube, Facebook Maahad Tahfiz Misbahul Falah, Muzik, http://www.blogieta.com/2014/02/majlis-perkahwinan-jiran.html
SILA KLIK :)
Nampak tak banner di atas? Mereka inilah yang mendendangkan alunan Qasidah di majlis perkahwinan jiran saya tu... Ketika saya sampai, masih kedengaran lagi alunan Qasidah dari kumpulan Shoutul Misbahul Falah yang begitu mengasyikkan hati saya ni. Sambil makan, hadirin dan hadirat perdengarkan berterusan dengan alunan suara merdu mereka.

Usai makan, jiwa seorang Blogger yang dah melekap dalam diri saya, tanpa malu dan tanpa memperdulikan jiran-jiran saya, saya meluru kepada Pengurus 2 kumpulan #Qasidah tu.  Lantas, terus sahaja saya menyapa 

"As salam.... Ana blogger, ana nak promote dalam blog ana boleh? Ada bisnes card?" 

tergamam beliau...

 "Sebenarnya, kad ana baru sahaja habis."  Kata ustaz tu.

Namun akhirnya... Yezze... Sekeping kad dihulurkan ke tangan saya yang diambil dari rakannya Pengurus 1, walaupun ustaz tu dalam keaadaan yang masih tergamam dek terkejut agaknya dengan tindakan saya tu. Maafla ustaz, saya dah buat ustaz terkejut.... Saya takut ustaz dan kumpulan balik segera dari majlis perkahwinan jiran saya ni... jadi, saya pantas bergegas. Dalam hati, hanya satu... ingin berkongsi dengan rakan- rakan saya yang lain kemerduan suara mereka ini berqasidah yang saya kenal dari majlis perkahwinan jiran saya ni

Banyak pula ceritakan... Dahlah tu ya? Apakata, jom layan keunikan dan kemerduan suara mereka mengalunkan puisi akka qasidah mereka. Jom, layannnn...




HIBURAN, hiburan islam, QASIDAH, REVIEW HIBURAN ISLAM, Review Kumpulan Qasidah Shoutul Misbahul Falah, Maahad Tahfiz Misbahul Falah, Majlis Perkahwinan Jiran Saya, kenapa saya pergi?, alunan Qasidah, meronta-ronta jiwa, Qasidah, Poem, Sajak, Puisi, Menyemarakkan Sunnah Cintakan Rasul, kumpulan Shoutul Misbahul Falah, Blogger, bisnes card, berqasidah,  layan keunikan dan kemerduan, You Tube, Facebook Maahad Tahfiz Misbahul Falah, Muzik, http://www.blogieta.com/2014/02/majlis-perkahwinan-jiran.html
Sangat kemas penampilan mereka...
HIBURAN, hiburan islam, QASIDAH, REVIEW HIBURAN ISLAM, Review Kumpulan Qasidah Shoutul Misbahul Falah, Maahad Tahfiz Misbahul Falah, Majlis Perkahwinan Jiran Saya, kenapa saya pergi?, alunan Qasidah, meronta-ronta jiwa, Qasidah, Poem, Sajak, Puisi, Menyemarakkan Sunnah Cintakan Rasul, kumpulan Shoutul Misbahul Falah, Blogger, bisnes card, berqasidah,  layan keunikan dan kemerduan, You Tube, Facebook Maahad Tahfiz Misbahul Falah, Muzik, http://www.blogieta.com/2014/02/majlis-perkahwinan-jiran-saya.html
Yang tengah tu comelkan? Sejuk mata memandang...


HIBURAN, hiburan islam, QASIDAH, REVIEW HIBURAN ISLAM, Review Kumpulan Qasidah Shoutul Misbahul Falah, Maahad Tahfiz Misbahul Falah, Majlis Perkahwinan Jiran Saya, kenapa saya pergi?, alunan Qasidah, meronta-ronta jiwa, Qasidah, Poem, Sajak, Puisi, Menyemarakkan Sunnah Cintakan Rasul, kumpulan Shoutul Misbahul Falah, Blogger, bisnes card, berqasidah,  layan keunikan dan kemerduan, You Tube, Facebook Maahad Tahfiz Misbahul Falah, Muzik, http://www.blogieta.com/2014/02/majlis-perkahwinan-jiran.html
Meriahkan?

Sebarang pertanyaan atau tempahan persembahan, boleh hubungi Ustaz Suhairi di talian 0132510607. Semoga anda semua mendapat manfaat dari artikel ini :)

24 comments:

  1. memang merdu suara anak2 ni..tenang je rasa bila dengar...

    ReplyDelete
  2. alangkah bagusnya kalau mereka diundang ke majlis keluarga2 kita....dimasa depan insyaAllah, tenang rasa... masa makan pun tak tercekik dengan alunan muzik yg melalaikan. Good job puan Ieta.

    ReplyDelete
  3. Subhanallah! sy mmg suka n sdg mencari kumpulan mcm ni, thanks for info :)

    ReplyDelete
  4. mamang merdu.....thanks for sharing

    ReplyDelete
  5. Sarat dengan pengisian islamik perkhawinan nie. tahniah... :)

    ReplyDelete
  6. bagus selalu ada lagu joget lamabk jer pening kepala buatnya

    ReplyDelete
  7. mmg merdula sora bdk2 ne.t nk convert g mp3 la.blh dgr ary2...btw,slm knl dn da follow sini :)

    http://izzah-norlizah.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah, kalau dapat tengok live qasidah dari pelajar tahfiz ni mesti cukup terpesonalah, dan yang penting dengan nasihat-nasihat, peringatan yang tersangat baik.

    ReplyDelete
  9. terbaikkk..

    jom ---> http://annamariana1989.blogspot.com/2014/02/hari-pertama-di-pulapol.html

    ReplyDelete
  10. Memang best lagu dan suaranya..tenang jer...seronok la org kwin tu..errrr mujurlah saya dah kawin..hahahaha

    ReplyDelete

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz rupanya bomoh, mantan guru silat mengaku pernah 23 tahun sesat dan ada saka, mendakyah beta ajaran sesat.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

IMPLIKASI AJARAN SESAT : SIHIR, PUKAU, FITNAH MANIPULASI PERBUALAN JENAYAH CYBERBULLY

IMPLIKASI AJARAN SESAT : SIHIR, PUKAU, FITNAH MANIPULASI PERBUALAN JENAYAH CYBERBULLY Akibat dan sebab ajaran sesat diharamkan. Akibat tidak...