Berita kematian yang mengejutkan

As salam. Terasa hiba dengan berita kematian yang mengejutkan suami sahabat saya Nurahimah Nasir


kematian, luahan hati, Nurahimah Nasir, Bro Framestone, berita kematian yang mengejutkan


Memang saya rasa sangat hiba dengan berita kematian yang mengejutkan suami sahabat saya Nurahimah Nasir. Kami pernah sekumpulan dalam pembelajaran. Suami beliau saya tidak begitu mengenali. Namun, berkawan dengan sahabat saya ini, banyak mengajar saya pelbagai erti kesabaran dan ketabahan hidup. Beliau seorang yang amat sabar dan lemah lembut. Compare dengan saya yang agak brutal ni even kami sama-sama bekerja sebagai guru agama, amatlah jauh panggang dari api... Wajahnya memang penuh dengan wajah keibuan.

Tiba-tiba airmata saya bergenang... Serasa saya berada ditempatnya. Pusing ke belakang, suami saya sedang lena dengan anak-anak saya yang 5 orang termasuk baby yang baru 10 bulan. Oh, sayunya hati saya pagi ini... Sedih, pilu tak terkata... Moga mereka yang telah pergi tenang di sana dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.

Tika ini, airmata saya tidak mampu lagi dibendung, berjurai-jurai tatkala saya melihat gambar keluarga sahabat saya difacebooknya. Moga Imah tabah dan kuat untuk membesarkan anak-anaknya....

Sebenarnya, pagi tadi saya dapat whatsapp berita kematian yang mengejutkan suami sahabat saya ni dari rakan bisnes, dek sibuk dengan urusan keluarga saya tak baca pun whatsapp tu. Rasa sedikit ralat. Malam, semasa saya online facebook dari handphone saya, terbaca dari rakan yang lain pula yang turut share status ini. 

Waktu ini beliau berada di kampung... Mungkin lama beliau berada di kampung... Jam 8 malam tadi, saya ada mesej beliau tetapi beliau tidak membalasnya... Sekarang dah lewat pagi... Saya tidak dapat menghubungi beliau untuk bertanyakan nombor akaun banknya. 

Mungkin ini perkara yang remeh tetapi, sering saya mendapat jawapan bila saya bertanya kepada blogger. 
  1. Ada tak cadangan dari rakan blogger bagaimana lagi cara boleh saya bantu meringankan sedikit bebanan beliau yang ditinggalkan bersama anak-anak yang masih kecil lagi? 
  2. Atau ada kah rakan-rakan blogger yang juga sudi menghulurkan sumbangan buat beliau? 
Cuba bayangkan bila kita berada di situasi beliau...

Update 10.36 pagi : Saya telah menghubungi beliau. Nanti beliau akan mesejkan nombor akaun banknya. In Shaa Allah saya akan war-warkan nombor akaunnya untuk memudahkan sesiapa yang ingin memberi sumbangan kepada beliau bagi meringankan sedikit ujian maha hebat buat beliau ini.

Update 11.51 pagi : Nama suami beliau, Mohd Radif B Md Jali yang merupakan Ketua Unit Penyelarasan Keahlian ANGKASA. Kebetulan beliau pernah emelkan assignment beliau melalui emel arwah. Saya baru menghubungi pentadbiran sekolah Nurahimah Nasir, suaminya accident semasa berkursus di Langkawi.

Update 1.37 petang 29/10/2013 : Akaun bank sahabat saya telah saya perolehi, sesiapa yang ingin menghulurkan sumbangan, sila pm facebook saya.


Sedikit kata-kata motivasi dari Motivator hebat Ustaz Pahrol Mohamad Juoi :

Jika yang tersayang meninggal dunia... usah terlalu sakit kerana kehilangan, katakan pada hati, "dia cuma pergi dulu, aku akan menyusul nanti." 

Lihat anak-anakmu, apa yang diingini olehnya sekiranya dia masih hidup? Didik diri mu dan anak-anak menjadi soleh dan solehah... agar mereka mendoakan mu dan dia yang tersayang. 

Kalian akan bertemu semua dan semula di syurga. Amin.

9 comments:

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN  [ Sambungan dari SINI ] Bukan boleh bawa ke mati pun keturunan yang ada. Jadi usah banggal...