Suka sangat buat entri sebegini

As salam. Entah kenapa saya sekarang ni "suka sangat buat entri sebegini". Melalui bait-bait sebegini yang kadangkala, saya pun tak pasti dan mengarut-ngarut mungkin.... Tapi, memang best... Saya sukakannya... Dari saya highlight orang, mungkin orang tak suka, lebih baik saya curahkan idea saya. Kan...?

Memang saya suka sangat buat entri sebeginiApa saya kisah, ada orang komen atau tidak. Yang pasti, saya puas hati menulis dan terus menulis. Untuk diri saya sendiri, untuk pembaca yang sudi bertandang ke sini. Sudi-sudikan membaca dan beri pendapat ya?
Berilah kami kekuatan
demi meneruskan kehidupan.
Alam nan kelam,mata nan pejam.
Dek tari menarinya warna kehidupan.


Dek kemaruknya nian terbungkam.
Lirih nafas deras peras menungkas...
Lirih qalbu pikuk memburu...
Kau sumber ilhamku.

Tertusuk sembilu meruas qalbu, 
tanya dijawab endah tak endah. 
Secerah pawarna langit menongkah, 
mengumam sendirian tanpa jawapan. 
Tuah bagiku anugerah TUHAN... 

Berilah kami kekuatan
Untuk mengikut kehendak TUHAN
Walau apa pun yang perlu dikorbankan
Walau apa jua cabaran dan dugaan

Berilah kami kekuatan
Untuk membina masa hadapan
Walau tak siapa pun yang memandang
Walau penuh dengan kejian
Berilah kami kekuatan...

PUISI, Puisi bermadah, SAJAK, LUAHAN HATI, suka sangat buat entri sebegini, Saya suka, ada orang komen atau tidak, puas hati menulis, terus menulis, Berilah kami kekuatan, madah berhelah, Pelangi itu tidak seindah hati yang gundah, http://ieta-myblog.blogspot.com/2013/12/suka-sangat-buat-entri-sebegini.html
Pelangi itu tidak seindah hati yang gundah

Suka sangat buat entri sebegini... Apa nak buatkan... dah memang saya suka sangat buat entri sebegini...

Update 1, 12.47 pagi : Moga arwah kakak ipar sahabat saya, Nur Ain Ahmad yang sekuliah di UTM, tenang di sana dan ditempatkan dikalangan golongan solehah... dan moga Nur Ain tabah menghadapi segalanya untuk menunaikan amanah menjaga 2 anak arwah yang masih di hospital Sg. Buloh, seorang koma dan seorang lagi patah kaki dan tangannya. Berita lanjut tentang beliau ada DI SINI

Update 2 : Maaf, Saya tak minat wat entri tahun baru 2014 sebab bagi saya tahun baru untuk orang Islam adalah di bulan Ma'al Hijrah, Awal Muharram. Sekian, terima kasih

16 comments:

  1. ..ada kalanya kita buat untuk pembaca dan tak salah kiranya kita punya pendirian .... malahan lebih bagus untuk diri kita...biar pembaca ikut kita, blog kita rentak kita...sekadar pendapat sy sahaja..

    ReplyDelete
  2. just be yourselves and u'll be fine.. insyaAllah :)

    ReplyDelete
  3. kalo saya la buat entri dengan ambil kira suasana semasa dan apa citarasa pembaca tu..apa yg pembaca suka entri macam tu la yg saya hasilkan..even personal pun cuba nak kaitkan ngan pembaca jugak :)

    ReplyDelete
  4. teruskn... pasti ada pmbacanya... ringkas tpi penuh makna..

    ReplyDelete
  5. muja pun banyak buat entry macam ni,, kih3

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak selalu wat entri mcm ni bila hati tgh kusut serabai tak tau nak tulis apa dlm blog. BTW, seronok gak coz leh asah bakat terendam. hihi

      Delete
  6. Saya kalau berluah rasa, kadangkala jari jemari tu tak nak berhenti. Tu yg saya paling risau. Takut terlebih emosi.. hehe, btw baguslah kak :)

    ReplyDelete
  7. Amiin... nice poem. Blogwalking and I hope U wanna visit my portal more...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi berkunjung ke blog beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta, Suri rumah sepenuh masa, Penulis Lifestyle Blogger, Content Creator berpengalaman Social Media Marketing Coach dan Speaker Digital Marketing. Mantan Guru Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) meletakkan jawatan untuk fokus perniagaan, mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Meletakkan jawatan sebab kronik slipped disc L4 L5
Lambat beta tahu mereka tu siapa dan leluhur tu adalah jin. 3/8/2021 beta dapat tahu dari emak saudara beta, datuk, nenek moyang beta Raja Bugis, Raja Arab Banjar keturunan Rasulullah SAW. 22/9/2023 dapat salasilah moyang Raja Majapahit, 23/9/2023 terjumpa rajah salasilah moyang Raja Majapahit.

Alhamdulillah kronik slipped disc sembuh pada 24/9/2023 tanpa suntikan steroid atau apa pun ubat selepas putuskan terus soal-jawab dengan ustaz bomoh, mantan guru silat sesat berkhadam saka, mendakyah beta ajaran sesat. Sebab itu beta suka ulang beta darah Raja Bugis, Raja Arab Banjar, Raja Majapahit KETURUNAN Rasulullah SAW. Bahagia sudah tahu kenal diri sendiri.

WAJIB semua orang tahu, beta anti scammer, semua ajaran amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) iaitu ilmu karuuhun.

Sila komen untuk beta singgah ke laman sosial anda pula. Hanya komen berkaitan artikel sahaja disiarkan. Harap maklum.

Ada pendapat atau kisah ingin dikongsikan? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com .

Featured Post

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN

SEJARAH KETURUNAN BUKAN UNTUK DIBANGGA-BANGGAKAN  [ Sambungan dari SINI ] Bukan boleh bawa ke mati pun keturunan yang ada. Jadi usah banggal...