Manfaatkan medium sosial yang ada



As salam. "Manfaatkan medium sosial yang ada". Anda ada medium sosial?Manfaatkanlah medium sosial yang adaKenapa agaknya ya sedemikian tajuknya? Sebenarnya semalam baru saya on facebook saya seketika melalui PC. Terkejut saya diam tak diam, hingga 25/8/2014 jam 1.33 petang, ada 1,374 rakan-rakan yang sudi menjadi rakan alam maya saya di facebook berkongsi cerita, idea dan segalanya di situ. walaupun ramai stalker. Manakala followers blog pula baru ada seramai 1230 followers. Google + pula seramai 1,389 followers|1,355,029 views walaupun ramai silent reader. Taklah hebat mana... Ramai lagi blogger yang hebat-hebat dari saya. Tapi ia cukup memberi impak yang besar buat saya sebagai seorang guru, usahawan dan juga blogger.


Manfaatkan medium sosial yang ada, Advertorial, cara meningkatkan traffik blog, IKLAN JANA WANG ONLINE, PROMOTE BLOGGER, REVIEW BLOG BLOGGER, facebook, Google +, Blog ieta, Dunia Niaga ieta, Blogshop Dunia Niaga ieta merupakan medium niaga online, instagram, twitter, ummaland, media sosial, Linkedin
Manfaatkan medium sosial yang ada... Usah dicemari dengan perkara yang merosakkan jiwa dan bangsa.

Saya adalah seorang isteri, ibu, guru, student PJJ, blogger dan berniaga secara sambilan. Blog Kisah Cikgu ieta  merupakan medium untuk saya menulis apa sahaja. Samada berbentuk ilmiah mahupun yang santai-santai. Juga menyertai kontes dan segmen anjuran blogger. Manakala Blogshop Dunia Niaga ieta pula merupakan medium niaga online saya berniaga secara kecil-kecilan dan secara sambil-sambilan sahaja. Saya juga memperdagangkan produk-produk bisnes saya itu secara langsung dengan rakan-rakan dan sesiapa sahaja yang sukakan produk-produk niaga saya tu.

Instagram saya belum berapa mahir begitu juga dengan twitter. Apatah lagilah Ummaland yang masih sangat baru saya sertai. Sebab itulah saya galak sekali posting apa sahaja dilaman sosial facebook saya tu. Tapi bukanlah hari-hari dan setiap saat... 

Untuk tujuan perkongsian maklumat dan pembelajaran, boleh follow saya di Linkedin ataupun di slideshare saya.

Manfaatkan medium sosial yang adaSesiapa yang ada link2 seperti di atas, boleh letak link di ruangan komen ya. Bila berkelapangan, saya tambah ke dalam link saya. Banyak manfaatnya bila kita aktif di laman-laman sosial yang ada. Ini hanya sebahagian sahaja. Banyak lagi sebenarnya... Jadi, mari sama-sama kita memanfaatkan medium sosial yang ada. 

Selamat datang kepada rakan2 yang baru... Terima kasih kerana sudi add atau accept saya sebagai rakan facebook, follower blog dan semua laman sosial yang ada. 


psss...

Sudahkah anda meletakkan blog ieta ke dalam bloglist anda?

Untuk beriklan, boleh pm saya di sini ->>Ieta Mat Sa'ad.
Atau boleh kemukakan sebarang pertanyaan di sini ->>Blog ieta.
Boleh membeli pelbagai barang niaga saya di Blogshop saya ini ->>Dunia Niaga ieta.
 di Twitter dan boleh  jika entri ini bermanfaat.

Entri berkaitan : Networked Blogs



10 comments:

  1. Ummaland ena baru je sign up dua tiga hari lepas.. tapi malas nak buka.. sebab tak reti.. malas nak godek2 lagi.. wkwkwkw

    ReplyDelete
  2. nanti cari kak ieta kat tempat2 lain lagi...he he he...

    ReplyDelete
  3. mesti nak kena manfaatkan social media sebaik mungkin untuk dapat trafik yang terbaik.

    ReplyDelete
  4. banyak lagi saya tak guna sosial media yang ada.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN Sibuk kalutkan keturunan orang, tak sedar diri itu lebih dahsyat, penyebar tukang fitnah, g...